sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Boogie

sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Boogie »

Witajcie!

Dzis ujezdzalem przez chwile SV 1000s k4 (sklep "Motorista" w Warszawie (pozdro dla b.miłej obsługi)) i poprostu sie zakochalem - wydech LeoVince i nie mam wątpliwości, że chcę właśnie taki motocykl 8) Po wszystkim wsiadłem na Bandita - cel Envy i... "no co jest?! - dlaczego nie jedzie.." :lol:

chyba dzis nie usne :?

Mimo wszystko mam jeszcze kilka pytan, ktore mnie dręczą, może wy znacie odpowiedź?

1. Jakie jest faktyczne spalanie? Myślę tu o spokojnej jeździe po mieście i okolicach, bez szaleństw. Czy bierze olej? Jak to się ma do mojego obecnego motonga?

2. Motocykl był obuty w Pirelli Diablo Corsa, wyglądały na całkiem nowe albo mało jeżdżone - na ile km wystarczają takie opony przy normalnej jeździe bez szaleństw? Czy one się nadają do jazdy drogowej czy nie zawracać se głowy? Na jakich oponach to moto stoi fabrycznie? Na jaki przebieg wystarcza łańcuch?

3. Nie planuje stawiać moto na koło, ale dziś zauważyłem, że sam idzie b.chętnie - czy problem panewek znany z sv650 też się tu objawia czy to zostało zarzegnane?

4. Pod koniec września będę jechał do Berlina pociągiem i nie wykluczone, że wrócę już na moto - na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu bajka? Interesują mnie pozycje w granicach do 20 tys PLN, więc pewnie roczniki k4 i k5..

5. Nie mogę się doczytać albo jakoś mi to umknęło - czy sv1000s dysponuje fabrycznym sprzęgłem anty-hoppingowym? Czy są to sprzęgła hydrauliczne?

6. Co jaki przebieg robi się regulację zaworów? Na jak długo wystarcza rozrząd?

7. Czy dysponujecie książką obsługi serwisowej (service manual) do tego motocykla? Najlepiej fabryczna wydana przez Suzuki, a nie wydawnictwa Haynes.

pozdrawiam

- napalony :mrgreen:
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4286
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 9

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Emil »

ad 0. nie ten dzial
ad 2. 6-8kkm, jedne z lepszych opon (sama gorna polka opon drogowych)
ad 5. nie, albo zupelnie nie daje rady
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 324
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: RaaF »

spalanie przy spokojnej jeździe ok. 7,5-8 L/100km (ale znam przypadki połknięcia i 12 z tym że to nie mozna było nazwać "spokojną jazdą")

oryginalnie założone sa opony Michelin Power Pilot, na temat łańcucha sie nie wypowiem ale mam 23kkm i napę oryginalny nawet nie w połowie zuzyty

SV 560 to zupełnie inny silnik, z 1000 poza układem V ma niewiele wspólnego, poprawiono smarowanie zawodzące w TL jednak nadal nie jest to motocykl służący do stuntu

za ok. 20.000 zł kupisz w Germanii ładny K3/K4, większość SV sprowadzonych do Polski miła jakies przygody, popatrz na ceny w Niemczech przekonasz sie ze oferowane motocykle są droższe niż u nas w kraju sprowadzone

SV 1000 ma sprzęgło antyhopkingowe, działanie określił Emil choć ja nie narzekam

regulacja zaworów co 24kkm

serwisówkę tą oryginalną znajdziesz bez problemu w sieci
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1881
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Mar »

Ad 1 Mozliwe jest uzyskanie spalania 5,5 l/100 km ale musi byc to naprawde spokojnie (autostrada, przelotowa maks 120 km/h jazda solo i predkosc nonstop utrzymywana) normalnie to tak jak RaaF napisal; przy jezdzie np w 2 osoby i z kuframi, przelotowa ok. 200 km/h po Autobahnie spalanie w granicach 12 do 14l/100 km.

Ad 2 Tyl wystarczyl na 12 tkm, przod ten sam typ bede przy 18 tkm wymienial choc dalby jeszcze rade. Obecnie Diablo Strada, zobaczymy ile wytrzyma. Naped....wymieniony przy stanie 16 tkm...

Ad 3 Nie wiem, nie jezdze na kole ;) (zbyt czesto ;) )

Ad 4 Patrz post Raaf-a

Ad 5, 6, 7 j.w.

Co do punktu 5 w SV-ce jest sprzeglo hydrauliczne.
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Desmont
BS Brother
BS Brother
Posty: 1116
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 14:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Desmont »

Ad1. Bywa roznie udalo mi sie przejechac 270km na jednym baku do pelnego zatrzymania czyli teoretycznie 6,3 l natomiast przy baaardzo mocnej przelotowej wiry w baku byly slyszalne i spalanie oceniam na 12 i wiecej :twisted:
Ad2. Emil+RaaF sam polecam PilotRoad'y (subiektywna)
Ad3. RaaF + przy jezdzie na kole SV ma problemy ze smarowaniem wiec baardzo ostroznie !!
Ad4. RaaF + u nas trudno cos kupic... sensownego w tym temacie.... liczniki krecone no oprocz naszej siostry Babyjagi :) Natomiast powinienes cos z niemlandii przywiesc.
Ad5. Raaf
Ad6. Servisowka mowi: tabela

Ad7. Dysponuje chetnie wrzuce na ftp do sciagniecia :)
PZDR
Desmont
Suzi SV1000S '04 ;) najpiekniejszy dzwiek V-ki.
Co dwie lufy to nie jedna, co akrapki to akrapki

Obrazek Obrazek
GG2404004; tel. 607 082 621; skype: lukasz.pio
Boogie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Boogie »

Heh, dzięki za bardzo szybkie odpowiedzi! :)

Jak na to patrze, to pewnie skończy się importem z Niemcowni. Czy są jakieś istotne różnice między k3/k4? Czy ten motocykl do dziś jest nie zmieniony, jak twierdzą niektóre źródła?

co od spalania - to i w małym bandicie jak sie odkreci to potrafi wsunąć 11L/100 km ;)

Co do cen i rocznikow - faktycznie, masz racje RaaF. Dziś przejżałem autoscout24.de ( http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx ) i tu moje pytanie - czy znacie jeszcze inne tego typu serwisy? Albo jak szukac moto w okolicach Berlina? Po komisach jezdzic? Jak szukac komisow?

dzięki za wszystkie informacje! Są bardzo pomocne :D

Powtórzę jeszcze pytania, na które nikt nie odpowiedział:

czy silnik bierze olej?

na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego? Na autoscout znalazłem kilka ładnych sztuk, za kwotę która mnie w przybliżeniu urządza, pierwszy właściciel, bezwypadkowy, nieduży przebieg.. ale czy są jakieś charakterystyczne rzeczy, którym trzeba się przyjrzeć z wnikliwością?

Acha no i ostatnie - i może najważniejsze - czy gdyby przenieść się w czasie to czy kupilibyście ten motocykl jeszcze raz?

pozdrawiam 8)
Desmont
BS Brother
BS Brother
Posty: 1116
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 14:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Desmont »

co do brania oleju.... to jak przycisniesz to bierze... SV ma piekny nie wyzylowany silnik i jesli rozmawiamy o nie zmienianych oczywiscie przebiegach to podaje sie ze 40000 przejechane na SV to silnik jak 10000 GSXR gdzie silnik jest wysterowany na maxa.
W mojej srebrnej sie zdarza branie ale glownie na autostradzie z przelotowa 200 ale chyba nie ma silnika ktory w rtch warunkach czegos nie wezmie.
co do roznic k3 k4... w silniku roznic nie ma brat Cziton to przetetowal robiac przeszczep z K4 do K3.
Roznice sa kosmetyczne ot inna naklejka na baku... ale nie we wszystkich edycjach wstanach np dalej pozostal pelen napis.
Tylko jakies kosmetyczne zmiany (troszke inne mocowanie siedzonka kierowcy:) )
na co zwrocic uwage? na to co przy kazdym moto... nie ma jakis charakterystycznych usterek... mozna zwrocic uwage na ograniczniki kiery na ramie jesli sa obite to moto lezalo:)

Serwisy w niemlandii
http://www.mobile.de
http://www.bikerboerse.de
http://www.zweitehand.de
http://www.motorrad-link.de

i odp na ostatnie ten moto i zaden inny !!! koniecznie z nieseryjnymi kominami

Powodzenia w zakupach
PZDR
Desmont
Suzi SV1000S '04 ;) najpiekniejszy dzwiek V-ki.
Co dwie lufy to nie jedna, co akrapki to akrapki

