Tak więc z autopsji i dla potomnych:
Wymiana skrzyni tylko przez połowienie silnika na wale. Całość mniej więcej na zasadzie plug&play czyli:
- Po wyjęciu silnika a przedtem spuszczeniu oleju, ja zacząłem od wykręcenia alternatora oraz demontażu sprzęgła.
- wywracamy silnik do góry nogami
- Zdejmujemy boczne pokrywy
- Zdejmujemy miskę olejową i ssak oleju
- po czym zdejmujemy dolny karter (większość śrub znajduje się na dolnej części czyli 21 + dwie imbusowe pod filtrem oleju, na wierzchu silnika jest 4 + dwie imbusowe i jeszcze dwie nakrętki, jedna przy wałku zdawczym i jedna przy sprzęgłowym po przeciwnej stronie, jest jeszcze jeden wkręt przy impulsatorze na tzw. słoneczku, wałek automatu i wodziki zostają w górnym karterze więc nie musicie ich demontować)
- wyjmujemy starą skrzynię (dwa wałki: sprzęgłowy i zdawczy)
- wkładamy nową (na łożyskach tocznych są specjalne kołki ustalające tak więc zwróćcie uwagę przy demontażu skrzyni, na łożyskach igiełkowych są specjalne otwory które muszą pasować do kołków w karterze)
- zakładamy karter ( zwróćcie uwagę na to aby prawidłowo założyć wodziki oraz żeby posmarować panewki w karterze niewielką ilością oleju)
Radzę ostrożność przy dokręcaniu szpilek bo są bardzo miękkie i posiadają przewężenie zaraz za gwintem gdzie lubią się ukręcać. Ja sam ukręciłem dwie
- zakładamy ssak, miskę olejową i boczne dekle
Jeśli chcecie możecie też przy okazji rozkręcania wymienić łożyska i uszczelnienia.
Nie licząc wyjęcia silnika i sprzęgła całość nie zajmie wam więcej niż 3 godziny.
Mi zajęło trochę więcej z racji powtórnego demontażu karteru z powodu ukręconych szpilek
Jeśli już ukręcicie i jeśli stało się to poniżej linii karteru, spróbujcie najpierw naciąć rowek dremelem i wykręcić płaskim śrubokrętem. Jeśli to się nie uda kupcie tzw. wykrętaki (taki śmieszny gwintownik z lewym gwintem) dopiero jak wszystko zawiedzie próbujcie rozwiercać mniejszą średnicą i wydłubywać stary gwint.
Całość złożona na uszczelki silikonowe ale jeśli chcecie to możecie kupić oryginalne.
To tyle z naprawy skrzyni biegów

Na razie silnik skręcony do kupy czeka na montaż w ramie
