SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Moderator: bohas
SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Witam.
Przy nagłym dodawaniu gazu czy ostrym przyśpieszaniu z tłumika leci czarny dym. Zrobiłem w niej regulacje/synchronizację czujników, czyli m.in synchronizacja przepustnic, regulacja TPS itd. Sprawdziłem też luzy zaworowe i są w normie. Błędy sprawdzałem i żadnego nie wyświetla. Ciśnienie pompy również i dobija do 3 barów. Wydajność pompy ~270ml/10s. Wyczyściłem też filtr i odstojnik w pompie paliwa. Niestety po tych zabiegach problem pozostał bez zmian. Zbliża mi się wymiana rozrządu (przód: napinacz całkowicie wysunięty, tył: pozostały 3 ząbki) mimo,że na liczniku niespełna 50tyś. km
Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
Z podejrzanych rzeczy zauważyłem:
1. luzy na przepustnicach sterowanych elektronicznie,
2. Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna, ale tak jak pisałem wcześniej, po wtrysku pozostaje mała kropla w tej otoczce obok tych czterech dziurek którymi wylatuje paliwo. Dodam jeszcze ,że w ubiegłym sezonie podczas odpalenia poczułem benzynę i zobaczyłem ,że z wężyka łączącego oba wtryski cieknie paliwo, wymieniłem go więc i przestało cieknąć.
3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie? Czasami mam problemy z zapaleniem na zimnym silniku (muszę dodać gazu i wtedy ładnie zapali), a jak już odpali to dopóki silnik się nie zagrzeje to obroty mam bardzo niskie (około 1100obr/min). Jak już się nagrzeje to jest normalnie czyli Ok.1400obr.
4.na przedniej przepustnicy jest nieszczelność. Jak w nią dmucham to słychać jak gdzieś uchodzi powietrze-powinno tak być? Na tylnej przepustnicy jest cicho i powietrze nie uchodzi.
5.wczoraj zauważyłem wyciek paliwa z jednej z tych dwóch rurek, które wychodzą ze spodu zbiornika (nie przelałem paliwa poza korek). Wyciek nie był duży, ale na wyniku spalania robił swoje... Zatkałem tą rurkę i tu moje pytanie czy nic się przez to nie stanie? :p
W ubiegłym sezonie kopciła podobnie,ale o wiele mniej niż w obecnym, stąd zacząłem się tym poważnie martwić
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam.
Przy nagłym dodawaniu gazu czy ostrym przyśpieszaniu z tłumika leci czarny dym. Zrobiłem w niej regulacje/synchronizację czujników, czyli m.in synchronizacja przepustnic, regulacja TPS itd. Sprawdziłem też luzy zaworowe i są w normie. Błędy sprawdzałem i żadnego nie wyświetla. Ciśnienie pompy również i dobija do 3 barów. Wydajność pompy ~270ml/10s. Wyczyściłem też filtr i odstojnik w pompie paliwa. Niestety po tych zabiegach problem pozostał bez zmian. Zbliża mi się wymiana rozrządu (przód: napinacz całkowicie wysunięty, tył: pozostały 3 ząbki) mimo,że na liczniku niespełna 50tyś. km
Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
Z podejrzanych rzeczy zauważyłem:
1. luzy na przepustnicach sterowanych elektronicznie,
2. Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna, ale tak jak pisałem wcześniej, po wtrysku pozostaje mała kropla w tej otoczce obok tych czterech dziurek którymi wylatuje paliwo. Dodam jeszcze ,że w ubiegłym sezonie podczas odpalenia poczułem benzynę i zobaczyłem ,że z wężyka łączącego oba wtryski cieknie paliwo, wymieniłem go więc i przestało cieknąć.
3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie? Czasami mam problemy z zapaleniem na zimnym silniku (muszę dodać gazu i wtedy ładnie zapali), a jak już odpali to dopóki silnik się nie zagrzeje to obroty mam bardzo niskie (około 1100obr/min). Jak już się nagrzeje to jest normalnie czyli Ok.1400obr.
4.na przedniej przepustnicy jest nieszczelność. Jak w nią dmucham to słychać jak gdzieś uchodzi powietrze-powinno tak być? Na tylnej przepustnicy jest cicho i powietrze nie uchodzi.
