M109R
M109R
Witam, w związku z zakupem M109R postanowiłem powymieniać wszystkie płyny, przygotowałem sobie listę tego co potrzebuję, popatrzcie proszę czy moje wybory są trafne:
olej - Motul 5100 10W40
filtr - Hiflo Filtro HF138
płyn chłodniczy - do chłodnic ALU Prestone
olej do kardana Motul SAE90 GL-5 API
Oczywiście płyn hamulcowy DOT4
Mam zamiar również wymienić tylne klocki hamulcowe - TRW
Z góry dzięki za info.
olej - Motul 5100 10W40
filtr - Hiflo Filtro HF138
płyn chłodniczy - do chłodnic ALU Prestone
olej do kardana Motul SAE90 GL-5 API
Oczywiście płyn hamulcowy DOT4
Mam zamiar również wymienić tylne klocki hamulcowe - TRW
Z góry dzięki za info.
M109R rok 2008
-
- The Real One
- Posty: 2586
- Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
- Województwo: mazowieckie
- Polubił posty: 1
- Otrzymane Polubienia: 5
Re: M109R
Wg mnie masz najpiękniejsze moto (model) na świecie,
moje nieosiągalne marzenie!Niestety z powodu problemów
z kręgosłupem jest dla mnie nieosiągalne i muszę się
męczyć na hajce :mrgreen:
Jak przyjedziesz na spot ,to będzie można popaść oczy tym widokiem.
Zapraszamy !
moje nieosiągalne marzenie!Niestety z powodu problemów
z kręgosłupem jest dla mnie nieosiągalne i muszę się
męczyć na hajce :mrgreen:
Jak przyjedziesz na spot ,to będzie można popaść oczy tym widokiem.
Zapraszamy !
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
-
- BS Admin
- Posty: 2216
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: M109R
Zastanawia mnie wybór oleju, jeśli MOTUL to raczej 7100 10W40 (tak podaje wyszukiwarka MOTUL jako rekomendację, choć 5100 też podają jako alternatywę).Szymek pisze:Witam, w związku z zakupem M109R postanowiłem powymieniać wszystkie płyny, przygotowałem sobie listę tego co potrzebuję, popatrzcie proszę czy moje wybory są trafne:
olej - Motul 5100 10W40
filtr - Hiflo Filtro HF138
płyn chłodniczy - do chłodnic ALU Prestone
olej do kardana Motul SAE90 GL-5 API
Oczywiście płyn hamulcowy DOT4
Mam zamiar również wymienić tylne klocki hamulcowe - TRW
Z góry dzięki za info.
Tu masz specyfikację wszystkich płynów ustrojowych (kardana też podaje coś chyba innego, niż Ty wybrałeś), oczywiście MOTUL :mrgreen: :
http://www.dobierz-olej.pl/motocykle?FO ... =76&d=2194
Ja osobiście latałem na CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50 (jedyne moto, gdzie nie lałem MOTUL'a, podobno skrzynia zachowuje się ciszej).
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: M109R
Wielkie dzięki Panowie, Harpoon - fajna stronka.
Mam jeszcze jedną sprawę - dziś zauważyłem , że tylna tarcza hamulcowa ma luz na nitach (łączeniach) pomiędzy elementem przykręcanym do koła i samym pierścieniem ciernym.
Powiem szczerze że jestem w kropce bo tarcza jest jeszcze dobra (7,4 mm).
Pytanie więc czy można coś z tym zrobić, a przede wszystkim czy można tak jeździć - przeraża mnie jej wymiana, a dokładnie odkręcanie koła?
Pozdrawiam
Mam jeszcze jedną sprawę - dziś zauważyłem , że tylna tarcza hamulcowa ma luz na nitach (łączeniach) pomiędzy elementem przykręcanym do koła i samym pierścieniem ciernym.
Powiem szczerze że jestem w kropce bo tarcza jest jeszcze dobra (7,4 mm).
Pytanie więc czy można coś z tym zrobić, a przede wszystkim czy można tak jeździć - przeraża mnie jej wymiana, a dokładnie odkręcanie koła?
Pozdrawiam
M109R rok 2008
Re: M109R
Witam, doczytałem i mam tam tarczę pływającą, więc luz teoretycznie powinien być, a przy hamowaniu i po rozgrzaniu tarczy ten luz się zmniejsza. Pytanie jednak czy taki luz jak ja mam jest jeszcze dopuszczalny - zobaczę co się będzie działo jak trochę pojeżdżę. Jak się mylę w swoich wywodach to mnie poprawcie :?:
Pozdrawiam
Pozdrawiam
M109R rok 2008
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: M109R
Suzuki już tak mają z tym luzem, dopóki koło mie bije podczas hamowania albo tarcza nie za cienka to niema się czym podniecać.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- BS Admin
- Posty: 2216
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: M109R
Ewentualnie słyszałem też o niwelowaniu luzów na tych nitach... Wystarczą dwie kulki z łożyska i imadło (tarcza wymontowana). Trzeba mieć tylko wyczucie, żeby nie zniwelować go całkiem...KROPEK pisze:Suzuki już tak mają z tym luzem, dopóki koło mie bije podczas hamowania albo tarcza nie za cienka to niema się czym podniecać.
Szymek, jedna prośba do Ciebie, aby w jednym temacie zamieścić informację, czego post/zapytaine dotyczy (np.: M109R - płyny eksploatacyjne) i nie wrzucać za dużo różnych wątków/pytań do tego jednego tematu (zapytałeś o oleje, teraz tarcza hamulcowa, zaraz wrzucisz np. sprzęgło i robi się kapuśniak...), utrudnia to potem znalezienie informacji innym userom...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
- BS Admin
- Posty: 5678
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 173
- Otrzymane Polubienia: 19
- Kontakt:
Re: M109R
... Bandzior też zdecydowanie lepiej znosił Castrola. Jedynka delikatniej wchodziła i ciszej. (1250)harpoon pisze:
Ja osobiście latałem na CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50 (jedyne moto, gdzie nie lałem MOTUL'a, podobno skrzynia zachowuje się ciszej).
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- BS Admin
- Posty: 2216
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: M109R
Jeszcze jedna ważna rzecz, niezależnie jaki olej wybierzesz... Procedura kontroli oleju w tym silniku została stworzona przez kogoś, kto nie miał równo pod sufitem... Dlatego ważne, żeby oleju nie wlać za dużo, bo zacznie Ci go wyrzucać do lewego filtra powietrza...
Przy wymianie z filtrem wchodzi jakieś 3,7L i raczej nie lej więcej...
A sama procedura wygląda tak: uruchomić i zostawić na wolnych obrotach na 15 min (tak, na piętnaście minut), potem gasisz, po kolejnych 3 minutach stawiasz moto do pionu i kontrolujesz stan oleju bagnetem... Korka wlewowego/bagnetu nie wkręcaj, a jedynie go włóż...
Co do samej wymiany, w silniku są dwa korki spustowe...
Przy wymianie z filtrem wchodzi jakieś 3,7L i raczej nie lej więcej...
A sama procedura wygląda tak: uruchomić i zostawić na wolnych obrotach na 15 min (tak, na piętnaście minut), potem gasisz, po kolejnych 3 minutach stawiasz moto do pionu i kontrolujesz stan oleju bagnetem... Korka wlewowego/bagnetu nie wkręcaj, a jedynie go włóż...
Co do samej wymiany, w silniku są dwa korki spustowe...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: M109R
Witam, aby nie mnożyć tematów podepnę się pod ten. Po małym odkuciu się a trwało to niemalże 10 lat odkupiłem moto. Chce zrobić sobie w nim mały serwisik na koniec sezonu i stąd moje pytanie. Jakie klocki hamulcowe na przód i tył.
Wyszukałem, że wielu poleca na przód EBC te najmocniejsze z końcówką HH. Tyle, że już nie koniecznie na tył, wiadomo z uwagi na siłę hamowania.
Co u was się sprawdza i co moglibyście polecić na obie strony.
Pozdrawiam
Wyszukałem, że wielu poleca na przód EBC te najmocniejsze z końcówką HH. Tyle, że już nie koniecznie na tył, wiadomo z uwagi na siłę hamowania.
Co u was się sprawdza i co moglibyście polecić na obie strony.
Pozdrawiam
-
- BS Brother
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn, 19 wrz 2005, 16:33
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Czestochowa
- Polubił posty: 56
- Otrzymane Polubienia: 87
Re: M109R
Poproszę o wstawienie avatara.
GSX 750 R- LICENCJA NA ZAPIER....
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie
tel. mucha 503 145 909 klaudia 509 340 359
GS 500E- był
GSX R 750... - jest i będzie
GSX1300R HAYABUSA
Nareszcie
-
- BS Brother
- Posty: 934
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 16:21
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił posty: 1
Re: M109R
Na motulu ciężko zmieniać biegi bo wchodzą ze zgrzytem, wlej to co harpoon pisał i pamiętaj jak cudacznie kontroluje się stan oleju. Jak sam będziesz zmieniał płyny to w silniku są 2 śruby spustowe i warto odkręcić obie ,wymienić uszczelki miedziane, filtr i dopiero wlewać olej.