Strona 2 z 3
Re: Awaria - co to może być?
: ndz, 13 mar 2011, 22:32
autor: bohas
Gwizdek, masz już tam w tej swojej czujnik położenia przepustnicy ??
Waldex pisze:Mówimy o motocyklu na gaźnikach, nie ma komputera, kodów błędów itp. Jest tylko moduł sterujący zapłonem.
Kody w FZS 1000 :
3 -TPS czujnik położenia przepustnicy,
4 -czujnik prędkościomierza;
7 -EXUP
9 -emargency stop switch
Dane z manuala.
:angry_smile:
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 09:22
autor: Gwizdek
nieomieszkam sprawdzić czujnik położenia przepustnicy ...
ohmomierz mam i manulala też ...
exup ... jakby się zawieśił to w ogóle nie było by jazdy albo ostre szarpanie od samego dołu
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 10:05
autor: Pit
Gwizdek pisze:exup ... jakby się zawieśił to w ogóle nie było by jazdy albo ostre szarpanie od samego dołu
Nieprawda
. Po pierwsze mialo by znaczenie w jakiej pozycji by sie 'zawiesil':
- jesli zupelnie zamknietej to moto zachowywalo by sie w miare normalnie do 3-4tys obrotwo, potem silnik bylby zduszony, ale krecilby wyzej niz 5tys,
- jesli w pozycji otwartej to na wolnych obrotach silnik chodzilby nierowno (obroty by 'falowaly'), do 5tys moto stracilo by moment, ale od 6-8tys dostawalbys ostrego kopa :twisted:
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 10:17
autor: Gwizdek
Pit ... właśnie o to mi chodziło
jak exup zawieszony w pozycji zamknięty .... to moto zduszone (pewnie też problem z odpaleniem) i niemożliwa jazda (a tu dało się jeździć)
jak exup zawieszony w pozycji otwartej ... szarpanie (właśnie wynikające z falowania obrotów) i zachowanie jakby gazniki były rozregulowane... i w ogóle nieprzewidywalne
exup raczej jest sprawny .... brak powyższych objawów a i też nie słychać aby pracował z oporami (przycieranie się mechanizmu - słychać metaliczny dźwięk wydobywający się z dolnej częścu układu wydechowego)
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 11:07
autor: Lechul
A spróbuj poszukać po stronie powietrza. Może w czasie wymiany świec gdzieś poruszyłeś jakiś przewód w sensie zagiąłeś. Moto może dostawać za mało powietrza i wtedy też będzie pod obciążeniem wyglądało na zbyt bogatą mieszankę.
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 11:27
autor: Pit
Ja rowniez uwazam ze to nie EXUP. Nawet gdyby 'zatarl' by sie w pozycji zamknietej to odpalilbys moto (zawor do 2-3tys obrotow jest i tak praktycznie zamkniety), a moto powyzej 5tys nie gaslo by tak gwaltownie. Aha jeszcze jedno, ten metaliczny pisk z dolnej czesci motocykla to raczej objaw zbyt luznych linek sterujacych zaworem, a nie zacieraniem sie zaworu
Linki zbyt luzne = zawor lata luzno pod wplywem spalin = przejmujacy skowyt z podbrzusza moto
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 14:19
autor: luzik
Jeden ze strzałow ktore w miare latwo sprawdzic to, czy czasem nie zawiesza sie ta przepustnica pod membrana z iglica w gazniku. Nie wiem jak to w Twoim moto, ale moze po zdjeciu airbaga da sie wcisnac paluszek w gaznik i sprobowac podniesc przepustnice do gory ..taka wariacia na pomysl Lechula
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 15:39
autor: Lechul
Albo też Waszmościowie pęknięta/dziurawa membrana efektu takiego dać nie może azaliż ?? :roll: ??
Re: Awaria - co to może być?
: pn, 14 mar 2011, 21:35
autor: Gwizdek
nowe świece wkręcone, wszystkie przewody sprawdzone, co mogłem to przedmuchałem .... awaria nadal bez zmian... czas umówić się na wizytę u doktora
Re: Awaria - co to może być?
: wt, 15 mar 2011, 07:41
autor: Roland
Re: Awaria - co to może być?
: wt, 15 mar 2011, 07:56
autor: luzik
raczej nie, bo swiece czarne
Re: Awaria - co to może być?
: wt, 15 mar 2011, 15:32
autor: mobit
A kranik zamyka poprawnie? Bo objawy jak przy zalewaniu...
A jak nie to hmm... Może coś z membranami w gaźnikach, albo z pływakami?
Re: Awaria - co to może być?
: śr, 16 mar 2011, 16:19
autor: Gwizdek
czyszczenie zbiornika
wydłubanie gaźników ... rozkręcenie ,czyszczenie, skręcenie na ustawienia fabryczne, regulacja i synchronizacja...
wymiana filtra paliwa ....
o elektryce na razie nic nie mówią głosy z warsztatu ....
dalej się okaże ...
Re: Awaria - co to może być?
: śr, 16 mar 2011, 21:10
autor: PINIO
Hej
Takie akcje to chyba nie w motocyklach Suzuki
A masz cewki zapłonowe u siebie, może latałeś w deszcz , albo jak było wilgotno i któraś poleciała.
Ja miałem podobny objaw w dni o większej wilgotności powietrza.
Pi
Re: Awaria - co to może być?
: śr, 16 mar 2011, 21:26
autor: obelix
@Gwizdek, miałem dokładnie ten sam problem. Podczas jazdy, nagle przestał mi się wkręcać powyżej 5000 obr/min. Swiece i fajki nowe, filtr powietrza nowy, a tu takie klocki. Znajomy mechanik powiedział, że to typowy objaw uszkodzenia modułu zapłonowego. Więc zdjęliśmy wtyczki, wymontowaliśmy moduł, żeby odczytać jego symbol. Po chwili zamontowaliśmy spowrotem, odpaliłem i objaw zginął. W związku z tym, dokładnie wyczyściłem styki w module i we wtyczkach. Od tamtej pory nic takiego więcej się nie powtórzyło. Miałem szczęście, że tylko styki trochę zaśniedziały, a nie padł moduł. Może spróbuj zrobić to samo. Dodatkowo wyczyść styki przy cewkach zapłonowych.