GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

pszczurkow

GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

Witam! Potrzebuję pomocy. W związku z tym że mój Bandit posiada siedzenie na wysokości 870mm (wygląda prawie jak cross :twisted: ) sprawiam mi dużo problemu dostanie do ziemi (mam 174cm wzrostu). Toteż zakupiłem blaszki które ściągają tylni amortyzator i obniżają zawieszenie. (link do blaszek: http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=18302). Mój problem polega na tym iż nie mam pojęcia czy mogę tak po prostu odkręcić oryginalne blaszki i przykręcić nowe? Czy będę musiał ściągać amortyzator? Jak do tego się zabrać? Wolałbym to zrobić sam nie korzystając z pomocy mechanika :roll: Pomocy! pozdrawiam :wink:
WolfRaider
BS Brother
BS Brother
Posty: 467
Rejestracja: śr, 22 sie 2007, 19:49
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: WolfRaider »

Chwila.
Przejrzałem nieco sieć, i wygląda mi na to, że GSF 600 ma siodło na wysokości 790mm, a nie 870mm.

A jeśli chodzi o wymianę - nie robiłem tego nigdy, ale z tego co pamiętam swojego GS-a i z tego, co widziałem na obrazku pod załączonym linkiem, sprawa wydaje się prosta.
Wystarczy odkręcić nakrętki i założyć blaszki. Tylko ktoś będzie Ci musiał nieco siodło wcisnąć.

Za rozbieranie amorka raczej się nie bierz. W moto tego nie robiłem, ale w samochodzie tak. By znów ścisnąć sprężynę, potrzebny był specjalny klucz. Ściskanie jej w imadle jest samobójstwem (jak wystrzeli, to leci jak pocisk, wbijając się nawet w ceglane ściany).
GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7
pszczurkow

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

Mój Bandit ma 870mm wysokość siodła bo jest jedyny w swoim rodzaju :lol: a tak na serio musiał być za niski dla poprzedniego właściciela i pewnie podwyższył zawieszenie (tak czy inaczej mam 870). Za rozbieranie amortyzatora raczej nie chce się brać mam na myśli raczej odkręcanie właśnie tych blaszek. Zastanawia mnie jednak to czy "wciśnięcie siodła" starczy żeby moc skręcić te nowe krótsze blaszki?
Macias
BS Brother
BS Brother
Posty: 2036
Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: Macias »

musialbys porzyczyc od kogos albo kupic sciagacz do sprażyn i po kolopocie moim zdaniem !! ja mam taki do zawiasów samochodowych i nie ma przy tym ryzyka ze wystrzeli jak z imadla :)
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...

MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
WolfRaider
BS Brother
BS Brother
Posty: 467
Rejestracja: śr, 22 sie 2007, 19:49
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: WolfRaider »

pszczurkow pisze:Zastanawia mnie jednak to czy "wciśnięcie siodła" starczy żeby moc skręcić te nowe krótsze blaszki?
Wydaje mi się, że jak wsiądzie na kanapę trzech kolesi po 100kg, to sprężyny ścisną się wystarczająco, by bez trudu móc założyć ograniczenie.
GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7
jack_ripper

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: jack_ripper »

NIc Ci nie wyskoczy ani nie wystrzeli. Musisz tylko mieć kogos do pomocy. Postaw moto na centralnej podstawce i podłóż klocka lub podnośnik samochodowy pod amortyzator tak żebu go zablokowac od dołu. Odkręć blachy i załóż nowe tylko ktoś bedzie musiał podnieść Ci koło do góry. I tyle. Pomyśl o kluczu dynamometrycznym i sprawdż w serwisówce momenty dokręcenia nakretek. Zalecam użycie preparatu zabezpieczającego przed odkręceniem (lub specjalnych nakrętek) bo to wazne dla bezpieczeństwa elementy. Zauważyłem ,że Twój zestw obniża o 35 mm ale to chyba od oryginału więc u Ciebie zmiana będzie "drastyczna".
pszczurkow

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

Dzięki śliczne Jack właśnie o taka pomoc chodziło :!: Moment sprawdziłem i wynosi 76Nm teraz tylko muszę dorwać gdzieś klucz. Pozdrawiam :mrgreen:
pszczurkow

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

Tak dla wiadomości.. jakby ktoś szukał.. podobne "blaszki" (dog bones) można znaleźć na ebay`u w cenie 14 funtów. Zarówno do B6 jak i B12. Link: http://cgi.ebay.pl/Suzuki-Bandit-GSF600 ... dZViewItem
Pozdrawiam!
Boogie

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: Boogie »

a mozesz wrzucic tez zdjecie przed i po?
letko
BS Brother
BS Brother
Posty: 2623
Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ustroń

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: letko »

Pszczurkow szkoda że nie zapytałes wcześniej o te obniżacze ja kupiłem tutaj http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Te są bez atestu ale ja jeżdżę już 2 lata i wszystko jest OK. Wymiana zajęła mi 15 min tak jak pisał jack_ripper.
Pozdro.
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
------------------------------------------
Obecnie Kawa Z650
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
pszczurkow

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

HA! Dzięki!Moje "dog bones" kupiłem za 17.5 funta z przesyłka. :lol: Niedługo wrzucę zdjęcia! Pozdrawiam
pszczurkow

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: pszczurkow »

No i zrobione! Dziś o poranku zabrałem się do pracy. Zdjąłem przednie koło bo wymieniałem oponkę. (Tył wymieniłem tydzień temu). Po wymianie złożyłem wszystko do kupy i zająłem się tylnim zawieszeniem. W instrukcji która była w komplecie z blaszkami zawieszenia pisało żeby odkręcić tylne koło więc tak też zrobiłem. Wyciągnąłem ośkę i zdjąłem łańcuch. Odkręcenie starych blaszek nie sprawiło większych problemów (brutalna siła :wink: ). Co się okazało to to że te blaszki które miałem założone są krótsze od oryginalnych Suzuki a te kupione (obniżające 45mm) są najdłuższe. Delikatnie dźwignąłem wahacz żeby wszystko połączyć i klar. Wszystko pasowało idealnie. Dokręciłem śruby założyłem łańcuch, założyłem i ustawiłem oś i napiąłem łańcuch.

Bandziorek stoi teraz na nowych Metzelerkach Z6 no i z obniżonym zawieszeniem. Wcześniej siadając na niego dosięgałem do ziemi jedynie palcami teraz staje praktycznie całą stopą. Jest idealnie :D

Oto kilka fotek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1884
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie
Polubił posty: 1

Re: GSF 600 Bandit (`95) - obniżenie zawieszenia

Post autor: Mar »

Zatem zamykam, ewentualna korespondencje prosze na PW.
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Zablokowany