Strona 1 z 1

Filtr powietrza.

: pn, 19 sty 2015, 17:46
autor: florek210
Witam kolegów i koleżanki bractwa! jak wam wiadomo niebawem wiosna trzeba przygotowywać powoli motocykl do jazdy lecz mam problem, mianowicie zużył mi się filtr powietrza w mojej RG 80, może nie wszyscy wiedzą ale oryginalny trudno dostać, tym bardziej chciałbym żeby był to nowy filtr wiadomo, i teraz tak, zastanawiam się nad stożkiem, ale jest dość dużo negatywnych opinii na jego temat, może wy jakoś mi pomożecie? z góry dzięki za pomoc i szerokości!

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 13:32
autor: Dany
Witam,
Tematy techniczne umieszczaj w odpowiednim dziale a nie w ogólniaku.

Jeśli chodzi o zastosowanie filtra stożkowego to ma to senst tylko wraz z strojeniem zasilania w paliwo. Czyli do zwiększonej dawki powietrza trzeba wzbogacić paliwo, zastosowanie stożka bez regulacji nie pomoże a nawet zaszkodzi...

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 13:38
autor: Vais
Powietrza zawsze jest zasysane tyle samo,zmiana filtra nie powoduje,ze silnik zacznie więcej pobierać.Filtry sportowe, pozwalają na łatwiejszy przepływ,ale nie wpływają na ilość.Trzeba pamiętać,ze słabiej tez filtrują przez to.

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 16:46
autor: florek210
okej dzięki wielkie! a jeśli mogę zapytać też czy będę musiał zmienić rozmiar dyszy na większą? czy może zostać seryjna?

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 18:26
autor: Waldex
Vais pisze:Powietrza zawsze jest zasysane tyle samo,zmiana filtra nie powoduje,ze silnik zacznie więcej pobierać.Filtry sportowe, pozwalają na łatwiejszy przepływ,ale nie wpływają na ilość.Trzeba pamiętać,ze słabiej tez filtrują przez to.
Łatwiejszy przepływ sprawia, że silnik pobiera więcej powietrza. Do zmiany ilości zasysanego pow. trzeba dostroić ukł. zasilania (o czym pisze Dany).

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 18:55
autor: Vais
Waldex pisze: Łatwiejszy przepływ sprawia, że silnik pobiera więcej powietrza. Do zmiany ilości zasysanego pow. trzeba dostroić ukł. zasilania (o czym pisze Dany).
Heheh ,w jednym zdaniu potwierdzasz i zaprzeczasz 8) ,żeby wzbogacić/zubożyć mierszanke ,zawsze trzeba regulować układ zasilania .Filtr tylko ułatwia(albo utrudnia jak jest brudnuy np.) przepływ powietrza.

Re: Filtr powietrza.

: wt, 20 sty 2015, 20:10
autor: Dany
Standardowy filtr wnosi opory w zasysanym powietrzu a biorąc pod uwagę brak tych oporów to w tym samym czasie doprowadzane jest więcej powietrza. Czyli regulacja jest konieczna.

Re: Filtr powietrza.

: czw, 22 sty 2015, 21:44
autor: florek210
dokładnie, też tak sadze tylko ciekawe czy się uda i czy nie będzie żadnych problemów :)

Re: Filtr powietrza.

: pn, 26 sty 2015, 14:41
autor: florek210
Witam! przyszedł dziś filtr, zamontowałem jak narazie wszystko okej lepiej wkręca się na obroty, pozdrawiam!

Re: Filtr powietrza.

: śr, 28 sty 2015, 23:42
autor: florek210
Mam jeszcze jedno pytanie, gdy kupiłem Suzi miała ten problem gdy ustawiłem gaznik ładnie chodziła na 1500 rpm jak należy, lecz po przegazowaniu schodzi na te obroty ktore podałem, po czym gaśnie, oczywiście regulowałem gaznik na rozgrzanum silniku, dopisze iż świece dobrze wypala.

Re: Filtr powietrza.

: czw, 29 sty 2015, 08:05
autor: Dany
Przyczyn może być wiele....
Np luz na osi przepustnicy, zabrudzenia na przepustnicy, źle ustawiony gaźnik ( regulowane po wymianie filtra? )...
Odwiedziny u gaźnikowca polecam. Ustawianie na słuch to nie jest dobry pomysł.

Re: Filtr powietrza.

: czw, 29 sty 2015, 11:32
autor: florek210
Pewnie że ustawiony jak wcześniej wspominałem, czego nigdy nie było tykała mi na 1000 rpm nawet :/ ale no cuż chyba będzie trzeba tak zrobić, dzięki za podpowiedz ;)