5.wczoraj zauważyłem wyciek paliwa z jednej z tych dwóch rurek, które wychodzą ze spodu zbiornika (nie przelałem paliwa poza korek). Wyciek nie był duży, ale na wyniku spalania robił swoje... Zatkałem tą rurkę i tu moje pytanie czy nic się przez to nie stanie? :p
W ubiegłym sezonie kopciła podobnie,ale o wiele mniej niż w obecnym, stąd zacząłem się tym poważnie martwić
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
To napisz jeszcze jakie masz spalanie, (miasto, trasa) jeśli sprawdzałeś ??
Czarny dym i świece, to ewidentnie zbyt bogata mieszanka w paliwo. Wszelkie wycieki paliwa pomiędzy zbiornikiem a wtryskami są na pewno nie wskazane ze względu na ryzyko pożaru jak i zwiększone zużycie paliwa, natomiast nie maja one wpływu na czarny dym.
Ps. Poczytaj dokładnie ten wątek znaleziony na innym forum i zrób po kolei regulacje jak jest tam opisane. KLIK
Czarny dym i świece, to ewidentnie zbyt bogata mieszanka w paliwo. Wszelkie wycieki paliwa pomiędzy zbiornikiem a wtryskami są na pewno nie wskazane ze względu na ryzyko pożaru jak i zwiększone zużycie paliwa, natomiast nie maja one wpływu na czarny dym.
W takiej sytuacji powinno przeprowadzić się strojenie kompa. Przeprowadzałeś coś takiego ??Pawel9506 pisze:Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
Na oko się tego nie sprawdza. Zawsze można dać jakiemuś specjaliście do sprawdzenia.Pawel9506 pisze:Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna
Na 99% tak, bo zimny silnik bez ssania kiepsko się uruchamia i tak jak piszesz, jak już odpali to ma zaniżone obroty. Musiałbyś sprawdzić czujnik, który odczytuje temperaturę cieczy. (nie miałem nigdy SV więc nie wiem gdzie jest umiejscowiony).Pawel9506 pisze:3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie?
Ps. Poczytaj dokładnie ten wątek znaleziony na innym forum i zrób po kolei regulacje jak jest tam opisane. KLIK
email: bohas@interia.pl
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
10% miasto, 90% trasa 5.4l/100km.
Z takim filtrem i tłumikiem już kupiłem tą SV. Była sprowadzona z Francji i nie wiem czy tam ktoś stroił kompa/wgrywał nowe mapy. W każdym bądź razie ja tego nie robiłem. (Jutro może podmienie ECU od SV650 k3 kumpla i sprawdzę czy kopci).
Dokładnie z tego wątku korzystałem kiedy robiłem jej serwis. Lecz osobiście to mam pewne zastrzeżenie co do tego ssania ponieważ przez luzy na przepustnicach ciężko było złapać to 1.21 V na tym czujniku od ssania i być może przez to mam problemy z odpaleniem choć przy ostatniej regulacji (było ich już 3 podczas maja) chyba "dogodziłem" bo zaczęła lepiej odpalać na zimnym silniku, lecz obroty nadal te same. Sprawdzę tan czujnik temperatury. Z tego co wiem to są takie dwa... w chłodnicy i w termostacie. Więc który wziąć pod lupę?
Z takim filtrem i tłumikiem już kupiłem tą SV. Była sprowadzona z Francji i nie wiem czy tam ktoś stroił kompa/wgrywał nowe mapy. W każdym bądź razie ja tego nie robiłem. (Jutro może podmienie ECU od SV650 k3 kumpla i sprawdzę czy kopci).
Dokładnie z tego wątku korzystałem kiedy robiłem jej serwis. Lecz osobiście to mam pewne zastrzeżenie co do tego ssania ponieważ przez luzy na przepustnicach ciężko było złapać to 1.21 V na tym czujniku od ssania i być może przez to mam problemy z odpaleniem choć przy ostatniej regulacji (było ich już 3 podczas maja) chyba "dogodziłem" bo zaczęła lepiej odpalać na zimnym silniku, lecz obroty nadal te same. Sprawdzę tan czujnik temperatury. Z tego co wiem to są takie dwa... w chłodnicy i w termostacie. Więc który wziąć pod lupę?