Obrazek Obrazek
GG2404004; tel. 607 082 621; skype: lukasz.pio
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 324
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: RaaF »

u siebie nbe stwierdziłem brania oleju, u znanych mi SVek też nie było, róznice iedzy K3/K3 są kosmetyczne, inny stelaż tylni, miejsce kluczy serwisowych, końcowe K4 mają na baku logo Suzuki zamiast napisu, natomiast z istotniejszych zmian w pierwszym roku produkcji łożyska główki ramy były rolkowe potem wstawiali kólkowe z koronka plastikową, oczywiscie są one zamienne ale rolkowe w serwisie nie do dostania mimo że jest mocniejsze.
uwżać trzeba na to co w kazdym motocyklu, zobacz czy ograniczniki na dolnej półce nie sa pęknięte lub ułamane świadczy to o dzwonie, jeśli motocykl miał jakaś przygodę to w Germanii powinienes dostac wyniki badań z Decry geometrii ramy i zawieszenia, tolerancja krzywizny lag to tylko 0,4 mm na całej ich długości! "profesjonalne prostowanie lag" poprostu nie istnieje. Zwróć uwagę na poziom płynów, niski stan płynu chłodniczego świadczy o częstej jeździe na kole (wyrzuca poprostu odrobinę po kazdym większym podniesieniu). Normalna temp. pracy silnika to 80-90 st. C, powyżej 104 załacza sie wentylator. Przejrzyj fiszki SV to bedziesz wiedzial jak wyglądaja drobiazgi typu oryginalne śruby, spinki itp. W Germanii za odpowiednią dla rocznika cene raczej sie nie natniesz, a najlepiej zobacz czy dealerzy nie oferują sprzedaży komisowej, zawsze pewniejsze.
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 324
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: RaaF »

to mnie trochę Desmont wyprzedził :)
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
cziton
BS Brother
BS Brother
Posty: 620
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
Województwo: -
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: cziton »

No to co moge powiedziec.
Jezeli lubisz stuki, puki, zgrzyty, wibracje i wymiane silnika co 16tys km to polecam SVke.
Reszte powiedzieli przedmowcy. A pozatym to ja sie nie znam.

Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Boogie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Boogie »

cziton pisze:Jezeli lubisz stuki, puki, zgrzyty, wibracje i wymiane silnika co 16tys km to polecam SVke.
stuki puki to chyba dodatek firmowy do każdego suzuki.. ale chyba z 80' i 90' XX wieku? :D

a o so chosi z tą wymianą silnika co 16tys km? :roll:
Desmont
BS Brother
BS Brother
Posty: 1116
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 14:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Desmont »

przygody Czitona to przyklad na pecha przy zakupie.... no i przy 16000 w krotki czas po zakupie Cziton mienial silnik... nie jest to wina SV generalnie tylko danej sztuki:/
PZDR
Desmont
Suzi SV1000S '04 ;) najpiekniejszy dzwiek V-ki.
Co dwie lufy to nie jedna, co akrapki to akrapki

Obrazek Obrazek
GG2404004; tel. 607 082 621; skype: lukasz.pio
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1881
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Mar »

Desmont pisze:.......

i odp na ostatnie ten moto i zaden inny !!! koniecznie z nieseryjnymi kominami .....


Potwierdzam to co Desmont napisal na nie seryjnych wydechach brzmi SV-ka cudownie.

Co do jazdy to ja nie narzekam, od marca mam 18 tkm nawiniete i jesli bym mial wybierac to nie wybralbym innego moto. Jestem bardzo zadowolony z tego jak sie moto prowadzi zarowno solo jak i z pasazerem i kuframi.
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Boogie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Boogie »

No to teraz mnie pokrzepiliście :)

Wczoraj na gorąco rozmawiałem na forum rodzinnym o tym moto i generalnie byla krytyka tego moto ;) ja juz choruje na fałki dłuższy czas, ale po wczorajszej jeździe i waszych odpowiedziach nie mam wątpliwości :]

dzięki za informacje!

szerokiej drogi :mrgreen:
Boogie

Re: sv 1000s - kilka pytan do ujezdzajacych i znawców

Post autor: Boogie »

a jeszcze jedno pytanie przyszlo mi do glowy: jak ten moto daje rade w deszcz? Czy trzeba się zatrzymać i przeczekać?
Na bandziorku deszcz, śnieg czy grad - nic mi nie straszne ..
Zablokowany