Opony temat wałkowany bez końca ale chciałbym go trochę uszczegółowić. Najczęściej pisze się o markach opon jaka fajna a jaka mniej fajna ale teraz jest po prostu zatrzęsienie opon nawet tej samej marki, z której za nic nie wiadomo co wybrać. Doradźcie coś a po za tym myślę że wielu podobnym mnie użytkownikom się to przyda.
Chciałbym kupić opony które będą miały na pewno dobrą przyczepność żeby jadąc sobie na „kolanku” opona nie puszczała, ale żeby i trwałaś była na około 5 tys. Raczej jeżdżę po drogach ale nie za dużo, plan na ten rok to parę razy Wyrazów w Częstochowie (wiadomo nawierzchnia nie za dobra ale blisko i bez opłat), Jakieś dwa wypady na Słowacje ale nie by pooglądać krajobrazy lecz raczej po zakrętach fajnie pośmigać i 1 lub 2 razy tor w Brnie. No i najważniejsze niby jeżdżę od dawna ale jeździć szybciej po zakrętach niż tempo turystyczne dopiero zaczynam. To znaczy pochylenie w zakręcie będzie ale raczej nie wchodzę w zakręt bardzo szybko na ostrym hamowaniu i nie wychodzę ogniem na jednym kole albo zostawiając długą krechę.
I teraz meritum, pooglądałem oponki i na razie chciałbym choć na jednej marce się skupić ale dokładniej chyba ze ktoś ma rozeznane inne marki.
Pirelli:
„Składniki SC1, SC2 i SC3 znane są wśród motocyklistów jako niebieskie (bardzo miękkie), zielone (miękkie) i żółte (średnio miękkie), w zależności od ich przyczepności. W ten sposób mogą być stosowane przy wszystkich warunkach pogodowych. ZWRÓĆ UWAGĘ ŻE OPONY SC1, SC2 i SC3 zaprojektowane są specjalnie do jazdy po torach wyścigowych.”
PIRELLI
DIABLO SUPERCORSA SC1
DIABLO SUPERCORSA SC2
DIABLO SUPERCORSA SC3
http://www.pirelli.pl/pl_PL/browser/att ... g_2007.pdf
I Temperatury SC
http://www.pirelli.pl/pl_PL/browser/att ... e_2007.pdf
I widząc rozkład zastosowań i temperatur czy warto kupić w ogóle oponę SC3 czy będzie się na niej dawało polatać jeśli będą chłodniejsze dni czy tylko na wysokie temperatury?
SC 2 Jest kompromisem ale najwięcej na allegro w dobrych cenach jest właśnie SC3.
Czy SC1 nie jest zbyt miękka to znaczy skończy się po zrobieniu 1,5 tys. Km?
Która opona ile wytrzyma ?
Następne to:
DRAGON SUPERCORSA PRO SC1
DRAGON SUPERCORSA PRO SC2
DRAGON SUPERCORSA PRO SC3
DRAGON SUPERCORSA PRO
I podobne pytania. To chyba opony trochę mniej sportowe ale ja miałem dragona supercorse pro i nie mogę narzekać, choć była to po torówka ale w winklach trzymała jednak, teraz chciałbym nową oponę kupić.
Jak się ma też opona DRAGON SUPERCORSA do tych z mieszanką SC?
Wiem ze dla mnie najlepsze były by pewnie DIABLO CORSA III ale niestety nie da się ich kupić w fajnych cenach. Po za tym na razie nie widziałem żeby za bardzo ktoś na nich jeździł a opinie z gazety mogą być bardziej lub mniej naciągane.
Opony sportowe PIRELLI troche dokładniej i inne
Moderator: Emil
Re: Opony sportowe PIRELLI troche dokładniej i inne
kolega trafil w moje zapytanie .rownież zastanawiam się nad pirelli.
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
Re: Opony sportowe PIRELLI troche dokładniej i inne
spokojnie mozesz na tyl brac sc3 lub sc2 a na przod sc2 lub sc1, jak chcesz na prawde ostro polatac jak bedzie zimno to na tyl sc2 a na przod sc1, ale latalem przy okolo 18*C na pro sc3-sc3 i super, male zuzycie dobra przyczepnosc
supercorsa i supercorsa pro, z sc i bez - to jest w tym momencie raczej ta sama opona (czyli "pro z sc") po porstu sprzedawcy ucinaja zwykle "pro" bo "bez pro" byly kiedys a z tego co mi wiadomo kazda z tych opon ma okreslona twardosc
(pisze z glowy, trza by sprawdzic)
jesli chcesz na ulice glownie to wystarczy w zupelnosci power 2ct/corsa3, szczegolnie michelin bo bokach ma cos co na oko jest jakos pomiedzy sc1 a sc2, trzyma jak przyklejona a do tego ma znacznie lepsza zywotnosc
EDIT: aha, supercorsa to jakas nowa, kombinuja zamiast wprowadzic inne nazewnictwo.. w kazdym razie kazda z tych opon daje rade na ostre sciganie, na Poznan do 1:51 spokojnie radzi sobie 2ct/corsa3, do 1:40 kazda sportowa, potem trzeba sie zastanawiac (211 albo slicki np.)
supercorsa i supercorsa pro, z sc i bez - to jest w tym momencie raczej ta sama opona (czyli "pro z sc") po porstu sprzedawcy ucinaja zwykle "pro" bo "bez pro" byly kiedys a z tego co mi wiadomo kazda z tych opon ma okreslona twardosc
(pisze z glowy, trza by sprawdzic)
jesli chcesz na ulice glownie to wystarczy w zupelnosci power 2ct/corsa3, szczegolnie michelin bo bokach ma cos co na oko jest jakos pomiedzy sc1 a sc2, trzyma jak przyklejona a do tego ma znacznie lepsza zywotnosc
EDIT: aha, supercorsa to jakas nowa, kombinuja zamiast wprowadzic inne nazewnictwo.. w kazdym razie kazda z tych opon daje rade na ostre sciganie, na Poznan do 1:51 spokojnie radzi sobie 2ct/corsa3, do 1:40 kazda sportowa, potem trzeba sie zastanawiac (211 albo slicki np.)
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal