GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

szulwa1704

GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: szulwa1704 »

Ogólnie motor bierze olej, świece na 1 i 2 garze były trochę okopcone, sprężanie na wszystkich cylindrach było około 10. Wydaje mi się że mogą być to uszczelniacze zaworowe, ale niestety budżet studenta nie pozwala mi na zmiane w najbliższym czasie, więc narazie jest plan zalania gęstszego oleju np. mineralny 20W40 i sprawdzenie czy bedzie jadł mniej :) I teraz najważniejsze, pod pokrywą impulsatora jest olej. Plama na podłodze w garażu a po odkręceniu 50 sie polała :( Na jakimś innym forum znalazłem ten sam problem tylko w olejaku z gsx 750 f i kilka osob twierdziło że olej ma tam być, drudzy że jednak nie... Zgłupieć idzie. Na mój chłopski rozum wydaje mi sie że tam oleju być nie powinno, no ale może w olejakach jest innaczej. Czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby podpowiedzieć czy plan z gęstszym olejem bedzie ok i czy olej pod ta pokrywka ma być czy uszczelnienie na wale jest do zmiany?
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1821
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 8

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: Waldex »

Końcówka wydechu sucha, czy mokra?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: miksol »

W olejaku olej może się tam pojawić i nie jest to objaw awarii. Impulsatorowi on nie przeszkadza... Nowe konstrukcje mają cały alternator w oleju i jest spoko....
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
szulwa1704

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: szulwa1704 »

Końcówka wydechu sucha. Po ściągnięciu plytki impulsatora i kilkoma obrotami silnika olej jest wypychany dość mocno w obrębie wału. Powoli pokapie sobie okolo 50 ml i spokój.
nikon

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: nikon »

mnie tam tez olej wylatuje. Nieduzo, ale jest. Jak masz kompresje 10 barow to w normie. Po czym wnioskujesz, ze bierze olej? Okopcone swiece to zbyt bogata mieszanka. Puszcza fioletowy dym z wydechu przy wysokich (maksymalnych) obrotach na luzie? Ubywa znaczaco olej z okienka pomiarowego?
szulwa1704

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: szulwa1704 »

Znacząco ubywa z okienka. Przy dynamicznej jeździe muszę dolac okolo 400 ml na jakieś 200-300 km.
nikon

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: nikon »

kiedy zmieniales olej? puszcza niebieski dym z wydechu?
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: miksol »

Może moto stało dłuższy czas na pozycji kranika PRI. Stare gaźniki mają tendencję do popuszczania paliwa. Dalej paliwko leci sobie na zawory, sączy się na tłoki i dalej do oleju.

Nie dość, że rozrzedza olej, powodując gorsza smarowanie, to jeszcze olej jest ochoczo zasysany przez pierścienie i spalany.
Efekt?? Kopcenie, spalanie oleju, problemy z rozruchem, "zarzucanie świecy", finalnie może dojść do zatarcia/przytarcia...

Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem. Jeśli tak, zmień go i poprawnie ustaw kranik. Względnie sprawdź, czy nie puszcza mimo poprawnego ustawienia (awaria oringu membrany)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: GSX 1100 F olej pod pokrywą impulsatora

Post autor: nikon »

kolega powyzej dobrze prawi. Pozatym przepracowany olej jest rzadszy i spalany przez silnik. Przy tej kompresji nie sadze zeby byly zuzyte cylindry lub pierscienie.
ODPOWIEDZ