SV650 FAQ-jak uciszyć hałasujący napinacz łańcuszka rozrządu

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

SV650 FAQ-jak uciszyć hałasujący napinacz łańcuszka rozrządu

Post autor: figer »

Witam,
Może nie wszyscy wiedzą, ale częstą przypadłością Suzuki SV650 rocznik 99-02 jest hałasujący łańcuszek rozrządu przedniego cylindra (dźwięk głośnego cykania). Bywa też, ale rzadko, że hałasują obydwa cylindry. Spowodowane to jest słabym smarowaniem napinacza łańcuszka rozrządu w przednim cylindrze. Niestety producent ignoruje tę przypadłość i większość użytkowników pogodziła się z tym mało przyjemnym dźwiękiem. Większość serwisantów twierdzi, że "ten typ tak ma" i trzeba z tym żyć. Znalazł się jednak na forum SV650.org człowiek, który poradził sobie z tym problemem.

Metoda ta była jednak nieco kłopotliwa, ponieważ trzeba było zdejmować airbox, żeby dostać się z narzędziami do napinacza.
Pozwoliłem sobie usprawnić nieco ten przepis i chętnie umieszczę go na naszym zacnym forum, dla potomnych.

Co trza czynić?

W tym miejscu znajduje się napinacz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(na zdjęciu powyżej jest już lekko odkręcona śruba napinacza)

Aby przeprowadzić całą operację wyciszania łańcuszka należy tylko podnieść do góry zbiornik paliwa (nie trzeba demontować airboxu)
Obrazek

Podstawowa sprawa – odkręcamy śrubę znajdującą się na szczycie napinacza.
W żadnym przypadku nie wolno odkręcać samego napinacza!
Śrubę tę najłatwiej odkręcić łamanym kluczem 10mm jak na zdjęciu
Obrazek

Majstrujemy kluczem między rurami ramy dostając się od lewego boku motocykla
Obrazek
Jeżeli masz grube paluchy – poproś o pomoc swoją dziewczynę – ucieszy się, że choć raz dasz jej podłubać przy swoim sprzęcie ;) (przy motocyklu - ty zboczeńcu!) :twisted:

Kiedy masz już odkręconą śrubkę – patrząc od góry zobaczysz, że w środku napinacza jest miejsce pod śrubokręt. (Sorry – poniższe zdjęcie jest nie mojego autorstwa. Przedstawia ono zdemontowany napinacz – tylko w celu demonstracji otworu – PAMIĘTAJ – nie wymontowuj napinacza, bo nie będziesz go mógł potem zainstalować bez rozbierania silnika!)
Obrazek

Ja dla swojego komfortu psychicznego kapnąłem do środka kilka kropel oleju silnikowego.

Normalnie – powinieneś teraz wsadzić w ten otwór śrubokręt (płaski) i pokręcić do oporu w prawą stronę (zgodnie ze wskazówkami zegara) i wyciągnąć śrubokręt. Powinieneś wtedy usłyszeć dźwięk wracającego na swoje miejsce napinacza. Bardzo ważne jest aby kręcić w prawo ponieważ w ten sposób wykręcasz element napinający, a puszczając go zapada się on tylko tyle ile trzeba - pod siłą sprężyny. Kręcąc w lewo mógłbyś spowodować wpadnięcie do środka elementu napinającego = rozbiórka silnika.

I to by było na tyle, gdyby nie to, że nie można się tam dostać normalnym śrubokrętem, nawet po zdjęciu airboxu – przeszkadzają w tym wzmocnienia ramy przebiegające w poprzek nad silnikiem).

W celu pokręcenia stworzyłem sobie narzędzie z elektrody spawalniczej (równie dobry, a może lepszy byłby pręt typu antena samochodowa).
Rozklepałem elektrodę na jednym z końców uzyskując coś w rodzaju długiego i elastycznego śrubokręta.
Obrazek
Obrazek

Przy pomocy tego „śrubokręta” w łatwy sposób możemy wykonać operację.

Na koniec zakręcamy z powrotem śrubę na napinaczu, kładziemy zbiornik i możemy się delektować słodkim brzmieniem naszego silniczka.

Niestety metoda ta jest metodą tymczasową i prędzej lub później nieprzyjemny dźwięk powraca.
Z przykrością muszę powiedzieć, że panowie z GADIMEXU nie byli łaskawi odpowiedzieć na mojego maila z pytaniem, czy napinacz od modelu 03- pasuje do starszych silników. Być może sam to sprawdzę, lub dowiem się przy osobistej wizycie.
Miłego śmigania! :moto:
ObrazekObrazek
studi

Post autor: studi »

musze powiedziec że jestem pełen uznania za takowe porady i opis i foto ok. tak trzymać !!

Gero- a moze zrobic kącik w stylu "zrób to sam" ? z opisami jak powyżej

mozna by było sie zastanowić :wink:
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6448
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 22

Post autor: KROPEK »

Czee !!
Normalnie Adam Słodowy by tego lepiej nie opisał :ok2: !!
Pozdro
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !! No ja normalnie wymiękłem :shock: Figer - kup ty sobie Bracie Marauderasa i niech ci się coś spier......... a potem to opisz w podobnie wielkim stylu !! Będę to czytał jak Biblię !! Wielka sprawa !! Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Pit

Post autor: Pit »

Duuuuze :brawo: Figer, jestem pod wrazeniem! A pomysl Studiego na kacik 'Zrob to sam' jak najbardziej trafiony, popieram w 100%.

Pit
Bachmiński

Post autor: Bachmiński »

Chyle czoło przed szanownym Bratem :D
Grzechu

Post autor: Grzechu »

Niezły CZAD !!!!!! Pozdrawiam
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Dzieki Bracia :D
Jeszcze bylo by fajnie, jakby sie to komus kiedys przydalo.
Mam nadzieje, ze jeszcze nie raz Was czyms takim zaskocze.
:roll:
ObrazekObrazek
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 1

Post autor: AdamOSA »

:shock: :shock: Jestem pełen uznania ! PANOWIE SERWISANCI - :oops: - wydrukować i dołożyć do serwisówek , i nie ma że się nie da !

Pozdrawiam
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

no ja tez gratuluje, nwet ja zrozumialem jak to zrobic ;)
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
karus

Post autor: karus »

Kurcze
ale fajnie dokałdeni opisane
elegancko na miarę reportera!
w jednośladzie powinni brać przykałd tak odnosnie poprzedniego temtu hehe

może o gs ktoś cos napisze ...
ja za dużo nie napisze bo dopiero pól roku jestem szczęśliwym posiadaczem
daannoonn

Post autor: daannoonn »

Super słów mi zabrakło :shock: :shock: :shock: :shock:




Pozdrawiam!!!!!!!
Kynias
BS Brother
BS Brother
Posty: 674
Rejestracja: czw, 29 wrz 2005, 13:54
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kynias »

WOW

SZOK...

Oby tak dalej...

:)
Kynias

........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...

W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…

Tel. 500273677
FRYC74

Post autor: FRYC74 »

Bracie zaskakujesz mnie!!!!!!
Figer Dobromir :P :P :P
Super wiedza.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