GSF 600 Bandit - tylna opona 180 ?
Moderator: bohas
GSF 600 Bandit - tylna opona 180 ?
Witam i pozdrawiam wszystkich braci. Mam 1 pytanko natury technicznej :roll: a mianowicie; z wielkim szacunkiem i odrobiną zazdrości :mrgreen: spoglądam na wasze motocykle z laczkami na tyle 180 i dlatego pytanie brzmi nst : Czy ja posiadacz SUZUKI BANDIT 600 S rok 2001 moge założyc sobie oponke nie standartową 160 tylko jak to ma miejsce w w bandit 1200 o szerokości 180. Mysle ze konstrukcja tylnego zawieszenia nie rózni sie niczym od Bandziora 1200 rama jest ta sama i wahacz mysle ze tez. Wiem ze bedzie wolniejszy , wiecej bedzie palil itp ale chodzi mi o bezpieczenstwo i walory uzytkowe. To tyle co chcialbym wiedziec na ten temat byc moze juz gdzies pojawil sie ten temat ale z uplywem czasu moze cos sie zmienilo z gory dzieki za rozsadne odpowiedzi w tej sprawie niech moc bedzie z nami :angry_smile:
-
- BS Brother
- Posty: 674
- Rejestracja: czw, 29 wrz 2005, 13:54
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Z innego forum:
Pzdr
Jestem tego samego zdania.Zasada jest taka: Nie po to skośnoocy w białych fartuchach siedzą w laboratoriach i robią testy żebyśmy my zmieniali to co oni uznali za optymalne.
Pzdr
Kynias
........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...
W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…
Tel. 500273677
........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...
W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…
Tel. 500273677
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Podobny temat był TUTAJ
A tutaj też cytat z innego forum:
"odwpowiem Ci tak: jak kombinowałem rozmiarem opon w B6. gdzie w default'cie jest 110/70, a ja zalozylem 120/60, to dość szybko wróciłem na oryginał ze względu na prowadzenie motocykla. było po prostu gorzej.
ale, jak zrobilem podobny manewr z tylem, zmienilem 150/70 na 160/60, to odczulem poprawek. jednakowoż, ja mialem model z '99, a sama fabryka zalozyla na ta sama felge wlasnie taka opone w modelu powyzej roku 2000, a przednia poszerzyli, jednak zmieniajac felge. rozumiesz?
jak masz ochote na eksperymenty to eksperymentuj. ja bym zalozyl na przód taka jak zaleca producent."
"Witam panowie. Obserwując tytuł postu pozwolę zapytać się was o fachwą
radę. Otórz jeżdzę na GSF BANDIT 650 i niestety czeka mnie wymiana
opony tylnej w przyszłym sezonie. Standardowo jest założona guma o
roziarze 160/60 ZR17 a poważnie myślę o wymianie na troszeczkę
szerszą tj 180/55ZR17. Czy kto kolwiek z was zrobił podobny myk ze
swoim motorem i czy zaskutkowało to czymś negatywnym tzn -
wibracjami, przyczepnością do asfaltu itp. Proszę o fachowe opinie na
ten temat. Z góry dziękuję i czekam na wasze opinie. Pozdrawiam.
Odpowiedz sobie na jedno wazne pytanie - Po Co?
Bo jezeli aby miec.
Aby było wiecej mięcha z tyłu (zanczy dla wygladu)
To licz sie z pogorszoną trakcją.
Zaczniesz czuc koleinki.
Pomijam tu prawdopodobny problem z złożeniem na za waska felgę,
Prawdopodobny brak miejsca w oknie wachacza i osłony łancucha
Generalnie bedzie gorzej i drozej."
A tutaj też cytat z innego forum:
"odwpowiem Ci tak: jak kombinowałem rozmiarem opon w B6. gdzie w default'cie jest 110/70, a ja zalozylem 120/60, to dość szybko wróciłem na oryginał ze względu na prowadzenie motocykla. było po prostu gorzej.
ale, jak zrobilem podobny manewr z tylem, zmienilem 150/70 na 160/60, to odczulem poprawek. jednakowoż, ja mialem model z '99, a sama fabryka zalozyla na ta sama felge wlasnie taka opone w modelu powyzej roku 2000, a przednia poszerzyli, jednak zmieniajac felge. rozumiesz?
jak masz ochote na eksperymenty to eksperymentuj. ja bym zalozyl na przód taka jak zaleca producent."
"Witam panowie. Obserwując tytuł postu pozwolę zapytać się was o fachwą
radę. Otórz jeżdzę na GSF BANDIT 650 i niestety czeka mnie wymiana
opony tylnej w przyszłym sezonie. Standardowo jest założona guma o
roziarze 160/60 ZR17 a poważnie myślę o wymianie na troszeczkę
szerszą tj 180/55ZR17. Czy kto kolwiek z was zrobił podobny myk ze
swoim motorem i czy zaskutkowało to czymś negatywnym tzn -
wibracjami, przyczepnością do asfaltu itp. Proszę o fachowe opinie na
ten temat. Z góry dziękuję i czekam na wasze opinie. Pozdrawiam.
Odpowiedz sobie na jedno wazne pytanie - Po Co?
Bo jezeli aby miec.
Aby było wiecej mięcha z tyłu (zanczy dla wygladu)
To licz sie z pogorszoną trakcją.
Zaczniesz czuc koleinki.
Pomijam tu prawdopodobny problem z złożeniem na za waska felgę,
Prawdopodobny brak miejsca w oknie wachacza i osłony łancucha
Generalnie bedzie gorzej i drozej."
email: bohas@interia.pl
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
bandit z 2001 powiadasz? No ciekawe - ja swojego kupiłem z założoną oponą 180 i jestem przekonany że w serwisówce właśnie takie opony są wpisane. Dziś po egzaminie jeszcze to sprawdzę bo aż mnie zaciekawiłeś.
-
- BS Brother
- Posty: 674
- Rejestracja: czw, 29 wrz 2005, 13:54
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Opona 180 seryjnie w 600?! Na pewno nie...
Boogie – patrz link:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,Bandit,600 ... 4,639.html
Pzdr
Boogie – patrz link:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,Bandit,600 ... 4,639.html
Pzdr
Kynias
........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...
W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…
Tel. 500273677
........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...
W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…
Tel. 500273677
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Owszem, fabryka zazwyczaj wie najlepiej, tym bardziej fabryka Suzuki.
Jednak ja z przodu ma coś innego : Conti Force Maxx 120/70/17. Trzyma się świetnie drogi.
Z tyłu mam 170 oponę i wygląda doskonale;) chyba, że postawie obok jakiegoś draga
180 powinna jeszcze być w granicach tolerancji ale właściwie po co ?
Tylko dla lansu? Marny argument....
Jednak ja z przodu ma coś innego : Conti Force Maxx 120/70/17. Trzyma się świetnie drogi.
Z tyłu mam 170 oponę i wygląda doskonale;) chyba, że postawie obok jakiegoś draga
180 powinna jeszcze być w granicach tolerancji ale właściwie po co ?
Tylko dla lansu? Marny argument....
