Ello,
czy ma ktos doswiadczenie w kwestii rejestracji motocrossa?
1 - czy taki motocykli musi miec jakas specjalna homologacje, czy jest to kwestia zamontowania oswietlenia, licznika, uchwytu pod rejestracje itp?
2 - czy RM-Zty maja alternator i jest to kwestia poprowadzenia instalacji, czy wiaze sie to z jakimis dodatkowymi przerobkami?
@covboy licze na Twoja wypowiedz w tym temacie
PzdR!
RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja
Moderator: Jacek
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
-
- Moderator
- Posty: 1718
- Rejestracja: ndz, 5 lis 2006, 20:13
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja
Również się przyłączam do pytań.
Poluje na DRZ 400E i wszystkie opinie, podpowiedzi i co tam jeszcze powinienem wiedzieć mnie interesują.
Poluje na DRZ 400E i wszystkie opinie, podpowiedzi i co tam jeszcze powinienem wiedzieć mnie interesują.
RM-Z 250 + GM500
tel. 502 341 006
tel. 502 341 006
-
- BS Brother
- Posty: 2436
- Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dubaj
Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja
By motocykl zarejestrować, musi on posiadać homologację. Niestety crossy są motocyklami wyczynowymi i ze względu na nie spełnianie norm głośności, spalin oraz innych kwestii, a przede wszystkim przeznaczenia, jej nie posiadają. Dlatego, o ile dobrze się orientuję, nie można ich zarejestrować.
Co innego w przypadku motocykli enduro, które takową homologację posiadają, mimo, ze nie zawsze są wyposażone w oświetlenie. ale wynika to z przeróbek właścicieli, bo nowy motocykl z homologacją wychodzi z salonu z osprzętem drogowym.
Co innego w przypadku motocykli enduro, które takową homologację posiadają, mimo, ze nie zawsze są wyposażone w oświetlenie. ale wynika to z przeróbek właścicieli, bo nowy motocykl z homologacją wychodzi z salonu z osprzętem drogowym.
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
-
- BS Brother
- Posty: 325
- Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Choceń
Re: RM-Z 250 / 450 - montaz oswietlenia / rejestracja
zgłębiłem temat rejestracji przy okazji nowego nabytku: KINGQUAD LT-A450Xi , otóż od niesapełna dwóch lat nie da sie przeprowadzić homologacji dla pojazdów produkowanych seryjnie, albo jest homologacja producenta albo żadna, nie ma też juz czegoś takiego jak jednostkowy import i przeprowadzenie procedury homologacji. Pojazdy typy SAM też mają pod górke i możliwość homologacji jest czysto teoretyczna. Zatem brak homologacji (dopuszczenia do ruchu drogowego) = brak możliwości rejestracji. Mój quad choć K9 jest fabrycznie nowy i został tydzień temu uruchomiony w salonie, dotarł do mnei z 0 km przebiegu i 0,5 mt/h pracy . Homologacji nie ma i mieć nie może.
Ubezpieczyłem go OC (PZU kategoria quad w polisie nr VIN), ustawowo jest taki obowiązek najpóżniej w dniu rejestracji lub w przypadku nie rejestrowania w dniu wprowadzenia do ruchu (i tu ustawodawca nie rozróżnia czy chodzi o ruch drogowy czy używanie na bezdrożach). W przypadku kontroli na asfalcie grozi mi 100zł mandatu 1 pkt. karny za poruszanie sie pojazdem niedopuszczonym do ruchu ale OC posiadaczy pojazdów mechanicznych mam wiec kilka tysi za brak i holowanie nie grozi.
Jesli ktoś sie uprze na rejestracje pozostaje tylko rynek wtórny, jesli pojazd był juz rejestrowany w UE to o homologacje nikt pytać nie będzie i poprostu przerejestrują na nowego właściciela. Mozna też spotkac fabrycznie nowe ale z rocznika 2010/2011 juz zarejestrowane quady (był czas partyzantki kiedy prywatni importerzy, rzadziej salony "załatwiały" jednostkową homologacje w cenie 1000-1500 zł w pakiecie z badziewnymi kierunkami i lusterkiem) ale typowych crossów to nie spotkałem.
Były też kombinacje z uznaniem jako pojazd wolnobieżny (nie ma potrzeby rejestracji) czy rejestracją jako ciągnik rolniczy ale to też już przeszłość a z ciekawostek to w takim przypadku z tyłu musi być trójkąt ostrzegawczy i na wyposażeniu gaśnica
Ubezpieczyłem go OC (PZU kategoria quad w polisie nr VIN), ustawowo jest taki obowiązek najpóżniej w dniu rejestracji lub w przypadku nie rejestrowania w dniu wprowadzenia do ruchu (i tu ustawodawca nie rozróżnia czy chodzi o ruch drogowy czy używanie na bezdrożach). W przypadku kontroli na asfalcie grozi mi 100zł mandatu 1 pkt. karny za poruszanie sie pojazdem niedopuszczonym do ruchu ale OC posiadaczy pojazdów mechanicznych mam wiec kilka tysi za brak i holowanie nie grozi.
Jesli ktoś sie uprze na rejestracje pozostaje tylko rynek wtórny, jesli pojazd był juz rejestrowany w UE to o homologacje nikt pytać nie będzie i poprostu przerejestrują na nowego właściciela. Mozna też spotkac fabrycznie nowe ale z rocznika 2010/2011 juz zarejestrowane quady (był czas partyzantki kiedy prywatni importerzy, rzadziej salony "załatwiały" jednostkową homologacje w cenie 1000-1500 zł w pakiecie z badziewnymi kierunkami i lusterkiem) ale typowych crossów to nie spotkałem.
Były też kombinacje z uznaniem jako pojazd wolnobieżny (nie ma potrzeby rejestracji) czy rejestracją jako ciągnik rolniczy ale to też już przeszłość a z ciekawostek to w takim przypadku z tyłu musi być trójkąt ostrzegawczy i na wyposażeniu gaśnica
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)