Siła dokręcenia Crash Pady...?
Moderator: bohas
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Siła dokręcenia Crash Pady...?
Cześć,
Orientujecie się z jaką siłą należy dokręcić crash pady co by gwintu nie zerwać, albo sylnik nie wyleciał
To samo pytanie do rolek wahacza ?
Moto to GSX-S 1000f, ale to chyba bez znaczenia bo aluinium to aluminium.
Orientujecie się z jaką siłą należy dokręcić crash pady co by gwintu nie zerwać, albo sylnik nie wyleciał
To samo pytanie do rolek wahacza ?
Moto to GSX-S 1000f, ale to chyba bez znaczenia bo aluinium to aluminium.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
Ma to duże znaczenie.
Zależy też od konstrukcji.
Jeśli crashe wkręcasz w szpile od silnika, to dokręcasz je tym samym momentem co same szpile.
Moment zależy od materiału, średnicy gwintu oraz jego długości ..na pewno znajdziesz jakieś tabelki w necie ..ale nie ma co kombinować - bierz z serwisówki.
W europejskich motocyklach można też mniej-więcej dobrać moment na podstawie rozmiaru używanego klucza, ale nie w suzuki.
Zależy też od konstrukcji.
Jeśli crashe wkręcasz w szpile od silnika, to dokręcasz je tym samym momentem co same szpile.
Moment zależy od materiału, średnicy gwintu oraz jego długości ..na pewno znajdziesz jakieś tabelki w necie ..ale nie ma co kombinować - bierz z serwisówki.
W europejskich motocyklach można też mniej-więcej dobrać moment na podstawie rozmiaru używanego klucza, ale nie w suzuki.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
Zaraz przejże jeszcze raz serwisówkę.
A jak z rolkami wahacza ? Gwint M8
A jak z rolkami wahacza ? Gwint M8
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
Niestety w serwisówce nie ma takiej informacji.
Ja mam Owner's manual, a potrzebowałbym service manual, ale tego nie dają za darmo
Ja mam Owner's manual, a potrzebowałbym service manual, ale tego nie dają za darmo
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
No właśnie wyczytałem gdzieś na necie, że w europie można tak dopasowywać siłę do rozmiaru gwintu, ale niestety u Japończyków to się nie sprawdza.Fido pisze:Gwint M8, to jakieś 40 - 45 Nm.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: śr, 9 mar 2016, 00:19
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Pilawa
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
Google coś takiego znalazło:
http://www.e-autonaprawa.pl/html/i/0910072024.PNG
Może coś pomoże?
A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
http://www.e-autonaprawa.pl/html/i/0910072024.PNG
Może coś pomoże?
A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz, 13 mar 2016, 13:52
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
Tak wyczytałem. Też nie wie skąd taka różnica.
Przykręciłem rolki na "czuja" mam nadzieje, że nie odpadną
Jeżeli chodzi o crash pady to znajomy mechanik mówi, że ok 50 Nm.
Przykręciłem rolki na "czuja" mam nadzieje, że nie odpadną
Jeżeli chodzi o crash pady to znajomy mechanik mówi, że ok 50 Nm.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Siła dokręcenia Crash Pady...?
W przypadku aluminium, nie słyszałem o zerwanym gwincie na śrubie/ukręconej śrubiewilof1 pisze:W dokręcaniu ważne jest w co wkręcasz i twardość śruby.
Chodzi o to, że w motocyklach japońskich czasami serwisówka mówi - użyj klucza 17 z momentem 20Nm, a kawałek dalej z momentem 60Nm, w europejskich - z mojego jednostkowego doświadczenia rozmiar klucza jest zawsze adekwatny do momentu z serwisówki i czasami jest tak, że śruba ma dużą podstawę łebka i duży gwint (M8), ale jest zrobiona na klucz 8Fido pisze: A tak na marginesie: czym się różnią gwinty japońskie od europejskich? Przecież też są metryczne, nie calowe.
Od 15 lat naprawiam samochody, w tym również japońskie i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby były różnice w wytrzymałości połączeń gwintowych pomiędzy Europą, a dalekim wschodem.
Loki
Znajdź serwisówkę do podobnego modelu ..np od gixa ..jeśli w tym samym miejscu jest śruba o tym samym rozmiarze, to się nie zastanawiaj i użyj tego momentu
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil: