Siła dokręcenia Crash Pady...?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

loki
Głaszczący Kanapę
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: loki »

Cześć,
Orientujecie się z jaką siłą należy dokręcić crash pady co by gwintu nie zerwać, albo sylnik nie wyleciał ;)
To samo pytanie do rolek wahacza ?

Moto to GSX-S 1000f, ale to chyba bez znaczenia bo aluinium to aluminium.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: luzik »

Ma to duże znaczenie.
Zależy też od konstrukcji.
Jeśli crashe wkręcasz w szpile od silnika, to dokręcasz je tym samym momentem co same szpile.
Moment zależy od materiału, średnicy gwintu oraz jego długości ..na pewno znajdziesz jakieś tabelki w necie ..ale nie ma co kombinować - bierz z serwisówki.
W europejskich motocyklach można też mniej-więcej dobrać moment na podstawie rozmiaru używanego klucza, ale nie w suzuki.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
loki
Głaszczący Kanapę
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: loki »

Zaraz przejże jeszcze raz serwisówkę.
A jak z rolkami wahacza ? Gwint M8
loki
Głaszczący Kanapę
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: loki »

Niestety w serwisówce nie ma takiej informacji.
Ja mam Owner's manual, a potrzebowałbym service manual, ale tego nie dają za darmo :(
Fido
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Pilawa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: Fido »

Gwint M8, to jakieś 40 - 45 Nm.
loki
Głaszczący Kanapę
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: loki »

Fido pisze:Gwint M8, to jakieś 40 - 45 Nm.
No właśnie wyczytałem gdzieś na necie, że w europie można tak dopasowywać siłę do rozmiaru gwintu, ale niestety u Japończyków to się nie sprawdza.
Fido
Głaszczący Kanapę
Posty: 30
Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Pilawa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: Fido »

Google coś takiego znalazło:
http://www.e-autonaprawa.pl/html/i/0910072024.PNG
Może coś pomoże?

A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
loki
Głaszczący Kanapę
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: loki »

Tak wyczytałem. Też nie wie skąd taka różnica.
Przykręciłem rolki na "czuja" ;) mam nadzieje, że nie odpadną ;)
Jeżeli chodzi o crash pady to znajomy mechanik mówi, że ok 50 Nm.
wilof1
Podpatrywacz
Posty: 22
Rejestracja: sob, 14 lis 2015, 16:49
Województwo: lubuskie

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: wilof1 »

W dokręcaniu ważne jest w co wkręcasz i twardość śruby.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?

Post autor: luzik »

wilof1 pisze:W dokręcaniu ważne jest w co wkręcasz i twardość śruby.
W przypadku aluminium, nie słyszałem o zerwanym gwincie na śrubie/ukręconej śrubie

Fido pisze: A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
Chodzi o to, że w motocyklach japońskich czasami serwisówka mówi - użyj klucza 17 z momentem 20Nm, a kawałek dalej z momentem 60Nm, w europejskich - z mojego jednostkowego doświadczenia rozmiar klucza jest zawsze adekwatny do momentu z serwisówki i czasami jest tak, że śruba ma dużą podstawę łebka i duży gwint (M8), ale jest zrobiona na klucz 8

Loki
Znajdź serwisówkę do podobnego modelu ..np od gixa ..jeśli w tym samym miejscu jest śruba o tym samym rozmiarze, to się nie zastanawiaj i użyj tego momentu
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
ODPOWIEDZ