GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

kurbat

GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: kurbat »

Witam Siostry i Braci,
jak to zawsze bywa : jak trwoga to do ... ;)

Przechodząc do sedna :
1. Podczas jazdy na Św.Anna i przy podjeździe pod górę, kiedy trzeba było przesówać się powoli w kolumnie zauważyłem ze zdziwieniem, że moto wpada w wyraźną shimmę. dzieje się to tak do 30 km/h i jak zwalniam przed światłami. Normalnie mam problem z utrzymaniem prostego kierunku jazdy...
Wymieniłem w GSF-ie sprężyny na progresywne Czy to może mieć z tym związek ?
Jeśli tak to jak pozbyć się tego problemu - wymienić oponę? Na mojej jeszcze trochę bieżnika jest ...

2. Również w tej trasie znalazłem dziurę w obrotach 4-5 tyś. moto słabnie wyraźnie, pomimo odkręcania manety nie ciągnie w górę. Jakoś przez te obroty przebrnę to powyżej 5 tyś. znowu dostaje swojego "kopa" .
Od czego tu mogę zacząć szukanie przyczyny?

Wiadomo, że w przypadku 2. oddam moto do serwisu bo sam nie dam rady tego zdiagnozować i usunąć ale być może ktoś już miał podobne problemy i podpowie rozwiązanie.

Dzięki, :D
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSF600 1998,dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: bohas »

Po pierwsze: Czemu nie dałeś znać, że wybierasz się na Górę Św. Anny !! :angry_smile:
Po drugie: Shimmy może być od oponki. Może też po wymianie spręzyn nie jest równy poziom oleju lub wymieniając spręzyny trzeba by było pokombinować z gęstościa oleju.
Po trzecie: Brak mocy przy tych obrotach to ewidentna wina gaźników, czyli czeka Cię synchro.
kurbat

Re: GSF600 1998,dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: kurbat »

1. Ups... :roll: następnym razem, będę dawał znać :oops:
2. O tym poziomie oleju w lagach już mi też ktoś inny mówił, ale serwis, który to robił jest raczej z "tych lepszych" i ufam, że nie zalali mi w jednej więcej, a w drugiej mniej....
Sprężyny mam WIRTH - tak apropo;)
Co masz na myśli mówiąc "pokombinować" ?

Wydaje mi się, że właśnie po zmianie sprężyn ten problem się pojawił.
Z jednej strony poprawiło się bo już tak nie "pływa" i przy większych prędkościach moto pewniej sunie ale teraz zaś to wyskoczyło o czym piszę....

Może polecisz mi jakiś konkretny olej ;)
3. Synchro robiłem na wiosnę, czy to możliwe, żeby teraz jeszcze raz przyszło je powtarzać ?
Przebieg od tego czasu u mnie niewielki - 3 klocki :)
Oczywiście, jeśli trzeba to powtórzę bo jeździć z tym trudno....
Może oprócz synchro to coś innego może być ?

Pozdro :D
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSF600 1998,dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: bohas »

kurbat pisze: Co masz na myśli mówiąc "pokombinować" ?

Może polecisz mi jakiś konkretny olej ;)

3. Synchro robiłem na wiosnę, czy to możliwe, żeby teraz jeszcze raz przyszło je powtarzać ?

Może oprócz synchro to coś innego może być ?
Pokombinować, czyli skoro wymieniłes spręzyny na progresywne to moze wypadałoby nalac gęstszy olej (np. jeśłi masz 10W to nalać 15W)

Jeśli masz dziurę w mocy na każdym biegu przy tych obrotach, to stawiam na synchro, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. :roll: Zaleca się przed zrobieniem synchro sprawdzenie luzu na zaworach. Pytanie, czy miałeś robione przed sezonem ?? Synchronizacja gaźników bez sprawdzenia luzów na zaworach mija się z celem.
Pit

Re: GSF600 1998,dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: Pit »

Piszesz ze moto wpada w 'shimme' przy niskich predkosciach i przy hamowaniu. Stawialbym na:
1. Opone, to ze ma 'jeszcze troche bieznika' nie zmienia faktu ze zrobila sie juz pewnie 'pozabkowana',
2. Glowke lozyska ramy, luz, zuzycie.
3. Skrzywiona tarcze.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSF600 1998,dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: bohas »

BTW: Tak czytam rózne tematy w necie i widzę, że wystepują dwa pojecia "shimme" i "shimmy" które chyba oznaczaja to samo, tylko które jest poprawne ??

Ps. Sprawdz jeszcze cisnienie w oponie a czytałem, że pomaga właśnie wymiana oleju.
kurbat

Re: GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: kurbat »

Dzięki za odzew ;)

1. Główkę ramy wymieniałem na nową po zakupie w zeszłym sezonie.
Przed zmianą na progress wszystko OKi było, więc tarcze też wykluczam (przynajmniej na razie....).
Zapewne zainwestuję w oponę bo i tak prędzej czy później trzeba będzie i sprawdzę ten olej.

2. Tak, serwis przed sezonem jeszcze w lutym obejmował całość : olej, gaźniki, zawory.
Wcześniej kręciłem go również ponad 5 tyś. max do 8 tyś. i dziurek żadnych nie było...
Czasem gasł mi przy schodzeniu z takich wysokich obrotów do "luzu" ale sporadycznie.
Dziura jakby pojawiła się ...stopniowo ;)

Hej!
kurbat

Re: GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: kurbat »

poszperałem jeszcze w necie trochę. Jeśli będę zmieniał oponkę to na 110/70/17 bo teraz mam 120/60/17 ale ponieważ na razie groszem nie śmierdzę ;) zacznę od oleju w lagach, mam nadzieję, że to pomoże bo jednak ta opona 120...ładnie się patrzy;)

a to moja opona przód teraz :
http://img158.imageshack.us/img158/6681/89664287oj0.jpg

Aha, jeśli będę kupował to chyba ContiRoadAttack lub Sport - tak mi najwięcej osób doradza.

Pozdro.
kurbat

Re: GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: kurbat »

jeszcze jeden update :
1. Na przodzie Conti Force Maxx 120/70/17 - na próbę.
Trzyma się świetnie drogi.
2. Nowy olej w lagach - stary był koloru wody po 3 myciach Katowickiego dworca.
3. Dokręcone łożysko w główce.

Efekt - 99%procent sukcesu (zawsze mogło by być lepiej :) ).
Pozostało jeszcze do wymiany łożyska - na przyszły tydzień.

jedzie spokojnie, nic nie szarpie kierą, jestem zadowolony !
Na mokrym nie sprawdzałem jeszcze ale podejrzewam, że też będzie OK bo raczej nie będę opony nadwyrężał :thumbup: .

PS. SORRY, ze nie mam avatarka ale nie wiem jak zmniejszyć swoja fote, żeby sie załadowała jako avatar.
może ktoś mi ja przerobią...? w międzyczasie sprobuje sam dziś coś pokombinować.

dzięki!
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1884
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie
Polubił posty: 1

Re: GSF600 (1998)- dziura w obrotach,lekka shimma.

Post autor: Mar »

EOT



Ps. Ja moge zmniejszyc Ci zdjecie, wyslij na adasgdch@wp.pl
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Zablokowany