Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Albin

Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Gdzieś widziałem taką fajną tabelkę z oznaczeniem dysz różnych gaźników i przypisanym do niej rozmiarem.
Czyli oznaczenie 110 i średnica w mm .
Poszukuje teraz tej tabelki i nie moge znaleźć.Może ktoś ma z Was gdzieś zapisanego linka do tej tabeki ?

Kurcze,szukam i nie moge znaleźć. A widzialem na 100% taką tabelkę.
To może inaczej. Czy ktoś może podać średnicę w milimetrach na Mikuni 15 ; 27,5 ; 100 ; 107,5 ; 110 ; 112 ?
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

pochwal sie do jakiego moto to kombinujesz, moze cos znajde :D
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Do swojego B12.
Po dłuższym testowaniu zauważyłem że dół mam jakiś zmulony i nie chce się wkręcać od razu na górę. Więc chce zmienić dysze na 27,5 . Główne trochę przyżydziłem i zamiast min 110 dalem 107,5 . Świece mam trochę za ubogie,pomimo że iglice już są na maxa u góry.
Więc do tego potrzebuje rozmiarów. Mam stare oryginalne dysze i chciałem je rozkalibrować.
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

Okej to ja Ci cos innego poradze. Wywalenie PAIR i przyspieszenie zaplonu o 4-5 stopni da Ci niezly dol :) Przy stożkach K&N mam głowne o średnicy kolo 1,6mm (rozwiercałem oryginalne). Zapierdala nieziemsko w porownaniu do serii, a pali kolo 8l przy manecie w opor. W poniedziałek podeśle tabelke z rozmiarami dysz, teraz dopiero sie kapnalem ze to nie ten komp hehe. Dodam, że troche sie meczylem zeby dobrac odpowiednia mieszanke od dolu az do samej gory i ciagle bylo cos. Raz za biednie, raz za bogato. W obu przypadkach jechal cienko. Niedawno sie wstrzelilem chyba blisko optimum, bo roznica kolosalna. Troche podcinałem sprezyne od iglicy zeby wzbogacic srednie i gorne. Moze to bedzie dobre wyjscie u Ciebie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

dodalem wymiary dysz
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Wlasnie tej tabelki szukalem.
Z tego co piszesz na glownych poszedles bogato. Dzieki tej tabelce wiem juz ile mniej wiecej rozwiercac.A jakie masz u siebie pilot jet-y ? Zostawiles oryginaly czy dawales 25 ?
Jezeli masz owale to i dysze musisz miec wieksze,ja mam tylko wkladke KN-a. Co do zaslepienia Paira tez to rozkminiam,tylko musze dac znajomemu wzor blach na dociecie. Przyspieszenie zaplonu chetnie bym zrobil,ale za kawalek blachy dac ze 400 to mi sie nie usmiecha.
Jakbys mial wzor to chetnie bym sobie to dorobil.
Wiem ze mozna rozwiercic srubki i cofnac zaplonik,ale chcial bym zeby to bylo 5 stopni a nie wiecej.Stukowe mi nie potrzebne.
Naprawde duzo mi pomogles.Dokladnie to widzialem i tego szukalem.

Teraz czekam na samolot i jak wroce we wrzesniu to moze podejme temat wszystkiego o czym pisalismy.Ale najwazniejsze to dla mnie dobranie dysz,potem pair( ktory nie ma wplywu na prace) i wyprzedzenie zaplonu.

A po o szlifowales te sprezynki? Oczekiwales szybszego podnoszenia iglic?
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

głowne mam kolo 150. piloty zostawilem, nawet nie wiem jakie sa. Przyspieszenie to wlasnie robilem te fasolki na plytce i przekrecalem. Dalem se o 4' o gra. Do paira odrysowalem sobie na kwasowce 2-3mm i wycinalem katowka :D Sprezyny docinalem zeby szybciej iglice szly w gore.
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Teraz kijowa pogoda to sie w końcu za wszystko zabiorę.
Na początek wywala bulgotanko (czyt. PAIR) :) . Z czego robiłeś uszczelki ?
Potem zapłon. Czyli fasolki tak zeby aparat przekręcić w lewą strone.Prawda ? Bo gdzies widzialem fajny rysunek lecz chyba ktoś sie pomylil i dal w prawo :) .
W jaki sposób odznaczyles 4 stopnie ? Kątomierz ? Czy jakiś inny patencik ?
Mam nadzieje jak zrobie co wyżej to trafię w pogodę i zobaczę jak wygląda dół. Jak sie nie poprawi to musze dać większe dysze na dole.Niby powinienem dac 27 ,ale w tabelce nie ma tak małych wiec zakupie nowe. Co do góry mam oryginalne i wlasnie te deko rozkalibruje do 115 :)

