Witam, powie mi ktoś jak sprawdzić czy mam odpowiednią ilość płynu w chłodnicy ?
Pod glowka ramy jest jakis zbiorniczek, ale nie ma na nim skali z tego co zauwazylem.
Rok temu zalewalem plynu, ale chyba jakies ubytki sie moga zdarzyc, wiec jak to sprawdzic i ile dolac w przypadku ubytku ?
Pzdr
VZ 800 - płyn chłodzący
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Ten "jakiś zbiorniczek" to zbiornik rezerwowy układu chłodzenia.
1. Zdejmij plastikową osłonę główki ramy
2. Odkręć korek chłodnicy (UWAGA !!!! NA ZIMNYM SILNIKU !!!! W PRZECIWNYM RAZIE GORĄCY PŁYN TRYŚNIE CI PROSTO W OCZY I NA RĘCE !!!!).
3. Uzupełnij poziom płynu za pomocą płynu do chłodnic aluminiowych nie przekraczając górnej kreski poziomowej na zbiorniku (motocykl w poziomie)
4. Zakręć korek chłodnicy.
5. Wymieniajac płyn w całości potrzebujesz ok 1460 ml mieszanki 50:50 (woda:"niezamarzacz") lub gotowego płynu do chłodnic aluminiowych.
1. Zdejmij plastikową osłonę główki ramy
2. Odkręć korek chłodnicy (UWAGA !!!! NA ZIMNYM SILNIKU !!!! W PRZECIWNYM RAZIE GORĄCY PŁYN TRYŚNIE CI PROSTO W OCZY I NA RĘCE !!!!).
3. Uzupełnij poziom płynu za pomocą płynu do chłodnic aluminiowych nie przekraczając górnej kreski poziomowej na zbiorniku (motocykl w poziomie)
4. Zakręć korek chłodnicy.
5. Wymieniajac płyn w całości potrzebujesz ok 1460 ml mieszanki 50:50 (woda:"niezamarzacz") lub gotowego płynu do chłodnic aluminiowych.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Dzieki Lechul, wytlumaczyles mi wyczerpująco jak baba krowie na granicyLechul pisze:Ten "jakiś zbiorniczek" to zbiornik rezerwowy układu chłodzenia.
1. Zdejmij plastikową osłonę główki ramy
2. Odkręć korek chłodnicy (UWAGA !!!! NA ZIMNYM SILNIKU !!!! W PRZECIWNYM RAZIE GORĄCY PŁYN TRYŚNIE CI PROSTO W OCZY I NA RĘCE !!!!).
3. Uzupełnij poziom płynu za pomocą płynu do chłodnic aluminiowych nie przekraczając górnej kreski poziomowej na zbiorniku (motocykl w poziomie)
4. Zakręć korek chłodnicy.
5. Wymieniajac płyn w całości potrzebujesz ok 1460 ml mieszanki 50:50 (woda:"niezamarzacz") lub gotowego płynu do chłodnic aluminiowych.
Z tym, że wskazówki z wszystkich punktow wylaczajac pkt 3 znam, chodzi mi bardziej o tą kreskę poziomową.
Zagladalem kilka razy na zbiorniczek ale nie dojrzalem tej kreski, ktora pokazuje poziom plynu.
Moze sie orientujesz, po sciagnieciu ktorej oslonki lepiej ja widac ?
w marudzie zborniczek na naddatek płynu (rozprężającego sie podczas wzrostu temperatury) znajduje sie ponad poziomem korka uzupełniajacego (wlewowego) chłodnicy. Zatem zalej chlodnice w proporcjach takich jakich podal Lechul do maksymalnego poziomu, tzn pod korek. naddatek zostanie wypchnięty do zbiorniczka rezerwowego a podczas stygniecia (kurczenia sie objętosci płynu) automatycznie zejdzie do chłodnicy.