VZ 800 Marauder - szersza kierownica.
VZ 800 Marauder - szersza kierownica.
W związku z nie najlepszym "prowadzeniem" sie Marasia chcę zastosować szerszą kierownicę. I tu mam pytanie do posiadaczy VZ-tów czy, zastosowanie szerszej kierownicy pomogło coś w jego nawyku składania sie. Jeżeli nie to czy są jakieś inne sposoby zmniejszenia tego dość uciążliwego triku. Poza kierownicą myślałem o szerszej oponie czy też o zmianie wysokości przednich amortyzatorów (jeżeli jest to możliwe) ale czy to pomoże?
Pozdraiwiam
Pozdraiwiam
VZ800-INTRUDER
-
- BS Brother
- Posty: 738
- Rejestracja: ndz, 5 lut 2006, 00:34
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
nie wiem Kawa co masz na myśli z tym składaniem się marasia, ale szersza kiera nic nie da. Mój naprzykład lubi się kłaść ale ja to strasznie lubię a zwłaszcza na rondach gdzie jak się położy to stupkami i butami drę asfalt i cała frajda w tym o adrenalinie nie wspomnę :lol: Jak założysz do marasia szerszą kierę nie wiem czy bractwo nie będzie się pod nosem uśmiechać. Pozdro
606-451-421 Play
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
Cała rzecz polega na tym ze to moja żona jeździ Marasiem i nie chciałbym któregoś dnia widzie jak na rondzie walczy z motocyklem żeby sie nie wywalić. Co do zachowania motocykla to wpływ na to ma bardzo wiele rzeczy między innymi stopień napompowania opon i " ramie przyłożenia siły " inaczej szerokość kierownicy i nie wydaje mi sie żeby, KTO KOLWIEK miał by śmiać się z powody próby polepszenia bezpieczeństwa własnego czy też innych.mir pisze:nie wiem Kawa co masz na myśli z tym składaniem się marasia, ale szersza kiera nic nie da. Mój naprzykład lubi się kłaść ale ja to strasznie lubię a zwłaszcza na rondach gdzie jak się położy to stupkami i butami drę asfalt i cała frajda w tym o adrenalinie nie wspomnę :lol: Jak założysz do marasia szerszą kierę nie wiem czy bractwo nie będzie się pod nosem uśmiechać. Pozdro
Odpowiedz twoja MIR wydaje mi sie nie na miejscu!
Pozdrawiam Kawa
VZ800-INTRUDER
-
- BS Brother
- Posty: 593
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 22:45
- Województwo: -
- Lokalizacja: Marki
Moim zdaniem (żeby nie być gołosłownym, miałem do niedawna Dragstar'a) założenie szerszej kierownicy niewiele zmieni poza urodą motocykla. Co prawda manewrowość około-statyczna nieco wzrośnie ale manewrowanie z większymi prędkościami będzie za to utrudnione. Piszesz o dłuższym ramieniu przyłożenia siły ale pamiętaj, że poszerzenie kierownicy nie spowoduje automatycznie wydłużenia ramion Twojej żony. Inaczej mówiąc efekt może być odwrotny - zmniejszy się komfort prowadzenia właśnie zwłaszcza w zakrętach, juz nie wspominając o tym, że zastosowanie przeciwskrętu będzie wymagało większej siły...
Nie eksperymentowałbym też z szerszą oponą. Jak dla mnie szeroka przednia opona jest dedykowana do motocykli jeżdżących głównie na wprost (patrz: różnica chopper/cruiser). A więc znowu pogorszenie własności jezdnych w skręcie.
Szukałbym raczej rozwiązania w technice jazdy... ale to tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam
Nie eksperymentowałbym też z szerszą oponą. Jak dla mnie szeroka przednia opona jest dedykowana do motocykli jeżdżących głównie na wprost (patrz: różnica chopper/cruiser). A więc znowu pogorszenie własności jezdnych w skręcie.
Szukałbym raczej rozwiązania w technice jazdy... ale to tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam
Kiedyś GSX-R600 K6, teraz Duże enduro i szybki turystyk (do sprzedania)
kom. 510-607-647
kom. 510-607-647
Dziekuję za opinie jak najbardziej wezmę ja pod uwage .Darek_Gixer pisze:Moim zdaniem (żeby nie być gołosłownym, miałem do niedawna Dragstar'a) założenie szerszej kierownicy niewiele zmieni poza urodą motocykla. Co prawda manewrowość około-statyczna nieco wzrośnie ale manewrowanie z większymi prędkościami będzie za to utrudnione. Piszesz o dłuższym ramieniu przyłożenia siły ale pamiętaj, że poszerzenie kierownicy nie spowoduje automatycznie wydłużenia ramion Twojej żony. Inaczej mówiąc efekt może być odwrotny - zmniejszy się komfort prowadzenia właśnie zwłaszcza w zakrętach, juz nie wspominając o tym, że zastosowanie przeciwskrętu będzie wymagało większej siły...
Nie eksperymentowałbym też z szerszą oponą. Jak dla mnie szeroka przednia opona jest dedykowana do motocykli jeżdżących głównie na wprost (patrz: różnica chopper/cruiser). A więc znowu pogorszenie własności jezdnych w skręcie.
Szukałbym raczej rozwiązania w technice jazdy... ale to tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam
PS.Z Marauderem jest ten problem że on już oryginalnie ma bardzo wąską kierownice 70 cm.
Pozdrawiam Kawa
VZ800-INTRUDER
Mysle ze zalozenie szerszej kierownicy poprawi komfort jazdy , ja w swoim Marauderze mam szersza od poczatku jego posiadania , wiec nie wiem jak sie jezdzi z oryginalem , ale szczerze mowiac malo ktory spotykany przeze mnie Marud ma oryginal . Jesli chodzi o " skladanie" sie sprawdz cisnienie w oponiach. Zmienialem ostatnio opony , najpierw przednia.. nie do wiary jak motocykl sie skladal wlasnie , gdy majster mi przedmuchal opone o zaledwie o,3 bar... Pozdro..
-
- BS Brother
- Posty: 81
- Rejestracja: pn, 29 mar 2004, 13:14
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 1
Mam w swojej Marudzie kierownice 100. Może jest trochę za wysoka. Ale sylwetka moto zupełnie inna. Na korzyść. Jeśli chodzi o komfort jazdy to nadgarstki po dłuższej jeździe bolą nie do wytrzymania. Po pewnym czasie to mija. Jeśli chcesz zobaczyć dzwoń. Moto stoi codziennie w okolicach N.Swiatu.
BaroX Marauder VX800 1997 Hayabusa 2010 I styka (501 5888 09)