SV650 K4 Dymi, kopci na czarno, czarne świece
: pt, 5 cze 2015, 10:15
Witam.
Przy nagłym dodawaniu gazu czy ostrym przyśpieszaniu z tłumika leci czarny dym. Zrobiłem w niej regulacje/synchronizację czujników, czyli m.in synchronizacja przepustnic, regulacja TPS itd. Sprawdziłem też luzy zaworowe i są w normie. Błędy sprawdzałem i żadnego nie wyświetla. Ciśnienie pompy również i dobija do 3 barów. Wydajność pompy ~270ml/10s. Wyczyściłem też filtr i odstojnik w pompie paliwa. Niestety po tych zabiegach problem pozostał bez zmian. Zbliża mi się wymiana rozrządu (przód: napinacz całkowicie wysunięty, tył: pozostały 3 ząbki) mimo,że na liczniku niespełna 50tyś. km
Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
Z podejrzanych rzeczy zauważyłem:
1. luzy na przepustnicach sterowanych elektronicznie,
2. Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna, ale tak jak pisałem wcześniej, po wtrysku pozostaje mała kropla w tej otoczce obok tych czterech dziurek którymi wylatuje paliwo. Dodam jeszcze ,że w ubiegłym sezonie podczas odpalenia poczułem benzynę i zobaczyłem ,że z wężyka łączącego oba wtryski cieknie paliwo, wymieniłem go więc i przestało cieknąć.
3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie? Czasami mam problemy z zapaleniem na zimnym silniku (muszę dodać gazu i wtedy ładnie zapali), a jak już odpali to dopóki silnik się nie zagrzeje to obroty mam bardzo niskie (około 1100obr/min). Jak już się nagrzeje to jest normalnie czyli Ok.1400obr.
4.na przedniej przepustnicy jest nieszczelność. Jak w nią dmucham to słychać jak gdzieś uchodzi powietrze-powinno tak być? Na tylnej przepustnicy jest cicho i powietrze nie uchodzi.
5.wczoraj zauważyłem wyciek paliwa z jednej z tych dwóch rurek, które wychodzą ze spodu zbiornika (nie przelałem paliwa poza korek). Wyciek nie był duży, ale na wyniku spalania robił swoje... Zatkałem tą rurkę i tu moje pytanie czy nic się przez to nie stanie? :p
W ubiegłym sezonie kopciła podobnie,ale o wiele mniej niż w obecnym, stąd zacząłem się tym poważnie martwić
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam.
Przy nagłym dodawaniu gazu czy ostrym przyśpieszaniu z tłumika leci czarny dym. Zrobiłem w niej regulacje/synchronizację czujników, czyli m.in synchronizacja przepustnic, regulacja TPS itd. Sprawdziłem też luzy zaworowe i są w normie. Błędy sprawdzałem i żadnego nie wyświetla. Ciśnienie pompy również i dobija do 3 barów. Wydajność pompy ~270ml/10s. Wyczyściłem też filtr i odstojnik w pompie paliwa. Niestety po tych zabiegach problem pozostał bez zmian. Zbliża mi się wymiana rozrządu (przód: napinacz całkowicie wysunięty, tył: pozostały 3 ząbki) mimo,że na liczniku niespełna 50tyś. km
Tłumik mam przelotowy i założony filtr powietrza o zwiększonym przepływie (coś typu K&N i jest on wyczyszczony i nasączony).
Z podejrzanych rzeczy zauważyłem:
1. luzy na przepustnicach sterowanych elektronicznie,
2. Podciekające wtryskiwacze? - widać na nich malutką krople, są po prostu mokre i nie wiem czy tak być powinno. Wyciągnąłem je i pokręciłem rozrusznikiem aby sprawdzić jak pylą... mgiełka jest raczej ładna, ale tak jak pisałem wcześniej, po wtrysku pozostaje mała kropla w tej otoczce obok tych czterech dziurek którymi wylatuje paliwo. Dodam jeszcze ,że w ubiegłym sezonie podczas odpalenia poczułem benzynę i zobaczyłem ,że z wężyka łączącego oba wtryski cieknie paliwo, wymieniłem go więc i przestało cieknąć.
3. Możliwe,że uszkodzone mam ssanie? Czasami mam problemy z zapaleniem na zimnym silniku (muszę dodać gazu i wtedy ładnie zapali), a jak już odpali to dopóki silnik się nie zagrzeje to obroty mam bardzo niskie (około 1100obr/min). Jak już się nagrzeje to jest normalnie czyli Ok.1400obr.
4.na przedniej przepustnicy jest nieszczelność. Jak w nią dmucham to słychać jak gdzieś uchodzi powietrze-powinno tak być? Na tylnej przepustnicy jest cicho i powietrze nie uchodzi.
5.wczoraj zauważyłem wyciek paliwa z jednej z tych dwóch rurek, które wychodzą ze spodu zbiornika (nie przelałem paliwa poza korek). Wyciek nie był duży, ale na wyniku spalania robił swoje... Zatkałem tą rurkę i tu moje pytanie czy nic się przez to nie stanie? :p
W ubiegłym sezonie kopciła podobnie,ale o wiele mniej niż w obecnym, stąd zacząłem się tym poważnie martwić
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam.