Intruder 1400 - cieknie silnik
-
- BS Brother
- Posty: 458
- Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bedzin
Intruder 1400 - cieknie silnik
Witajcie,
poniżej krótki opis tego co mi się przydażyło!! Może ktoś doświadczył podobnego i będzie mógł zasugerować rozwiązanie
Wymieniłem w Intruderze 1400 olej (kupując, sprzedający zalał go Fuchsem 10W40) w/g sugestii kolegów zalałem go Motulem 10W40 półsyntetykiem (czyli parametry oleju zalecane przez producenta) po wymianie i przejechaniu 200 km, drobnej awarii uległa skrzynia biegów, zakleszczyła się, potem odblokowała, ale i tak jej praca nie jest doskonała, silnik rozciekł się, delikatne problemy z rozruchem (teraz startuje dopiero za trzecim razem, a przed wymianą było za pierwszym), praca silnika weszła na wyższy poziom natrężenia decybelowego, z toważyszącymi większymi wibracjami. Ten cholerny Fuchs którym był zalany jest przez jednych opiniowany jako minerał przez innych jako półsyntetyk ?? Upatruję jeszcze jednego, możliwe że powodem powyższego stanu jest też fakt iż przed zakupem moto ok. 5 lat stało i moje cykliczne użytkowanie może mieć wpływ na wyciek itd..
Szanowni,
proszę o opinie na temat podobnych przypadłości Waszych zawsze kochanych sprzętów
poniżej krótki opis tego co mi się przydażyło!! Może ktoś doświadczył podobnego i będzie mógł zasugerować rozwiązanie
Wymieniłem w Intruderze 1400 olej (kupując, sprzedający zalał go Fuchsem 10W40) w/g sugestii kolegów zalałem go Motulem 10W40 półsyntetykiem (czyli parametry oleju zalecane przez producenta) po wymianie i przejechaniu 200 km, drobnej awarii uległa skrzynia biegów, zakleszczyła się, potem odblokowała, ale i tak jej praca nie jest doskonała, silnik rozciekł się, delikatne problemy z rozruchem (teraz startuje dopiero za trzecim razem, a przed wymianą było za pierwszym), praca silnika weszła na wyższy poziom natrężenia decybelowego, z toważyszącymi większymi wibracjami. Ten cholerny Fuchs którym był zalany jest przez jednych opiniowany jako minerał przez innych jako półsyntetyk ?? Upatruję jeszcze jednego, możliwe że powodem powyższego stanu jest też fakt iż przed zakupem moto ok. 5 lat stało i moje cykliczne użytkowanie może mieć wpływ na wyciek itd..
Szanowni,
proszę o opinie na temat podobnych przypadłości Waszych zawsze kochanych sprzętów
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Intruder VS 1400
kom. 601479029
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
moja opinia-
motocykl miał już stary olej i długo stał, więc osady i nagary ze starego oleju go uszczelniały, teraz po zalaniu świeżego oleju, który mo oprócz właściwości smarujących, właściwości myjące te nagary i osody zostały wypłukane (napewno bedzie to widać na filtrze olejowym), poza tym piszesz,że długo stał, jest to śmiertelne dla wszelkiego rodzaju uszczelniaczy gumowych (oringi, simeringi), bez ciągłej pracy i ich konseracji (pracujący olej) one twardnieją tracąc właściwości -prawdopodobnie pozostaje ci rozebranie silnika i ich wymiana i przy okazji ocena zużycia całego silnika
motocykl miał już stary olej i długo stał, więc osady i nagary ze starego oleju go uszczelniały, teraz po zalaniu świeżego oleju, który mo oprócz właściwości smarujących, właściwości myjące te nagary i osody zostały wypłukane (napewno bedzie to widać na filtrze olejowym), poza tym piszesz,że długo stał, jest to śmiertelne dla wszelkiego rodzaju uszczelniaczy gumowych (oringi, simeringi), bez ciągłej pracy i ich konseracji (pracujący olej) one twardnieją tracąc właściwości -prawdopodobnie pozostaje ci rozebranie silnika i ich wymiana i przy okazji ocena zużycia całego silnika
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
-
- BS Brother
- Posty: 458
- Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bedzin
powiało grozą, ale uwaga bardzo cenna
Dzięki Bogdi
jak myślisz nie obejdzie się bez rozbiórki ?? może jest jakieś mniej angażujące koszty i pracę rozwiązanie?? płukanie silnika czyli częstsza niż zwykle wymiana oleju np. co 1000 km, może przejście na minerał?? może półsynetyk ale gęstszy Motul 15W50??
Dzięki Bogdi
jak myślisz nie obejdzie się bez rozbiórki ?? może jest jakieś mniej angażujące koszty i pracę rozwiązanie?? płukanie silnika czyli częstsza niż zwykle wymiana oleju np. co 1000 km, może przejście na minerał?? może półsynetyk ale gęstszy Motul 15W50??
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Intruder VS 1400
kom. 601479029
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
przypuszczam iż zastosowanie jakichkolwiek płynów uszczelniających, lub bardziej gęstego oleju w przypadku typowego olejaka może pogorszyć właściwości chłodzenia (drobne kanaliki) i układ regulacji zaworów, również drobne kanaliki - raczej bym w przypadku tego silnika nie ryzykował, częstsza wymiana oleju powoduje jescze dokładniejsze wymycie silnika, efekt będzie się pogłębiał
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Jaki jest przebieg Twojego sprzetu ??
Ile z tych kilometrów zrobiłeś Ty ??
Zalany był Fuchsem. Jakim ?? Dlaczego ??
Do silnika motocyklowego a szczególnie chłodzonego powietrzem i olejem nie powinno się stosować "dowolności" w zakresie oleju.
Skąd są te wycieki?? To w kwestii ewentualnej rozbiórki silnika.
Ciężej odpala bo mogło wypłukać nagary i tłokowi zrobiło się luźniej w cylindrze. Ale może wystarczyć wymiana świec. "Stare" mogą być przegrzane.
Zakleszczenie skrzyni - IMHO raczej bez związku ze zmianą oleju.
Ile z tych kilometrów zrobiłeś Ty ??
Zalany był Fuchsem. Jakim ?? Dlaczego ??
Do silnika motocyklowego a szczególnie chłodzonego powietrzem i olejem nie powinno się stosować "dowolności" w zakresie oleju.
Skąd są te wycieki?? To w kwestii ewentualnej rozbiórki silnika.
Ciężej odpala bo mogło wypłukać nagary i tłokowi zrobiło się luźniej w cylindrze. Ale może wystarczyć wymiana świec. "Stare" mogą być przegrzane.
Zakleszczenie skrzyni - IMHO raczej bez związku ze zmianą oleju.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 458
- Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bedzin
Lechul,
przebieg wydaje się być faktyczny 14000 km, o przebiegu stanowi kilka detali niezużyte tarcze, nie naruszony licznik i wiele jeszcze innych
ja zrobiłem 2000 km w tym sezonie (długo stał o tym stanowi też wysiłek jaki włożyłem aby zaczął wyglądać, jakiś cholerny gebels garażował go pod wiatą lato, jesień, zima) początki były ok brakowało tylko regulacji (okresowo występowały dość uciążliwe detonacje), przy okazji regulacji nakazałem zmianę oleju na wyżej wspomniany, po tym wszystkim pierwsze kilometry było super diametralna zmiana, natomiast po jakiś 200 km to wszystko o czym piszę
Fuchs 10W40 dalszych opisów parametrów nie znam
zaczął początkowo lać z czujnika położenia biegu jałowego (uszczelniłem), teraz ten wyciek mniejszy, ale jest i obawiam się że to na łączeniu połówek silnika (zdefinuję konkretnie jak to dzisiaj sprawdzę). Swiece są nowe mają wspomniane 2000 km
przebieg wydaje się być faktyczny 14000 km, o przebiegu stanowi kilka detali niezużyte tarcze, nie naruszony licznik i wiele jeszcze innych
ja zrobiłem 2000 km w tym sezonie (długo stał o tym stanowi też wysiłek jaki włożyłem aby zaczął wyglądać, jakiś cholerny gebels garażował go pod wiatą lato, jesień, zima) początki były ok brakowało tylko regulacji (okresowo występowały dość uciążliwe detonacje), przy okazji regulacji nakazałem zmianę oleju na wyżej wspomniany, po tym wszystkim pierwsze kilometry było super diametralna zmiana, natomiast po jakiś 200 km to wszystko o czym piszę
Fuchs 10W40 dalszych opisów parametrów nie znam
zaczął początkowo lać z czujnika położenia biegu jałowego (uszczelniłem), teraz ten wyciek mniejszy, ale jest i obawiam się że to na łączeniu połówek silnika (zdefinuję konkretnie jak to dzisiaj sprawdzę). Swiece są nowe mają wspomniane 2000 km
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Intruder VS 1400
kom. 601479029
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
No właśnie Antoni. Dość dokładnie to dziś przejrzałem zaraz po tym jak Fero wymienił z nazwy Fuchsa. IMHO te dwa oleje do czterosuwów kojarzą mi się - zgodnie z nazwą grupy - raczej nie z wielkim V2 Intruza 1400.
Poza tym objawy, które opisuje Fero wskazują na wypłukanie nagaru co z kolei potwierdza moje obawy, że ten Fuchs to nie była górna motocyklowa półka.
Poza tym objawy, które opisuje Fero wskazują na wypłukanie nagaru co z kolei potwierdza moje obawy, że ten Fuchs to nie była górna motocyklowa półka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 397
- Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć! Zrobił bym tak: zlał to badziewie, wymienił filtr, zalał Motulem 10W40 płsynt. i nic nie regulował. Daj mu popracować na tym oleju. Jeśli do tej nieszczęsnej wymiany jeździłeś i mimo tak długiego "postoju" nie było większych problemów, to myślę że powinno to do normy wrócić. Ew. regulacje zrobił bym po przejechaniu tych 200-300 km. Jeśli oczywiście coś niespodziewanego się nie wydarzy (chociaż nie powinno) i te regulacje potrzebne się okażą. Jak będzie ok. będziesz miał "olejowy światopogląd" wyrobiony.
Pozdrawiam. Zygzak~~
Pozdrawiam. Zygzak~~
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
"To badziewie" czyli Motul po przepuszczeniu przez Twój silnik oczywiście zlej. Wymień filtr. Zalej świeżym olejem Motula i będzie gites.
Oczywiście na bierząco monitoruj te wycieki.
Oczywiście na bierząco monitoruj te wycieki.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254