Filtr powietrza.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

florek210

Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

Witam kolegów i koleżanki bractwa! jak wam wiadomo niebawem wiosna trzeba przygotowywać powoli motocykl do jazdy lecz mam problem, mianowicie zużył mi się filtr powietrza w mojej RG 80, może nie wszyscy wiedzą ale oryginalny trudno dostać, tym bardziej chciałbym żeby był to nowy filtr wiadomo, i teraz tak, zastanawiam się nad stożkiem, ale jest dość dużo negatywnych opinii na jego temat, może wy jakoś mi pomożecie? z góry dzięki za pomoc i szerokości!
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5678
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 173
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Dany »

Witam,
Tematy techniczne umieszczaj w odpowiednim dziale a nie w ogólniaku.

Jeśli chodzi o zastosowanie filtra stożkowego to ma to senst tylko wraz z strojeniem zasilania w paliwo. Czyli do zwiększonej dawki powietrza trzeba wzbogacić paliwo, zastosowanie stożka bez regulacji nie pomoże a nawet zaszkodzi...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Vais

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Vais »

Powietrza zawsze jest zasysane tyle samo,zmiana filtra nie powoduje,ze silnik zacznie więcej pobierać.Filtry sportowe, pozwalają na łatwiejszy przepływ,ale nie wpływają na ilość.Trzeba pamiętać,ze słabiej tez filtrują przez to.
florek210

Re: Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

okej dzięki wielkie! a jeśli mogę zapytać też czy będę musiał zmienić rozmiar dyszy na większą? czy może zostać seryjna?
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1821
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 8

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Waldex »

Vais pisze:Powietrza zawsze jest zasysane tyle samo,zmiana filtra nie powoduje,ze silnik zacznie więcej pobierać.Filtry sportowe, pozwalają na łatwiejszy przepływ,ale nie wpływają na ilość.Trzeba pamiętać,ze słabiej tez filtrują przez to.
Łatwiejszy przepływ sprawia, że silnik pobiera więcej powietrza. Do zmiany ilości zasysanego pow. trzeba dostroić ukł. zasilania (o czym pisze Dany).
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Vais

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Vais »

Waldex pisze: Łatwiejszy przepływ sprawia, że silnik pobiera więcej powietrza. Do zmiany ilości zasysanego pow. trzeba dostroić ukł. zasilania (o czym pisze Dany).
Heheh ,w jednym zdaniu potwierdzasz i zaprzeczasz 8) ,żeby wzbogacić/zubożyć mierszanke ,zawsze trzeba regulować układ zasilania .Filtr tylko ułatwia(albo utrudnia jak jest brudnuy np.) przepływ powietrza.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5678
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 173
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Dany »

Standardowy filtr wnosi opory w zasysanym powietrzu a biorąc pod uwagę brak tych oporów to w tym samym czasie doprowadzane jest więcej powietrza. Czyli regulacja jest konieczna.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
florek210

Re: Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

dokładnie, też tak sadze tylko ciekawe czy się uda i czy nie będzie żadnych problemów :)
florek210

Re: Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

Witam! przyszedł dziś filtr, zamontowałem jak narazie wszystko okej lepiej wkręca się na obroty, pozdrawiam!
florek210

Re: Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

Mam jeszcze jedno pytanie, gdy kupiłem Suzi miała ten problem gdy ustawiłem gaznik ładnie chodziła na 1500 rpm jak należy, lecz po przegazowaniu schodzi na te obroty ktore podałem, po czym gaśnie, oczywiście regulowałem gaznik na rozgrzanum silniku, dopisze iż świece dobrze wypala.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5678
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 173
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Filtr powietrza.

Post autor: Dany »

Przyczyn może być wiele....
Np luz na osi przepustnicy, zabrudzenia na przepustnicy, źle ustawiony gaźnik ( regulowane po wymianie filtra? )...
Odwiedziny u gaźnikowca polecam. Ustawianie na słuch to nie jest dobry pomysł.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
florek210

Re: Filtr powietrza.

Post autor: florek210 »

Pewnie że ustawiony jak wcześniej wspominałem, czego nigdy nie było tykała mi na 1000 rpm nawet :/ ale no cuż chyba będzie trzeba tak zrobić, dzięki za podpowiedz ;)
ODPOWIEDZ