witam . wczoraj zrobilem ok 470km po czeskich gorach , jazda ostra jak tylko sie dalo :mrgreen: wlasnie :mrgreen: zauwazylem ze mam zbyt miekko zestrojone zawieszenie . jest regulowane a jakze :? tyle ze nie mam pojecia jak dokonac regulacji tzn. chcialbym troche usztywnic zawieche lecz nie mam za bardzo pomysla w jaki sposob. na przednich regulatorach nie ma zadnegpo odnosnika co i jak i w ktora strone . wiem tylko ze mam wykrecona duza srube na 3 "gwint". z tylu sprezyna jest na 3 . mysle ze przod trzeba by skrecic np na 2 "gwinty ale co ze sruba tlumienia? z tylu tez myslalem zeby przeskaoczyc na 4 ale na zbiorniczku gazu(?) tez jest regulacja tlumienia :roll: co z tym w takim razie zrobic?
moze mi ktos pomoc ?
regulacja zawieszenia w GSX-R 1100
Moderator: Emil
-
- Moderator
- Posty: 4322
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
Re: regulacja zawieszenia w gsxr1100
nie ma czegos takiego jak "regulacja zawieszenia w gsxr1100" zawieszenie to zawieszenie
po drugie ustawienie zawieszenia to nie jest cos czym sie nalezy tak po prostu bawic bez zrozumienia co sie dzieje - jak masz cos napsuc to lepiej wroc do seryjnych ustawien
po trzecie jak znasz anglijski to mozesz sobie poczytac np tutaj:
http://www.sportrider.com/tech/tires/14 ... index.html
http://www.sportrider.com/tech/146_0402_susp/index.html
albo isc na latwizne i sprobowac ustawien z tej strony
http://www.sportrider.com/tech/146_susp ... ndex8.html (pytanie ile wazysz, bo nie wiem jak te, ale std ustawienia robione sa na ludzi 75-85kg)
dodatkowo sprezyny sie wyrabiaja, olej zuzywa itp co powoduje koniecznosc korekcji
w skrocie jak chcesz porzadnie zrobic:
zacznij od ustawienia SAG/napiecie wstepne (tyl to klucz z oczkiem lub 2 sroby na kontre regulujace dlugosc sprezyny, przod to ta wykrecana sroba) - do regulacji potrzebna jeszcze miarka i osoba do pomocy (oraz info jakie sa wlasciwe wartosci dla Twojego moto, nie mam pojecia gdzie to znalezc)
potem odbicie i dobicie (nie poprawiasz kilka klikow/obrotow tylko jak chcesz np. 2 mniej to skrecasz na max i odkrecasz 2 mniej) - w uproszczeniu jak wciskasz w dol i puszczasz to powinno okolo sekundy isc w kazda ze stron, potem nacisnij na srodek baku i pusc - sprawdz czy przod i tyl ida rowno
a potem walka, walka, walka - okolo 2 tygodnie testow i powinienes wypracowac jakies przyzwoite ustawienie
(nie zapomnij tylko, ze podstawowy element motocykla wymagajacy regulacji siedzi zawsze za kierownica )
po drugie ustawienie zawieszenia to nie jest cos czym sie nalezy tak po prostu bawic bez zrozumienia co sie dzieje - jak masz cos napsuc to lepiej wroc do seryjnych ustawien
po trzecie jak znasz anglijski to mozesz sobie poczytac np tutaj:
http://www.sportrider.com/tech/tires/14 ... index.html
http://www.sportrider.com/tech/146_0402_susp/index.html
albo isc na latwizne i sprobowac ustawien z tej strony
http://www.sportrider.com/tech/146_susp ... ndex8.html (pytanie ile wazysz, bo nie wiem jak te, ale std ustawienia robione sa na ludzi 75-85kg)
dodatkowo sprezyny sie wyrabiaja, olej zuzywa itp co powoduje koniecznosc korekcji
w skrocie jak chcesz porzadnie zrobic:
zacznij od ustawienia SAG/napiecie wstepne (tyl to klucz z oczkiem lub 2 sroby na kontre regulujace dlugosc sprezyny, przod to ta wykrecana sroba) - do regulacji potrzebna jeszcze miarka i osoba do pomocy (oraz info jakie sa wlasciwe wartosci dla Twojego moto, nie mam pojecia gdzie to znalezc)
potem odbicie i dobicie (nie poprawiasz kilka klikow/obrotow tylko jak chcesz np. 2 mniej to skrecasz na max i odkrecasz 2 mniej) - w uproszczeniu jak wciskasz w dol i puszczasz to powinno okolo sekundy isc w kazda ze stron, potem nacisnij na srodek baku i pusc - sprawdz czy przod i tyl ida rowno
a potem walka, walka, walka - okolo 2 tygodnie testow i powinienes wypracowac jakies przyzwoite ustawienie
(nie zapomnij tylko, ze podstawowy element motocykla wymagajacy regulacji siedzi zawsze za kierownica )
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: regulacja zawieszenia w gsxr1100
thx za pomoc utwardzilem troche przod i jest ok ale tyl - nie mam klucza hakowego , musze sobie taki dorobic dalej sie zobaczy :mrgreen:
juz dorobilem i zmienilem na 4 z 3ki a jest jeszcze 5 w zapasie. jutro posmigam i zobacze jek sie bedzie latac :mrgreen:
dalej jestem "smigajacy inaczej " :mrgreen: spoko nie zmienie sprzeta w tym sezonie :mrgreen:
no i zrobilem tak:
-poczytalem troche w roznych starszych zapomnianych czasopismach :mrgreen:
-dowiedzialem sie troszke i pomyslalem :mrgreen:
- utwardzilem o jeden stopien przod i tyl nie ruszajac regolacji daobicia i odbicia, polatalem i wyszlo mi ze
przod jest ok ale tyl troszke nerwowy :roll:
-zostawilem przod jak jest na razie a na tyle skrecilem na 'mocniej' :mrgreen: odbicie i dobicie :mrgreen:
- przejechalem sie i jest spoko , znaczy jest twardziej ale pewniej :mrgreen:
polatam troche i zobacze .
dzieki za porady koledzy
pozdrawiam
juz dorobilem i zmienilem na 4 z 3ki a jest jeszcze 5 w zapasie. jutro posmigam i zobacze jek sie bedzie latac :mrgreen:
dalej jestem "smigajacy inaczej " :mrgreen: spoko nie zmienie sprzeta w tym sezonie :mrgreen:
no i zrobilem tak:
-poczytalem troche w roznych starszych zapomnianych czasopismach :mrgreen:
-dowiedzialem sie troszke i pomyslalem :mrgreen:
- utwardzilem o jeden stopien przod i tyl nie ruszajac regolacji daobicia i odbicia, polatalem i wyszlo mi ze
przod jest ok ale tyl troszke nerwowy :roll:
-zostawilem przod jak jest na razie a na tyle skrecilem na 'mocniej' :mrgreen: odbicie i dobicie :mrgreen:
- przejechalem sie i jest spoko , znaczy jest twardziej ale pewniej :mrgreen:
polatam troche i zobacze .
dzieki za porady koledzy
pozdrawiam