pytanko o gsx 600f
Moderator: bohas
pytanko o gsx 600f
mam problem z moim moto
- po regulacji zaworów okazało się że dugi cylinder ma dośc słabe spręzanie najprawdopodobniej z tego powodu że zawory były podparte i tak naprawde teraz moto śmiga na trzech pozostałych cylindrach - pytanko czy coś może stac się z silnikiem ( rozpaśc się podczas drogi czy coś podobnego) prucz straty mocy ???
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witaj !! Co znaczy że zawory były podparte ?? Według mnie to dopiero teraz są podparte i nie masz ciśnienia na drugim garze. Jaki był właściwie powód regulacji zaworów ?? Do jazdy absolutnie sie nie nadaje.
Chyba, że kłopoty zaczęły się wcześniej. Nie domykało zaworów na tym garze i krótko mówiąc powypalałeś je. W takim przypadku żadna regulacja nie pomoże. Sprecyzuj proszę. Pozdrawiam.
Chyba, że kłopoty zaczęły się wcześniej. Nie domykało zaworów na tym garze i krótko mówiąc powypalałeś je. W takim przypadku żadna regulacja nie pomoże. Sprecyzuj proszę. Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Lechu dobrze mówi, podparte to ja rozumiem że były ciasno ustawione - tzn nie miały luzu i się teraz grzybki i gniazda powypalały, skutek - brak sprężania na garze i dalsze wypalanie, nawet jak teraz ustawisz je prawidłowo to i tak nic nie da bo powierzchnia gniazda i zaworu są uszkodzone, jedyne wyjście to nowe zawory i szlifowanie gniazda
troszkę kaski wydasz a i czasu to też zajmie
3m się ciepło wiem jak to boli
troszkę kaski wydasz a i czasu to też zajmie
3m się ciepło wiem jak to boli
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
spróbuję sprecyzować o co chodzi
moto nie brało oleju ( w normie) nie dymi wszystko działalo ok i niedawno odałem go do ustawiania zaworów czyszczenia gaźników itp czały serwis komplet. mechanik po rozebraniu góry silnika uznał że niektóre zawory są popodpierane i przystąpił bez jakiegokolwiek ich dotykania do mierzenia ciśnienia na cylidrach- wynik znacie
po czym oświadczył że tdzeba rozebrać i zobaczyć co się stało i przedstawił mi swoją cenę ( do dziś w szoku chodzę !!!!!!) i na tym na razie konczy sie ta smutna historia - mam się zastanowić
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam !! Właśnie miałem zaproponować Ci to samo. Poszukaj innego serwisu. Jeśli sprzęt zachowywał się najzupełniej normalnie to o co chodzi ?? Wszyscy wiemy, że Suzuki to :twisted: NAJLEPSZE :twisted: motocykle ale z wyłączonym jednym garem - a tak musiało by być przy takiej wartości ciśnienia na tym "podpartym" - silnik nie będzie pracował równo i normalnie.
Po drugie co oznacza według tego speca, że niektóre zawory są "podparte" ?? Jeżeli to oznacza, że poprzednio ktoś ustawił je za ciasno to tak jak wyżej - silnik nie zniesie normalnie takich "eksperymentów" i pomału wypali gniazda i grzybki i wyłączy ten gar. A to już na pewno musisz odczuć.
A może mierzył ciśnienie na otwartych zaworach??
Po trzecie wreszcie wnioskuję z Twoich wypowiedzi, że zarówno przed mechanikiem jak i po - jeździsz sprzętem bez nikakich.
Coś tu brzydko pachnie :dobani:
Po drugie co oznacza według tego speca, że niektóre zawory są "podparte" ?? Jeżeli to oznacza, że poprzednio ktoś ustawił je za ciasno to tak jak wyżej - silnik nie zniesie normalnie takich "eksperymentów" i pomału wypali gniazda i grzybki i wyłączy ten gar. A to już na pewno musisz odczuć.
A może mierzył ciśnienie na otwartych zaworach??
Po trzecie wreszcie wnioskuję z Twoich wypowiedzi, że zarówno przed mechanikiem jak i po - jeździsz sprzętem bez nikakich.
Coś tu brzydko pachnie :dobani:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
co do mieżenia ciśnienia sprężania to medoda pomiaru jest bardzo prosta, aczkolwiek można zmaścić pomiar, przebiega on w uproszczeniu tak:
ściągasz bak, wykręcasz świece, na ich miejsce montujesz (wkręcasz lub przytrzymujesz mocno ręką) ciśnieniomierz z zaworkiem zwrotnym, następnie odkręcaszz gaz na full i zaczynasz kręcić rozrusznikiem, przestajesz gdy wskazówka już dalej nie idzie, wtedy zapisujesz pomiar i robisz następny, jeżeli jeden z garów ma większą mniejsze ciśnienie od podanego granicznego ciśnienia przez producenta to wtedy coś faktycznie nie jest dobrze.
a teraz trochę literatury fachowej:
podczas pomiarów muszą być spełnione pewne bardzo istotne warunki;
- silnik zagrzany do temp.wody i oleju min 70 stopni
- sprawny rozrusznik i aku.
