GSX 750F drżenie kierownicy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

slawek

GSX 750F drżenie kierownicy

Post autor: slawek »

wiem ,ze juz ktos mial podobny problem i przyczyna okazala sie opona. u mnie niestety nie, wymienilem opone, kola wywazone, problem pozostal. Jakie jeszcze sa przyczyczyny drżenia kierownicy? drży tylko kiedy ja puszcze, kiedy trzymam nie odczuwam drgan i nie przeszkadza mi to w jezdzie ale troche martwi mnie ten problem. Pozdrawiam.
kulawy

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: kulawy »

łożysko główki ramy, u mnie pomogło.
konti

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: konti »

witam mialem ten sam problem, w moim przypadku wina byla po stronie zbyt slabo dokreconej nakretki na glowce ramy czyli tej pod ktora sa lozyska warto tez sprawdzic i nasmarowac lozyska, tzn ja tak zrobilem i pomoglo w 100% pozdrawiam
jack_ripper

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: jack_ripper »

U mnie to była właśnie opona,ale przyczyn może być kilka: felga może być krzywa, uszkodzone łożysko koła, krzywa tarcza hamulcowa, luz na łozysku główki ramy. Pomaga też mocniejsze skręcenie łozysk główki ramy, bo jesli moto nie ma amortyzatora skrętu to opór jest stawiany właśnie przez łożysko kierownicy. Tzn nie powinna ona nawet na podniesionym kole zbyt lekko się poruszać (wskazany jest pewien opór). Siła skrętu podana jest w serwisówce i można ją ustawić wagą spręzynową.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Drżenie kierownicy

Post autor: bohas »

Jeśłi jeździłeś już trochę tym moto i problem pojawił się z czasem a nic nie grzebałeś przy zawieszeniu ani nie glebnąłeś, to wyeleminowałbym krzywą felge, tarczę hamulcową lub ciężarki na kierownicy. Jeśłi chodzi o łożyska koła, to zużyte wydaja charakterystyczne "huczenie" podczas skrętu w prawo lub lewo. Zagłębiając się w łożyska główki ramy to jest to dość istotny i ważny element łączący przednie zawieszenie z rama i mający duży wpływ na geometrie i prowadzenie moto. Zbyt mocno skręcone utrudnia prowadzenie moto w zakrętach, zbyt luźno, powoduję zjawisko SHIMMY - wpadanie w wibracje.
Aby sprawdzić czy jest luz na łozyskach głowki ramy wystarczy postawić moto na centalnej podstawce (jeśłi jest :mrgreen: ) i energicznie poruszać. (zalacznik 1)
Przyjęte jest aby łożysko dokręcić momentem 35-45 Nm a następnie odkręcic o okolo 1/4 - 1/2 obrotu (zalacznik 2) Następnie należy sprawdzic siłę jakiej trzeba uzyć do przestawienia kierownicy na podniesionym kole. (to o czym pisał jack_ripper) powinna ona wynośić od 200 do 500 gram (zalacznik 3)

Sam miałem pod koniec sezonu'07 Shimmy, wymieniłem łozyska głowki ramy i "cisza jak makiem zasiał" więc stawiam na 90 % że u Ciebie jest to wina łożysk główki ramy :peace:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
slawek

Re: GSX 750F drżenie kierownicy

Post autor: slawek »

No i przyczyna okazalo sie lozysko. co prawda nie bylo luzu ale kierownica nie stawiala zadnego wyczowalnego oporu wiec idac za radami dokrecilem je z odpowiednia sila i problem znikl. dzieki za pomoc. pozdrawiam
ODPOWIEDZ