VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
-
- BS Brother
- Posty: 738
- Rejestracja: ndz, 5 lut 2006, 00:34
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
Witam Bractwo. Kolejny problem do krótkotrwałych przerw w pracy silnika w trakcie jazdy w moim Maruderku kolano zrobiło się fioletowe a drugie żółte. Chyba jest to objawem późnego zapłonu ale jak to sprawdzić. Iskry są na świecach anemiczne, świece czarne ale elektrody jasno brązowe. Nie wiem czy padł modół (a jak tak to jakie są tego objawy?) lub coś się stało z czujnikiem na wale? (ale gdzie go szukać?) Kable są raczej całe :? :? :? Łapska opadły wszyscy śmigają a ja myślę. Poradźcie coś. Pozdro. Mir
606-451-421 Play
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
-
- BS Brother
- Posty: 206
- Rejestracja: pn, 31 lip 2006, 11:55
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: fioletowe kolana
U mnie się dzieje podobnie. Byłem w serwisie, sprawdzili silnik i wszystko jest ok. A kolanka jak kolanka, widać jakie są,
Może ktoś wie o co chodzi to chętnie się dowiem a narazie przestałem zwracać na nie uwagę.
Może ktoś wie o co chodzi to chętnie się dowiem a narazie przestałem zwracać na nie uwagę.
Zbyszek
Intruder 1400
Intruder 1400
-
- BS Brother
- Posty: 1568
- Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: fioletowe kolana
Tzw barwy nalotowe powstaja pod wplywem dzialania temperatury (of course), a ich kolor jest adekwatny do temperatury dzialajacej na metal. Posiadajac odpowiednia tabele ( lub wiedze/wprawe) mozna z dosc duza dokladnoscia okreslic ta temperature w stopniach celsjusza. Jedno kolano grzeje sie bardziej-fioletowe ~280 st C, drugie mniej - zolte ~230 st C i ... i to by bylo na tyle
Pozdrawiam
Pozdrawiam
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/
Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: fioletowe kolana
zadam takie pytanie MIR - nie masz co robić ze się kolorem kolektorów zajmujesz?????
człowieku śmigaj, łap wiatr, kolor kolorem, jak napisali poprzedzający mnie Bracia jest wynikiem oddziaływania temperatury, a po zimowaniu znów bądą prawie idealnie czyste, bez ingerencji jakiejkolwiek.
człowieku śmigaj, łap wiatr, kolor kolorem, jak napisali poprzedzający mnie Bracia jest wynikiem oddziaływania temperatury, a po zimowaniu znów bądą prawie idealnie czyste, bez ingerencji jakiejkolwiek.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 458
- Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Bedzin
Re: fioletowe kolana
Panowie,
ByQ i Osama, prawidłowo określają zjawisko, z doświadczenia, kupując swoją Trudę kolana miałem żółto-niebieskie, chwila pracy i odpowiednia pasta polerska spowodowała powrót do efektu fabrycznego (pasta musi być odpowiednia, chociaż podobny efekt uzyskuje się po AutoMaxie, z tym że jest on bardziej inwazyjny, czyli ścierny). Efekt zmiany koloru kolanka spowodowany jest temperaturą, często jeżdząc ma max możliwości obrotowych silnika, twożąc maxymalne temperatury na kolanach, można dość szybko osiągnąć efekt koloryzacji kolanek, acz kolwiek nie zawsze, ja po wyczyszczeniu swoich zrobiłem 5000 km, zaznaczam iż nie jeżdzę emerycko, natomiast kluczem do utrzymania kolan w stanie świecącego chromu jest odpowiednia regulacja, (świece, skład mieszanki te operacje pozwolą za sprawą odpowiedniej aparatury sprawdzić temperaturę na kolanach- używa się do tego odziwo lasera) polecam kontakt oraz wizytę w serwisie w Katowicach w Firmie CDM gdzie bardzo profesjonalna aparatura, wiedza oraz umiejętności tam pracujących doprowadzą do przedłużenia utrzymania koloru fabrycznego kolan. kontakt CDM na PW (mod edit)
ByQ i Osama, prawidłowo określają zjawisko, z doświadczenia, kupując swoją Trudę kolana miałem żółto-niebieskie, chwila pracy i odpowiednia pasta polerska spowodowała powrót do efektu fabrycznego (pasta musi być odpowiednia, chociaż podobny efekt uzyskuje się po AutoMaxie, z tym że jest on bardziej inwazyjny, czyli ścierny). Efekt zmiany koloru kolanka spowodowany jest temperaturą, często jeżdząc ma max możliwości obrotowych silnika, twożąc maxymalne temperatury na kolanach, można dość szybko osiągnąć efekt koloryzacji kolanek, acz kolwiek nie zawsze, ja po wyczyszczeniu swoich zrobiłem 5000 km, zaznaczam iż nie jeżdzę emerycko, natomiast kluczem do utrzymania kolan w stanie świecącego chromu jest odpowiednia regulacja, (świece, skład mieszanki te operacje pozwolą za sprawą odpowiedniej aparatury sprawdzić temperaturę na kolanach- używa się do tego odziwo lasera) polecam kontakt oraz wizytę w serwisie w Katowicach w Firmie CDM gdzie bardzo profesjonalna aparatura, wiedza oraz umiejętności tam pracujących doprowadzą do przedłużenia utrzymania koloru fabrycznego kolan. kontakt CDM na PW (mod edit)
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Intruder VS 1400
kom. 601479029
Re: fioletowe kolana
A więc tak:
Kolor - przebarwienia na kolektorach wydechowych zależy od temperatury spalania a ta w olbrzymim stopniu zależy od składu mieszanki. Jeżeli mieszanka jest za uboga to temperatura rośnie. Jest to nie zdrowe nie tylko dla kolektorów, ale i silnika. Zawory się wypalają no i głowica. Rozbierałem kiedyś silnik z turbo, w którym cała głowica "popłynęła".
Natomiast, jeżeli mieszanka jest znacznie za bogata to resztki niewypalonego paliwa spalają się w kolektorach i objawem są strzały z wydechu a w skrajnym przypadku kolektor rozżarzony do czerwoności po krótkim czasie od uruchomienia silnika. Za bogata mieszanka może wynikać np. z zapchanego filtra powietrza.
A śmigać to trzeba jak najwięcej, robić dopiero w zimę.
Pozdrawiam
Kolor - przebarwienia na kolektorach wydechowych zależy od temperatury spalania a ta w olbrzymim stopniu zależy od składu mieszanki. Jeżeli mieszanka jest za uboga to temperatura rośnie. Jest to nie zdrowe nie tylko dla kolektorów, ale i silnika. Zawory się wypalają no i głowica. Rozbierałem kiedyś silnik z turbo, w którym cała głowica "popłynęła".
Natomiast, jeżeli mieszanka jest znacznie za bogata to resztki niewypalonego paliwa spalają się w kolektorach i objawem są strzały z wydechu a w skrajnym przypadku kolektor rozżarzony do czerwoności po krótkim czasie od uruchomienia silnika. Za bogata mieszanka może wynikać np. z zapchanego filtra powietrza.
A śmigać to trzeba jak najwięcej, robić dopiero w zimę.
Pozdrawiam
VZ800-INTRUDER
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: fioletowe kolana
Panowie !
Na samym początku Mir napisał, że ma juz takie mniej więcej kłopoty
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... f=5&t=7363
Teraz nagle (bo tak zrozumiałem, że poprzednio tego nie było) pojawiły się "barwy nalotowe" (thx ByQ za wykład :mrgreen: ).
Więc facet pokojarzył, że nie dość że mu wypada zapłon to jeszcze jak juz "wpada" z powrotem to jeszcze w niewłaściwe ("za późne") miejsce. Więc jeżeli ktoś ma pomysła jak powiązać jedno z drugim to super. Jak sprzet Mira przestanie "kaszleć" to wtedy dopiero zrobimy pogadankę na temat kto i czym czyści chrom na wydechu. I będzie git na wieki wieków.