- wymontowane WSZYSTKIE świece i wtryski
- full gaz
- Prawidłowe luzy zaworowe\
a teraz coś o wynikach
_luz zaworu wydechowego nie ma wpływu na wynik pomiary, chyba że jest podparty ( zero luzu ), natomiast luz na ssaniu ma ogromne znaczenie, gdyż za duży luz na ssaniu spowoduje wzrost ciśnienia, przez to że ten się szybciej zamknie
jeżeli wynik wyszedł naprawdę mały (15% mniejszy od nominalnego), to tzreba takie rzeczy sprawdzić, czy nieszczelne sa pierścienie czy zawory, sprawdza się to bardzo prosto, przez otwór an świecę należy wlać ok 5cm3 świeżego oleju. on uszczelni pierścienie, należy wtedy znowu zrobić próbę i jeżeli wynik wzrósł to znaczy że masz cylinder do szlifu a jeżeli nei wzrósł to tzreba ustawić zawory, jeżeli to nie pomogło to znaczy że uszkodzone są gniazda zaworowe i wtedy praca i kasa idą w parze bardzo boleśnie przechadzając się po portfelu
Mam nadzieję że mój wywód nie zanudził nikogo na śmierć, ale poczułem chęć podzielenia sie wiedzą i pomocy w weryfikacji Mechaników od mechaników

ściągasz bak, wykręcasz świece, na ich miejsce montujesz (wkręcasz lub przytrzymujesz mocno ręką) ciśnieniomierz z zaworkiem zwrotnym, następnie odkręcaszz gaz na full i zaczynasz kręcić rozrusznikiem, przestajesz gdy wskazówka już dalej nie idzie, wtedy zapisujesz pomiar i robisz następny, jeżeli jeden z garów ma większą mniejsze ciśnienie od podanego granicznego ciśnienia przez producenta to wtedy coś faktycznie nie jest dobrze.
a teraz trochę literatury fachowej:
podczas pomiarów muszą być spełnione pewne bardzo istotne warunki;
- silnik zagrzany do temp.wody i oleju min 70 stopni
- sprawny rozrusznik i aku.
- wymontowane WSZYSTKIE świece i wtryski
- full gaz
- Prawidłowe luzy zaworowe\
a teraz coś o wynikach
_luz zaworu wydechowego nie ma wpływu na wynik pomiary, chyba że jest podparty ( zero luzu ), natomiast luz na ssaniu ma ogromne znaczenie, gdyż za duży luz na ssaniu spowoduje wzrost ciśnienia, przez to że ten się szybciej zamknie
jeżeli wynik wyszedł naprawdę mały (15% mniejszy od nominalnego), to tzreba takie rzeczy sprawdzić, czy nieszczelne sa pierścienie czy zawory, sprawdza się to bardzo prosto, przez otwór an świecę należy wlać ok 5cm3 świeżego oleju. on uszczelni pierścienie, należy wtedy znowu zrobić próbę i jeżeli wynik wzrósł to znaczy że masz cylinder do szlifu a jeżeli nei wzrósł to tzreba ustawić zawory, jeżeli to nie pomogło to znaczy że uszkodzone są gniazda zaworowe i wtedy praca i kasa idą w parze bardzo boleśnie przechadzając się po portfelu
Mam nadzieję że mój wywód nie zanudził nikogo na śmierć, ale poczułem chęć podzielenia sie wiedzą i pomocy w weryfikacji Mechaników od mechaników
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Moderator
- Posty: 6460
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 27
Siemanko!
Remoncik głowicy czyli w zasadzie remont kapitalny góry to podobno koszt koło 700 lub 800 zyli, a co do tego podpartego zaworu, wcześniej mógł być wyregulowany dobrze, ale z powodu zużycia poszedł do góry i się zrobił ciasny. Tak czy siak jeżeli 2 mech. potwierdzi wskazania ciśnienia na garze to masz całą zimę na remont głowicy.
Pozdrawiam.
Remoncik głowicy czyli w zasadzie remont kapitalny góry to podobno koszt koło 700 lub 800 zyli, a co do tego podpartego zaworu, wcześniej mógł być wyregulowany dobrze, ale z powodu zużycia poszedł do góry i się zrobił ciasny. Tak czy siak jeżeli 2 mech. potwierdzi wskazania ciśnienia na garze to masz całą zimę na remont głowicy.
Pozdrawiam.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Osama przypomniało mi sie równierz jak mechanik dokonywał pomiaru silnik był zimny jak tyłek nieboszczyka nie odpalany od tygodnia a luz na zaworach tylko nie pamiętam na jakich taki że szczelinomierz 005 nie wchodził. więc jak mi się wydaje pomiar był do d..... i w przypadku gdy silnik byłby goracy zawory zostały by podparte.
dzięki i pozdrawiam
Sory ale wydaje mi się, że jeżeli na zimnym silniku szczelinomierz 005 nie wchodził to oznacza, że wogóle nie ma luzu na zaworach - czyli może być taka sytuacja, ze zawór jest czały czas otwarty !! więc skąd chcesz mieć kompresję na silniku??
zanim zaczniesz rozbierać silnik w celu jego szlifowania oddaj go najpierw do regulacji komuś kto się na tym naprawdę zna może się to okazać najlepszym wyjściem (i najtańszym)
Pozdrawiam Kukul
zanim zaczniesz rozbierać silnik w celu jego szlifowania oddaj go najpierw do regulacji komuś kto się na tym naprawdę zna może się to okazać najlepszym wyjściem (i najtańszym)
Pozdrawiam Kukul