Strona 2 z 2
: wt, 29 sie 2006, 20:51
autor: rookie
a czy V-Power Racing to nie za wysoko oktanowe paliwo?
100 to dosc duzo..ale ja sie na tym nie znam.
generlanie moj bandit jakby starcil na mocy i szukam przyczyny,
a moze po prostu sie przyzwyczailem do jazdy ...
co do zupy, to wlalem V-Power i nie odczuwam roznicy...
rookie
: wt, 29 sie 2006, 21:32
autor: pirat!
rookie pisze:
generlanie moj bandit jakby starcil na mocy i szukam przyczyny,
a moze po prostu sie przyzwyczailem do jazdy ...
co do zupy, to wlalem V-Power i nie odczuwam roznicy...
rookie
1) pewnie przywyczailes sie

mialem to samo po miesiacu jazdy. "zmulil mi sie" :twisted:
2) roznica jest naprawde niewielka szczegolnei w porownaniu do dobrego paliwa 98.
: śr, 30 sie 2006, 10:02
autor: kuchar
roznica moglaby byc wieksza gdyby przestawic zaplon bo wysoka liczba oktanowa mowi nam "odpornosci" paliwa na spalanie stukowe ktore pojawia sie gdy mamy zbyt wczesny zaplon
im lepsze paliwo tym mozemy go bardziej przyspieszyc i poprawic charakterystyke silnika (oczywiscie w granicach rozsadku)
: pt, 1 wrz 2006, 21:35
autor: Loser
Jest dokładnie tak, jak pisze Kuchar!
Uzupełniając - bez przestawienia kątu wyprzedzenia 98 nie da więcej mocy niż 95! Wręcz przeciwnie - ze względu na spokojniejsze spalanie wachy 98 moc spadnie! V-power i inne wachy tego typu ratuje fakt, że w benzynie jest zawarta duża ilość eterów, które uwalniają tlen. Niemniej na dodatki rezultat można liczyć jedynie w przypadku silników wyposażonych w czujnik spalania stukowego - tylko tam zapłon przestawi się automaczynie. W reszcie - starsze silniki z wtryskiem oraz wszystkie gaźnikowe nie zwiększą mocy.
PS Oktanow nie moze byc "zbyt duzo" - po prostu silnik straci czesc mocy, ale nie wplynie to niekorzystnie na jego trwalosc.