Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Nie wiem jak wygląda sytuacja w C90 ale ja w C50 szukałem czegoś co będzie dobrze brzmieć, mieć lepszy przelot niż seryjne ale da radę na nim robić po kilkaset km bez utraty słuchu. Przypadkowo trafiłem na wyrób naszych Teutońskich kolegów Falcon Double Groove
I jestem bardzo zadowolony, mają normalnie dopuszczenie do ruchu na terenie UE z certyfikatem wybitym na wydechu i dostarczanym w wersji laminowanego kartonika w rozmiarze wizytówki. Głośność wiec jest okej ale dźwięk przez wszystkie zakresy obrotów jest bardzo przyjemny a jak się wyciągnie dbkillery to klękajcie narody można zamiatać garaż podmuchem z wydechu. Są też dostępne db killery w wersji pośredniej ale to już bez legalizacji tak jak i bez db killera.
https://www.youtube.com/watch?v=xyhhaOcOMXA tutaj fajne porównanie (wiadomo że youtube zniekształca i kompresuje dźwięk i nie jest to nagrane profesjonalnym mikrofonem ale porównać można.
Jest też wersja do C90
https://www.fechter.de/gb/complete/suzu ... stem-leer/
Niestety filmik na Youtube jest tylko z poczarowanym db killerem https://www.youtube.com/watch?v=zWNhhrEa_Ok
Może będzie to dla Ciebie interesujące. Wykonanie wizualne jest okej ale powiedziałbym że gorsze niż seryjne.
I jestem bardzo zadowolony, mają normalnie dopuszczenie do ruchu na terenie UE z certyfikatem wybitym na wydechu i dostarczanym w wersji laminowanego kartonika w rozmiarze wizytówki. Głośność wiec jest okej ale dźwięk przez wszystkie zakresy obrotów jest bardzo przyjemny a jak się wyciągnie dbkillery to klękajcie narody można zamiatać garaż podmuchem z wydechu. Są też dostępne db killery w wersji pośredniej ale to już bez legalizacji tak jak i bez db killera.
https://www.youtube.com/watch?v=xyhhaOcOMXA tutaj fajne porównanie (wiadomo że youtube zniekształca i kompresuje dźwięk i nie jest to nagrane profesjonalnym mikrofonem ale porównać można.
Jest też wersja do C90
https://www.fechter.de/gb/complete/suzu ... stem-leer/
Niestety filmik na Youtube jest tylko z poczarowanym db killerem https://www.youtube.com/watch?v=zWNhhrEa_Ok
Może będzie to dla Ciebie interesujące. Wykonanie wizualne jest okej ale powiedziałbym że gorsze niż seryjne.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Dziękuję bardzo za informację, zapoznam się z tym na spokojnie, ale mimo wszystko chyba będę szukał oryginalnych. A co myślisz o montażu db kilerów, ostatnio ktoś mi powiedział, że mogą przebarwiać się rury przy cylindrach. Ale nie wiem ile w tym prawdy.
Gladky z Lublina
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Db killery w Falconach są fabryczne i bez nich nie ma homologacji bo to wtedy praktycznie rura przelotowa.
Przebarwienie występuje na skutek reakcji wydechu z atmosferą w wysokiej temperaturze. Przyspiesza i intensyfikuje go wyższa temperatura i być może jakieś tłuste ślady na wydechu. To że tego czasem nie widać to efekt tego że w większości wydechów zastosowana jest podwójna ścianka na części lub całości rury. W zależności od firmy może też być ona grubsza lub cieńsza. Ta podwójna ścianka powoduje że z zewnątrz wydech jest chłodniejszy i nie odparzy się na nim spodni a przy okazji nie widać naturalnych przebarwień.