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Nie kombinuj
Ze swojego doświadczenia
GSXR 96r fabrycznie 190 szalał w koleinach nie na nasze drogi jak się skończyła założyłem 180 i to był dobry wybór poprawiła się trakcja;Przestał szaleć w koleinach i nierównościach;
obecnie B6.5 fabrycznie 160 stabilne zachowanie w koleinach łatwość prowadzenia w zakręcie ;
nie polecam zmiany na szerszą;
Jeśli chodzi o B12 To ma inny wahacz niż B6 o ile dobrze pamiętam jest dłuższy;
Ze swojego doświadczenia
GSXR 96r fabrycznie 190 szalał w koleinach nie na nasze drogi jak się skończyła założyłem 180 i to był dobry wybór poprawiła się trakcja;Przestał szaleć w koleinach i nierównościach;
obecnie B6.5 fabrycznie 160 stabilne zachowanie w koleinach łatwość prowadzenia w zakręcie ;
nie polecam zmiany na szerszą;
Jeśli chodzi o B12 To ma inny wahacz niż B6 o ile dobrze pamiętam jest dłuższy;
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
bohas odradzasz mi eksperymentowanie z szerszą opona na tyl BO TYLKO O TYLE TU MOWA a sam zadajesz pytanie dokladnei takie same jak ja tylko w nst modelu bandit nic juz z tego nie kumam rozjasnij mi troche umysl :idea: :idea: :idea:
Boogie jesli chodzi o szerokosc to 180 wystepuje w B 1200 na 100% w B 600 2000-2004 na 100% 160 . A odpowiedz brata KYNIAS :mrgreen: ze nie ma co poprawic po fabryce jest dla mnie bardzo tendencyjna. To po co sie robi w samochodach i rowniez w motocyklach roznego typu tuningi poprawiajace walory uzytkowe, amortyzatory skretu i inne dodatki . Nie chdzi mi o to by sie lansowac ale o to by walory urzytkowe sie poprawily w b 1200 jest 180 i tam w zasadzie oprócz silnika i przednich hamulców nie ma wiekszych zmian . Czy ktos oprocz BOOGIE , ktory juz nabyl motor na 180 ma porownanie w zachowaniu sie b600 na szerszej nie standardowej oponie :angry_smile:. NIE SATYSFAKCJONUJE MNIE ODPOWIEDZ NIE BO TAK MI SIE WYDAJE BO TAK FABRYKA ZALOZYLA ( FABRYKA ZALOZYLA TAKA OPONE BO MOC W B600 NIE JEST NA TYLE DUZA ABY OPONA 160 NIE BYL;A W STANIE PRZENISC NA ASFALD PROSZE O ODPOWIEDZ POTWIERDZONA NA WLASNEJ SKORZE A NIE PRZYPUSZCZENIACH BOOGIE A TY SIE NIE WYGLUPIAJ I ZAKLADAJ 160 WTEDY MI ODPOWIESZ NA KTOREJ JEST LEPIEJ I PROBLEM BEDZIE ROZWIANY EWENTUALNIE ZATRUDNIE POGROMCOW MITOW ........ :angry_smile: :angry_smile: :angry_smile: :evil: :evil: :twisted: :twisted:
Boogie jesli chodzi o szerokosc to 180 wystepuje w B 1200 na 100% w B 600 2000-2004 na 100% 160 . A odpowiedz brata KYNIAS :mrgreen: ze nie ma co poprawic po fabryce jest dla mnie bardzo tendencyjna. To po co sie robi w samochodach i rowniez w motocyklach roznego typu tuningi poprawiajace walory uzytkowe, amortyzatory skretu i inne dodatki . Nie chdzi mi o to by sie lansowac ale o to by walory urzytkowe sie poprawily w b 1200 jest 180 i tam w zasadzie oprócz silnika i przednich hamulców nie ma wiekszych zmian . Czy ktos oprocz BOOGIE , ktory juz nabyl motor na 180 ma porownanie w zachowaniu sie b600 na szerszej nie standardowej oponie :angry_smile:. NIE SATYSFAKCJONUJE MNIE ODPOWIEDZ NIE BO TAK MI SIE WYDAJE BO TAK FABRYKA ZALOZYLA ( FABRYKA ZALOZYLA TAKA OPONE BO MOC W B600 NIE JEST NA TYLE DUZA ABY OPONA 160 NIE BYL;A W STANIE PRZENISC NA ASFALD PROSZE O ODPOWIEDZ POTWIERDZONA NA WLASNEJ SKORZE A NIE PRZYPUSZCZENIACH BOOGIE A TY SIE NIE WYGLUPIAJ I ZAKLADAJ 160 WTEDY MI ODPOWIESZ NA KTOREJ JEST LEPIEJ I PROBLEM BEDZIE ROZWIANY EWENTUALNIE ZATRUDNIE POGROMCOW MITOW ........ :angry_smile: :angry_smile: :angry_smile: :evil: :evil: :twisted: :twisted:
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
kruto pisze:To po co sie robi w samochodach i rowniez w motocyklach roznego typu tuningi poprawiajace walory uzytkowe.