No i będzie to co mod lubi najbardziej - gadka na temat w temacie :angry_smile:
Na samym początku Mir napisał, że ma juz takie mniej więcej kłopoty
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... f=5&t=7363
Teraz nagle (bo tak zrozumiałem, że poprzednio tego nie było) pojawiły się "barwy nalotowe" (thx ByQ za wykład :mrgreen: ).
Więc facet pokojarzył, że nie dość że mu wypada zapłon to jeszcze jak juz "wpada" z powrotem to jeszcze w niewłaściwe ("za późne") miejsce. Więc jeżeli ktoś ma pomysła jak powiązać jedno z drugim to super. Jak sprzet Mira przestanie "kaszleć" to wtedy dopiero zrobimy pogadankę na temat kto i czym czyści chrom na wydechu. I będzie git na wieki wieków.
No i będzie to co mod lubi najbardziej - gadka na temat w temacie :angry_smile:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 397
- Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: fioletowe kolana
Witam Wsiech
Anemiczna iskra i niewłaściwa temperatura - na początek wymienił bym świece na zalecane nówki. Dopiero później bym ew. dalej szukał. Jeśli natomiast o te "przerwy w dostawie prądu " chodzi, to spotkałem się z tym osobiście. Jednak u mnie nie występowało to w czasie jazdy. Przyczyna anomalii - przecierający się przewód od ....nózki (o podobnej przypadłości Kacal pisał w Twoim poprzednim wątku). Może warto się temu przyjżeć bliżej, bo ten przewód w Marudce potrafi się w okolice łańcucha pod osłoną małej zębatki zawieruszyć. Sama nóżka wiadomo-z zapłonem związana dość ściśle, więc może "po nitce do kłębka" :roll: .
Pozdrawiam. Zygzak~~
Anemiczna iskra i niewłaściwa temperatura - na początek wymienił bym świece na zalecane nówki. Dopiero później bym ew. dalej szukał. Jeśli natomiast o te "przerwy w dostawie prądu " chodzi, to spotkałem się z tym osobiście. Jednak u mnie nie występowało to w czasie jazdy. Przyczyna anomalii - przecierający się przewód od ....nózki (o podobnej przypadłości Kacal pisał w Twoim poprzednim wątku). Może warto się temu przyjżeć bliżej, bo ten przewód w Marudce potrafi się w okolice łańcucha pod osłoną małej zębatki zawieruszyć. Sama nóżka wiadomo-z zapłonem związana dość ściśle, więc może "po nitce do kłębka" :roll: .
Pozdrawiam. Zygzak~~
-
- BS Brother
- Posty: 1486
- Rejestracja: wt, 18 kwie 2006, 12:51
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa / Gostynin
Re: fioletowe kolana
Czy ja dobrze zrozumialam, ze pierwszy objaw (uboga mieszanka) to fioletowy/zolty wydech, a drugi objaw (bogata mieszanka) to strzelanie z wydechu?Kawa pisze:A więc tak:
Kolor - przebarwienia na kolektorach wydechowych zależy od temperatury spalania a ta w olbrzymim stopniu zależy od składu mieszanki. Jeżeli mieszanka jest za uboga to temperatura rośnie. (...) Natomiast, jeżeli mieszanka jest znacznie za bogata to resztki niewypalonego paliwa spalają się w kolektorach i objawem są strzały z wydechu
Jezeli tak jest w rzeczywistosci, to kto mi wytlumaczy, dlaczego ja mam zarowno fioletowy, jak i troche nizej - zolty wydech, z ktorego czesto slychac rozne wystrzaly? Czyzbym miala jednoczesnie zbyt bogata i zbyt uboga mieszanke? :mrgreen:
LS 650'93 > SV 650s'06 > chwilowy urlop motocyklowy
josss@gazeta.pl
josss@gazeta.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
Kaśka po prostu masz Savage
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 738
- Rejestracja: ndz, 5 lut 2006, 00:34
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
VZ 800 - wypadanie zapłonu i fioletowe kolana wydecho
W nawiązaniu do wcześniejszych postów w temacie wypadania zapłonu w trakcie jazdy i fioletowego nalotu na kolanach wydechowych melduję Bractwu, że przyczyną wypadania zapłonu był skrzywiony bolec od stópki na którym zachaczone są sprężyny (w trakcie jazdy franca opuszczała się i wyłącznik odcinał zapłon) chcąc sprawdzić na postoju te wypadanie zapłonu pozostawiłem na 5 minut marudera na ssaniu co prawdopodobnie skutkowało zbyt bogatą i zbyt energetyczną mieszanką co w efekcie było przyczyną zmiany koloru kolanek :plask: Pozdowienia
606-451-421 Play
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
-
- Podpatrywacz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
Witam wszystkich.
W ramach przygotowania do sezonu wymienilem wydech w moim motocyklu.
Byl zalozony Screamin Eagle bardzo glosny a teraz wrocilem do oryginalu. To co zaobserwowalem po pierwszej przejażdżce ze kolanko zaczelo nabierac koloru ( ciemno zolty).
Moje pytanie do Braci: czy po wymianie wydechu potrzebna jest korekta mieszanki bo wyglada ze jest za uboga?
Jezeli wzbogacamy to wykrecamy pilot screw?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Lewa w górę !
W ramach przygotowania do sezonu wymienilem wydech w moim motocyklu.
Byl zalozony Screamin Eagle bardzo glosny a teraz wrocilem do oryginalu. To co zaobserwowalem po pierwszej przejażdżce ze kolanko zaczelo nabierac koloru ( ciemno zolty).
Moje pytanie do Braci: czy po wymianie wydechu potrzebna jest korekta mieszanki bo wyglada ze jest za uboga?
Jezeli wzbogacamy to wykrecamy pilot screw?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Lewa w górę !
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 5
Re: VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
Na 100% zmiana składu potrzebna. Może tez być tak ze masz pozamieniane dysze i przestawiona iglice pod te wydechy co były.
Nie ustawiaj jak wyglada tylko jak chodzi i jak jeździ.
Nie ustawiaj jak wyglada tylko jak chodzi i jak jeździ.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Podpatrywacz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn, 8 mar 2021, 13:52
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VZ 800 - fioletowe kolana przy wydechach
Hej wszystkim!
Odświeżam kotleta ponieważ irytuje mnie ten przegrzany kolektor.
Na zime wypolerowałem kolektory i już po krótkiej przejażdżce ok 50 kilometrach pojawił się fioletowy kolor na drugim cylindrze.
Ewidentnie przegrzanie powstaje w trakcie jazdy a nie na postoju więc postanowiłem wzbogacić mieszankę poprzez podniesienie iglicy.
Następnie znowu polerka i jazda próbna.
W załączeniu dwa zdjęcia, przed i po regulacji. Przejechany dystans po regulacji również 50 km.
https://zapodaj.net/3fd4338d0b337.jpg.html
Widać duża różnice w kolorze ale pojawia się żółty kolor na kolanie.
Motocykl jeździ bardzo dobrze i zastanawiam się czy nadal powinienem podnosić iglice, z tym że jestem już w czwartym rowku z pięciu dostępnych?
Dajcie znać co myślicie?
Pozdrawiam i do zobaczenia.
Odświeżam kotleta ponieważ irytuje mnie ten przegrzany kolektor.
Na zime wypolerowałem kolektory i już po krótkiej przejażdżce ok 50 kilometrach pojawił się fioletowy kolor na drugim cylindrze.
Ewidentnie przegrzanie powstaje w trakcie jazdy a nie na postoju więc postanowiłem wzbogacić mieszankę poprzez podniesienie iglicy.
Następnie znowu polerka i jazda próbna.
W załączeniu dwa zdjęcia, przed i po regulacji. Przejechany dystans po regulacji również 50 km.
https://zapodaj.net/3fd4338d0b337.jpg.html
Widać duża różnice w kolorze ale pojawia się żółty kolor na kolanie.
Motocykl jeździ bardzo dobrze i zastanawiam się czy nadal powinienem podnosić iglice, z tym że jestem już w czwartym rowku z pięciu dostępnych?
Dajcie znać co myślicie?
Pozdrawiam i do zobaczenia.