Db killery z zasady ograniczają wylot spalin co za tym idzie mieszanka w cylindrze bez regulacji dawki paliwa może być za bogata bo w cylindrze pozostanie więcej nie dopalonych spalin które nie zdążyły opuścic układu przed zamknięciem zaworu wydechowego. W efekcie nowa dawka paliwa zostanie podana na objętość świeżego powietrza plus spalin w ktorych już nie ma tlenu i nie zostanie dopalona do końca. Za bogata mieszanka powoduje raczej obniżenie temperatury w komorze bo paliwo działa jak chłodziwo. To odwrotna sytuacja, za uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury ( można to przedłożyć na dmuchanie na żar w ognisku) w komorze. Dlatego raczej wyprucie wydechu i przyspieszenie spalin powodujące lepsze wypłukanie cylindra w cyklu wydechu, większy stosunek świeżego powietrza z tlenem, a co za tym idzie za mało paliwa by wypalić go całego spowoduje raz że zamulanie motocykla pracującego na ubogiej mieszance a dwa że wzrost temperatury który może być groźny między innymi dla zaworów wydechowych a przy okazji bardziej odbarwiać wydech.
Jeżeli masz c90 na gaźniku to wszystko w twoich rękach jeżeli na wtrysku to nie wiem jak w c90 ale w C50 mapa fabryczna jest dość uboga. Ewidentnie bardzo chcieli spełnić normy spalin do tego jeszcze odma która w momencie zamknięcia przepustnicy i różnicy w ciśnieniu wlotu powietrza przekierowuje czyste powietrze tuż za zaworami prosto w wydech żeby go "przeczyscic" i uzyskać lepsze spaliny na zasadzie rozcieńczania ich z czystym powietrzem. Układ działa jak działa na fabrycznej ubogiej mieszance ale jak się ją podciągnie do lekko bogatej dla lepszych osiągów i zdrowia silnika to efektem są strzały w wydechu przy mocnym odjęciu gazu, poprostu rozgrzane spaliny bez tlenu ale z odrobiną niedopalonego paliwa dostają nagle zastrzyk czystego powietrza z tlenemi powstają wybuchy poza komora spalania.
Przebarwienie występuje na skutek reakcji wydechu z atmosferą w wysokiej temperaturze. Przyspiesza i intensyfikuje go wyższa temperatura i być może jakieś tłuste ślady na wydechu. To że tego czasem nie widać to efekt tego że w większości wydechów zastosowana jest podwójna ścianka na części lub całości rury. W zależności od firmy może też być ona grubsza lub cieńsza. Ta podwójna ścianka powoduje że z zewnątrz wydech jest chłodniejszy i nie odparzy się na nim spodni a przy okazji nie widać naturalnych przebarwień.
Db killery z zasady ograniczają wylot spalin co za tym idzie mieszanka w cylindrze bez regulacji dawki paliwa może być za bogata bo w cylindrze pozostanie więcej nie dopalonych spalin które nie zdążyły opuścic układu przed zamknięciem zaworu wydechowego. W efekcie nowa dawka paliwa zostanie podana na objętość świeżego powietrza plus spalin w ktorych już nie ma tlenu i nie zostanie dopalona do końca. Za bogata mieszanka powoduje raczej obniżenie temperatury w komorze bo paliwo działa jak chłodziwo. To odwrotna sytuacja, za uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury ( można to przedłożyć na dmuchanie na żar w ognisku) w komorze. Dlatego raczej wyprucie wydechu i przyspieszenie spalin powodujące lepsze wypłukanie cylindra w cyklu wydechu, większy stosunek świeżego powietrza z tlenem, a co za tym idzie za mało paliwa by wypalić go całego spowoduje raz że zamulanie motocykla pracującego na ubogiej mieszance a dwa że wzrost temperatury który może być groźny między innymi dla zaworów wydechowych a przy okazji bardziej odbarwiać wydech.
Jeżeli masz c90 na gaźniku to wszystko w twoich rękach jeżeli na wtrysku to nie wiem jak w c90 ale w C50 mapa fabryczna jest dość uboga. Ewidentnie bardzo chcieli spełnić normy spalin do tego jeszcze odma która w momencie zamknięcia przepustnicy i różnicy w ciśnieniu wlotu powietrza przekierowuje czyste powietrze tuż za zaworami prosto w wydech żeby go "przeczyscic" i uzyskać lepsze spaliny na zasadzie rozcieńczania ich z czystym powietrzem. Układ działa jak działa na fabrycznej ubogiej mieszance ale jak się ją podciągnie do lekko bogatej dla lepszych osiągów i zdrowia silnika to efektem są strzały w wydechu przy mocnym odjęciu gazu, poprostu rozgrzane spaliny bez tlenu ale z odrobiną niedopalonego paliwa dostają nagle zastrzyk czystego powietrza z tlenemi powstają wybuchy poza komora spalania.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Panowie, jedna uwaga jako do nowych Userów BS - dział giełda służy do zamieszczania ogłoszeń i ewentualnej odpowiedzi w formie ofert, a nie dyskusji na temat Wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia.