Raczej tunning poprawia walory optyczne (czyt. wizualne - pomijam tunning silnika i podzespołów majacy poprawic moc). Chcesz załozyć kapeć 180 mm bo źle Ci sie jeździ na 160 mm czy chcesz poprostu żeby lepiej wygladał ??
Prosty przykład na aucie: Zakładasz do Golfa II lacie 215/40 R15 na wypasionych alumach. (seryjne są 185/70 R14). Do tego obniżasz zawieszenie o 10 mm zakładasz sportowe spęzyny i stwierdzasz: Fura wygląda :spoko: do tego trzyma się drogi :spoko: tylko co z tego jeśli to sie nie sprawdza na naszych drogach gdzie sa koleiny, dziury i ogólnie tragedia a po roku czasu jeżdzenia takim autem masz problemy z kręgosłupem. Pytanie czemu to miało służyć bo napewno nie poprawiło walorów użytkowych.
Najważniejsze pytanie jakie musisz sobie zadac to: Czemu ma posłużyc założenie lacia 180mm ??
Jakie pytanie?? Ja o nic nie pytałem :shock: !! Podałem Ci cytat z innego forum :angry_smile: Proponuje jeszcze raz przeczytać powoli i dokładnie oraz zwrócic uwage na " ".kruto pisze:bohas odradzasz mi eksperymentowanie z szerszą opona na tyl BO TYLKO O TYLE TU MOWA a sam zadajesz pytanie dokladnei takie same jak ja tylko w nst modelu bandit nic juz z tego nie kumam rozjasnij mi troche umysl
Ps. Przypominam Kruto o nie pisaniu DRUKOWANYMI literami :nono: :nono: :twisted:
email: bohas@interia.pl
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
To dostaniesz dobra odpowiedz Ja mam z tyłu już drugą 180. Wcześniej nie pamiętam co było. Teraz założyłem Dunlopy Sportmaxy D252 ST 120/60 180/55. Montują to seryjnie w jednośladzie XJR 1300 wiec w bandziorku przy jego mocy masz duży zapas przyczepności. Minus taki ,że znikają w oczach ,5tys i już dawno wszystkie znaczniki przetarte :roll: a laczka przypaliłem może ze trzy razy :lol: Nie ma żadnego problemu z założeniem. Na gumę idzie dużo łatwiej ,laczek szerzej przylega. Też przy hamowaniu lepiej sie klei. Za to bardziej podatne na wszelkie "kołysania" w koleinach itp.
off-topic:
Jedna kwestia. Poprzednio miałem też 180/55 ale robiła się jakaś taka kwadratowa po założeniu. Sportmaxik za to rozłożył sie ładnie na okrągło i różnica prowadzenia w zakręcie między 160 a 180 praktycznie zanika. Może jest to związane z tym ,że ST ma bardziej sportowy profil ( ?? ).
Przodu nie polecam poszerzać. Zresztą z tego co piszesz nie chcesz ...
Skręć też tylne zawieszenie na 6 (na twardo). 7 stopni jest, ale nigdy się nie powinno skręcać na maxa, tak przynajmniej twierdzą Ci co więcej wiedzą.
Do przodu wrzuciłem korki lag z możliwością regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Dokręciłem je o 20 mm.
Teraz lepiej sie prowadzi niż na standardowych gumkach.
off-topic:
Jedna kwestia. Poprzednio miałem też 180/55 ale robiła się jakaś taka kwadratowa po założeniu. Sportmaxik za to rozłożył sie ładnie na okrągło i różnica prowadzenia w zakręcie między 160 a 180 praktycznie zanika. Może jest to związane z tym ,że ST ma bardziej sportowy profil ( ?? ).
Przodu nie polecam poszerzać. Zresztą z tego co piszesz nie chcesz ...
Skręć też tylne zawieszenie na 6 (na twardo). 7 stopni jest, ale nigdy się nie powinno skręcać na maxa, tak przynajmniej twierdzą Ci co więcej wiedzą.
Do przodu wrzuciłem korki lag z możliwością regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Dokręciłem je o 20 mm.
