Strona 1 z 1
Siła dokręcenia Crash Pady...?
: czw, 24 mar 2016, 22:08
autor: loki
Cześć,
Orientujecie się z jaką siłą należy dokręcić crash pady co by gwintu nie zerwać, albo sylnik nie wyleciał
To samo pytanie do rolek wahacza ?
Moto to GSX-S 1000f, ale to chyba bez znaczenia bo aluinium to aluminium.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 07:48
autor: luzik
Ma to duże znaczenie.
Zależy też od konstrukcji.
Jeśli crashe wkręcasz w szpile od silnika, to dokręcasz je tym samym momentem co same szpile.
Moment zależy od materiału, średnicy gwintu oraz jego długości ..na pewno znajdziesz jakieś tabelki w necie ..ale nie ma co kombinować - bierz z serwisówki.
W europejskich motocyklach można też mniej-więcej dobrać moment na podstawie rozmiaru używanego klucza, ale nie w suzuki.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 08:03
autor: loki
Zaraz przejże jeszcze raz serwisówkę.
A jak z rolkami wahacza ? Gwint M8
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 08:57
autor: loki
Niestety w serwisówce nie ma takiej informacji.
Ja mam Owner's manual, a potrzebowałbym service manual, ale tego nie dają za darmo
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 13:55
autor: Fido
Gwint M8, to jakieś 40 - 45 Nm.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 14:15
autor: loki
Fido pisze:Gwint M8, to jakieś 40 - 45 Nm.
No właśnie wyczytałem gdzieś na necie, że w europie można tak dopasowywać siłę do rozmiaru gwintu, ale niestety u Japończyków to się nie sprawdza.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: pt, 25 mar 2016, 15:55
autor: Fido
Google coś takiego znalazło:
http://www.e-autonaprawa.pl/html/i/0910072024.PNG
Może coś pomoże?
A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: ndz, 27 mar 2016, 18:37
autor: loki
Tak wyczytałem. Też nie wie skąd taka różnica.
Przykręciłem rolki na "czuja"
mam nadzieje, że nie odpadną
Jeżeli chodzi o crash pady to znajomy mechanik mówi, że ok 50 Nm.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: ndz, 27 mar 2016, 21:10
autor: wilof1
W dokręcaniu ważne jest w co wkręcasz i twardość śruby.
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
: wt, 29 mar 2016, 06:36
autor: luzik
wilof1 pisze:W dokręcaniu ważne jest w co wkręcasz i twardość śruby.
W przypadku aluminium, nie słyszałem o zerwanym gwincie na śrubie/ukręconej śrubie
Fido pisze:
A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
Chodzi o to, że w motocyklach japońskich czasami serwisówka mówi - użyj klucza 17 z momentem 20Nm, a kawałek dalej z momentem 60Nm, w europejskich - z mojego jednostkowego doświadczenia rozmiar klucza jest zawsze adekwatny do momentu z serwisówki i czasami jest tak, że śruba ma dużą podstawę łebka i duży gwint (M8), ale jest zrobiona na klucz 8
Loki
Znajdź serwisówkę do podobnego modelu ..np od gixa ..jeśli w tym samym miejscu jest śruba o tym samym rozmiarze, to się nie zastanawiaj i użyj tego momentu