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Ten z chłodnicy będzie odpowiadał za włączenie wentylatora więc raczej ten na termostacie.Pawel9506 pisze:Z tego co wiem to są takie dwa... w chłodnicy i w termostacie. Więc który wziąć pod lupę?
email: bohas@interia.pl
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Przypomniałem sobie , że jest chyba jeszcze jeden (obok filtra oleju) zakryty taką czarną gumą. Chyba, że to coś innego jest.
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
To jest czujnik ciśnienia oleju.Pawel9506 pisze:Przypomniałem sobie , że jest chyba jeszcze jeden (obok filtra oleju) zakryty taką czarną gumą. Chyba, że to coś innego jest.
Ps. OT - Czekamy na twarzowy avatar !!
email: bohas@interia.pl
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Ta próba na innym ECU coś dała?
Mi 5,4 nigdy nie spaliła zawsze jest to 7.
U mnie było to samo z przeciekającymi wężykami...
Fajny ten przewodnik, zmieniałem tłumik i nic nie robiłem więc chyba spróbuje tej regulacji, choć wszystko jest raczej ok, mam nadzieje że nie zpaprzę.
Mi 5,4 nigdy nie spaliła zawsze jest to 7.
U mnie było to samo z przeciekającymi wężykami...
Fajny ten przewodnik, zmieniałem tłumik i nic nie robiłem więc chyba spróbuje tej regulacji, choć wszystko jest raczej ok, mam nadzieje że nie zpaprzę.
Re: SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
Tego czujnika wykręcał nie będę bo na pewno jest sprawny. Teraz po regulacji ostatniej (fast idle ustawiłem na 1.24V zamiast 1.21V. Luzy na przepustnicach...) obroty na zimnym silniku wzrastają na 2-3s do 1800obr. po czym spadają do 1200 obr. a na rozgrzanym jest 1400obr.
Karus i co z tymi wężykami zrobiłeś? Ja zaślepiłem ten którym mi paliwo wyciekało i tak jeżdżę.
Podmiany ECU niestety jeszcze nie zrobiłem, lecz jak tylko dorwe to ECU kolegi to dam znać jakie rezultaty wyszły.
ED: Dziś znalazłem w tej odmie (PAIR) dość dużo oleju. Najwięcej było na tylnym cylindrze w tym czarnym gdzie znajduje się membrana. Nieco mniej było na przednim cylku. Wyczyściłem to wszystko dokładnie i tą tuleje która łączy głowicę z pokrywą zaworów złożyłem na silikonie (możliwe , że ten mały gumowy uszczelniacz przepuszczał olej). Po wyschnięciu silikonu i odpaleniu dymienie pozostało bez zmian
Dodam jeszcze, że jak dodaje płynnie gazu aż do odcinki to nie kopci. Dopiero jak odcina zapłon to troszkę na niebiesko zadymi.
Zmierzyłem kompresję: tył 13bar, przód 12.5bar
Karus i co z tymi wężykami zrobiłeś? Ja zaślepiłem ten którym mi paliwo wyciekało i tak jeżdżę.
Podmiany ECU niestety jeszcze nie zrobiłem, lecz jak tylko dorwe to ECU kolegi to dam znać jakie rezultaty wyszły.
ED: Dziś znalazłem w tej odmie (PAIR) dość dużo oleju. Najwięcej było na tylnym cylindrze w tym czarnym gdzie znajduje się membrana. Nieco mniej było na przednim cylku. Wyczyściłem to wszystko dokładnie i tą tuleje która łączy głowicę z pokrywą zaworów złożyłem na silikonie (możliwe , że ten mały gumowy uszczelniacz przepuszczał olej). Po wyschnięciu silikonu i odpaleniu dymienie pozostało bez zmian
Dodam jeszcze, że jak dodaje płynnie gazu aż do odcinki to nie kopci. Dopiero jak odcina zapłon to troszkę na niebiesko zadymi.
Zmierzyłem kompresję: tył 13bar, przód 12.5bar