Teraz lepiej sie prowadzi niż na standardowych gumkach.
Ostatnio zmieniony pt, 7 wrz 2007, 16:09 przez Bachmiński, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Sorki bohas nie zauwazylem , bracie Bachmiński dzieki za wyczerpujacą odpowiedz ale z tego co widze nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie zdania są podzielone najlepiej aby sie o tym przekonac trzeba przetestowac na wlasnej skórze i sprawa bedzie jasn a albo zkomplikuje sie jeszcze bardziej zobaczymy :mrgreen:
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
kruto
Przecież Bachmiński powiedział Tobie wszystko co trzeba wiedzieć;
Lepiej na wprost lepiej w zakrętach gorzej w koleinach i nierównościach;
Co chcieć więcej;
Druga kwestia to szerokość felgi i dalej za Bachmiński jedna opona układa się ładnie druga nie;
Tyle w telegraficznym skrócie
Przecież Bachmiński powiedział Tobie wszystko co trzeba wiedzieć;
Lepiej na wprost lepiej w zakrętach gorzej w koleinach i nierównościach;
Co chcieć więcej;
Druga kwestia to szerokość felgi i dalej za Bachmiński jedna opona układa się ładnie druga nie;
Tyle w telegraficznym skrócie
-
- BS Brother
- Posty: 1378
- Rejestracja: czw, 26 sty 2006, 20:47
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Krapkowice
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Ja w bandziorze 650 miałem 180 z tyłu ale tylko dlatego ze nie miałem innej opony a czekałem na nowy komplet opon przód i tył standard czyli 120 i 160. Kwestia jest taka że felga w Bandziorze jest zbyt wąska i sciąga opone. Miejsca na wachaczu jest wpizdu wesżła by nawet 190 ale po co jak nie latasz na gumie to zakładaj max 170 .
ps. a Bachmińskiego sie nie słuchaj bo to wariat :):):)
ps. a Bachmińskiego sie nie słuchaj bo to wariat :):):)
gg 2883934
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D... Pozdrawiam
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D... Pozdrawiam
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
No właśnie stary ... i tu pojawia sie motyw że nie każdą :lol:Kwestia jest taka że felga w Bandziorze jest zbyt wąska i ściąga oponę.
patrz tutaj ,kwadrat był jak cholera. 180/55
http://www.bikepics.com/pictures/686130/
A tutaj nowa gumka też 180/55 i układa się dobrze. (sorki nie mam lepszej fotki ale wyraźnie widać)
http://www.bikepics.com/pictures/1005843/
sam nie wiem ... Dlaczego tak sie dzieje?
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
Re: Tylna opona .. BNADIT 600
Witam!!!
Dla mnie zakladanie szerszych opon niz wskazuje fabryka to mijanie sie z celem.
Juz nie chodzi o biale fartuchy w Japoni czy wlasciwosci trakcyjne tylko o to ze to poprostu tandetnie wyglada gdy zaklada sie 6 letniemu dziecku buty o rozmiarze 45!!!
Wieksza powierzchnia styku musi miec odpowiednik w mocy silnika a wiekszy kat wychylenia na zakrecie to juz zalezy od charakteru samej maszyny a przedewszystkim jego kierowcy!!!
Checie zakladac 180 czy 190 kupcie sobie GSXRa a najlepiej to Haye!!! (bo z cienkiej rurki dziala nie zrobicie)
Pozdrawiam.
Dla mnie zakladanie szerszych opon niz wskazuje fabryka to mijanie sie z celem.
Juz nie chodzi o biale fartuchy w Japoni czy wlasciwosci trakcyjne tylko o to ze to poprostu tandetnie wyglada gdy zaklada sie 6 letniemu dziecku buty o rozmiarze 45!!!
Wieksza powierzchnia styku musi miec odpowiednik w mocy silnika a wiekszy kat wychylenia na zakrecie to juz zalezy od charakteru samej maszyny a przedewszystkim jego kierowcy!!!
Checie zakladac 180 czy 190 kupcie sobie GSXRa a najlepiej to Haye!!! (bo z cienkiej rurki dziala nie zrobicie)
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana