GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Moderator: bohas
GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Ogólnie motor bierze olej, świece na 1 i 2 garze były trochę okopcone, sprężanie na wszystkich cylindrach było około 10. Wydaje mi się że mogą być to uszczelniacze zaworowe, ale niestety budżet studenta nie pozwala mi na zmiane w najbliższym czasie, więc narazie jest plan zalania gęstszego oleju np. mineralny 20W40 i sprawdzenie czy bedzie jadł mniej I teraz najważniejsze, pod pokrywą impulsatora jest olej. Plama na podłodze w garażu a po odkręceniu 50 sie polała Na jakimś innym forum znalazłem ten sam problem tylko w olejaku z gsx 750 f i kilka osob twierdziło że olej ma tam być, drudzy że jednak nie... Zgłupieć idzie. Na mój chłopski rozum wydaje mi sie że tam oleju być nie powinno, no ale może w olejakach jest innaczej. Czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby podpowiedzieć czy plan z gęstszym olejem bedzie ok i czy olej pod ta pokrywka ma być czy uszczelnienie na wale jest do zmiany?
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Końcówka wydechu sucha, czy mokra?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
W olejaku olej może się tam pojawić i nie jest to objaw awarii. Impulsatorowi on nie przeszkadza... Nowe konstrukcje mają cały alternator w oleju i jest spoko....
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Końcówka wydechu sucha. Po ściągnięciu plytki impulsatora i kilkoma obrotami silnika olej jest wypychany dość mocno w obrębie wału. Powoli pokapie sobie okolo 50 ml i spokój.
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
mnie tam tez olej wylatuje. Nieduzo, ale jest. Jak masz kompresje 10 barow to w normie. Po czym wnioskujesz, ze bierze olej? Okopcone swiece to zbyt bogata mieszanka. Puszcza fioletowy dym z wydechu przy wysokich (maksymalnych) obrotach na luzie? Ubywa znaczaco olej z okienka pomiarowego?
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Znacząco ubywa z okienka. Przy dynamicznej jeździe muszę dolac okolo 400 ml na jakieś 200-300 km.
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
Może moto stało dłuższy czas na pozycji kranika PRI. Stare gaźniki mają tendencję do popuszczania paliwa. Dalej paliwko leci sobie na zawory, sączy się na tłoki i dalej do oleju.
Nie dość, że rozrzedza olej, powodując gorsza smarowanie, to jeszcze olej jest ochoczo zasysany przez pierścienie i spalany.
Efekt?? Kopcenie, spalanie oleju, problemy z rozruchem, "zarzucanie świecy", finalnie może dojść do zatarcia/przytarcia...
Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem. Jeśli tak, zmień go i poprawnie ustaw kranik. Względnie sprawdź, czy nie puszcza mimo poprawnego ustawienia (awaria oringu membrany)
Nie dość, że rozrzedza olej, powodując gorsza smarowanie, to jeszcze olej jest ochoczo zasysany przez pierścienie i spalany.
Efekt?? Kopcenie, spalanie oleju, problemy z rozruchem, "zarzucanie świecy", finalnie może dojść do zatarcia/przytarcia...
Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem. Jeśli tak, zmień go i poprawnie ustaw kranik. Względnie sprawdź, czy nie puszcza mimo poprawnego ustawienia (awaria oringu membrany)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora
kolega powyzej dobrze prawi. Pozatym przepracowany olej jest rzadszy i spalany przez silnik. Przy tej kompresji nie sadze zeby byly zuzyte cylindry lub pierscienie.