Edit:
Pair wywalony ( niestety bulgotanie zostało )
Podkladki pod zaslepki wykonane z cieniutkiej blaszki miedzianej , posmarowanej silikonem wysokotemperaturowym z dodatkiem aluminium)
Teraz pozostaje wyprzedzenie zaplonu.
Dysze w przyszlym sezonie.
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

1. PAIR na uszczelki dalem "gasket silicone" jak stwardnieje to robi sie jak guma, odporny na oleje nie zasyfia silnika. Bulgotać bedzie, mi na przelocie ciagle napierdziela.
2. WYPRZEDZENIE to ja sie popieprzylem na strony :D papier, odrysowalem blaszke, pomierzylem katy wbilem szpilke, natrasowalem linie i pilowalem pilnikiem do ostrzenia lancuchow w pilarkach.

Baw sie, u mnie prawie ok. W zimniejsze dni na nierozgrzanym silniku przy 4tys sie zastanawia. Iglice dam wyzej i bedzie krecil :P
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Dziś że było fajnie zrobilem ten zapłon. Odmierzylem sobie okolo 3-4 (bliżej 4 ) stopni. Więcej się bałem żeby nie przegiąc. Wyszlo mi tak ze po rozpilowaniu i przykręceniu srub nie widać jeszcze starego otworu. Czy u Ciebie też tak jest ? Czy stare otwory deko przebijają się ?
Na samym dole do okolo 4,5 tyś przy max odkręceniu też ma zmulenie (nie wiem czy mi sie wydaje czy to tylko do 2 biegu a potem juz jest OK). Sądzę że to wina Pilot Jet. Mam oryginal czyli 15 a powinny być w II gen 27,5 . Na przyszly sezon napewno takie wrzucę. Czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu,a co za tym idzie wymiana wszystkich uszczelek u góry i rozkalibrowanie Main Jet.
Na chwilę obecną już jest konkretny przeciąg od średnich do samego końca. Tylko jeszcze ten dół :(

Po wywaleniu ekologii też dalej napierdziela.Może to być własnie za uboga mieszanka.
nikon

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: nikon »

Za duzo myslisz, za malo robisz.
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Widzisz,nie kazdy ma na tyle czasu zeby siedziec tydzien i ogarnac temat od poczatku do konca.Niestety ja moge tylko od czasu do czasu cos grzebnac.Zeby cos zrobic i nie spie.... najpierw trzeba pomyslec a nie od razu robic i pozniej plakac.
A pogadac i poteoretyzowac zawsze mozna.

Powiedz mi tylko czy u ciebie widac stare otwory?
Albin

Re: Tabela rozmiaru dysz MIKUNI - szukam

Post autor: Albin »

Jako ze mialem troche wolnego czasu postanowilem rozkminic i potestowac.
Wydech przelot IXIL
Filtr wkladka K&N
MJ ok 112 Mikuni - rozkalibrowane oryginalne wiertełkiem 1.2mm
PJ 25 Mikuni - zakupione
Piloty wykrecone na 2,5 obr
Iglice max do góry plus podkladka
Zapłon jakieś 4 stopnie cofnięty

Na takim ustawieniu zapier... jak szalony. Od samego dolu do odcinki. Nie ma żadanej dziury !!
Jeszcze jedna rzecz którą zauwazyłem to zniknięcie strzelania w gazniki. Defekt puchnących króćcy zniknął. Czyli było za ubogo w zakresie niskich. Silnik zacząl równiej pracować. Synchro bez bólu,bez zadnego jeb... w gaziory.

Jeszcze tylko po przejechaniu dłuższej traski zerknę na kolor świec. Jak będzie deko za bogato to opuszcze igły troszkę niżej.
Subiektywnie cały zakres obrotów prezentuje sie teraz wyśmienicie :)

Jak pogoda pozwoli i będę pewny na 100 % ze spalanie jest ok to podjadę w tym roku jeszcze na rolkę. Ciekaw jestem jak to teraz wygląda.
Ma ktoś namiary na dobrą hamowni w mojej okolicy ?
ODPOWIEDZ