Wszelkie tego typu wymiany zdań i informacji proszę zamieszczać w odpowiednim dziale.
Wszelkie tego typu wymiany zdań i informacji proszę zamieszczać w odpowiednim dziale.
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Sky02 Dziękuję za wyczerpującą informację. Szukam fabrycznych, ale eksperymentalnie zamówiłem db killery. Wiem, wiem Harpoon już stąd spadam. Pozdrawiam
Gladky z Lublina
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Ale dlaczego? Temat podzielony i przeniesiony, część "dyskusyjna" jak najbardziej w tym dziale
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Ok, znalazłem Sky02 zamówiłem db killery o długości 20 cm Highway Hawk. Najpierw miałem koncepcję żeby samemu je skonstruować z kwasówki, ale doszedłem do wniosku, że gra nie warta świeczki. Koszt za oba to 150 PLN. Po prostu jestem ciekawy czy w jakikolwiek sposób są wstanie ujarzmić moje Cobry i jak to wpłynie na pracę silnika. Myślę, że nie będzie to na tyle duże ograniczenie w przepływie spalin żeby mogło wpłynąć na np. moc czy zawory biorąc pod uwagę fakt jak bardzo ograniczony przepływ spalin jest w wydechu fabrycznym, który ma dodatkową puszkę z przegrodami. Będę na bieżąco opisywał jak już dostanę i zainstaluję. Oczywiście tak czy inaczej szukam fabrycznych wydechów. Pozdrawiam
Gladky z Lublina
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Daj znać jaki efekt i czy był problem z montażem. Rozumiem że średnica przypasowała.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Zamontowałem db killery. Z montażem problemów nie miałem, wchodzą ciasno i stabilnie z bardzo lekką pomocą młotka, ale wyjmuje się je bez problemu. Jeżeli chodzi o dźwięk to jest zdecydowanie bardziej cichy, ale również płaski czyli mało basu i nijaki. To tak jakby wokalista miał chore gardło i nie mógł w pełni uwolnić dźwięku. Przejechałem się i nie widzę różnicy w mocy. Pojeżdżę dalej i będę obserwował. Po wyjęciu db killerów odpaliłem motocykl i jednak dźwięk głośny, ale jego ton to radość dla ucha. Rewelacja. Wniosek wg. mnie jest prosty : albo rasowy wydech ( w moim przypadku Cobra) albo fabryczny. Db killery to bezsens. Szukam dalej fabrycznych
Gladky z Lublina
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
Suzuki Boulevard C90 T
"Z motocykla się wyrasta, a później się do niego dojrzewa "
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Wrzuć zdjęcie dB killerów może można je trochę przerobić jeżeli nie masz parcia na ich odsprzedanie.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Podłącze się
Może jest ktoś na forum kto przerabia seryjne wydechy do vl 1500 c90
Będę wdzięczny za namiary
Może jest ktoś na forum kto przerabia seryjne wydechy do vl 1500 c90
Będę wdzięczny za namiary
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Gdzieś w okolicy Warszawy (w miastach satelitach) jest koleś, którego zwią "Edziu Exchaust"... Wpisz w google, na pewno go namierzysz... Gość "stroi" wydechy na życzenie, tzn. brzmienie ustawia pod życzenie kierownika, głośniej, ciszej, basowo, mniej basowo itd...Sylwekseat pisze: ↑śr, 9 gru 2020, 18:17 Podłącze się
Może jest ktoś na forum kto przerabia seryjne wydechy do vl 1500 c90
Będę wdzięczny za namiary
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Tego gościa znam. Wydaje mi sie troche drogo tzn 450pln od jednego komina
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Edhaust się Boulevardowego komina nie podejmie raczej. Rozmawiałem z nim kiedyś o C50 i odmówił. Wydechy są dwusciankowe ale tak zaspawane i pochromowane że nie da się ich otworzyć i powtórnie zamknąć bez zejscia chromu w miejscu cięcia. Robi głównie shadowki z armatury.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Witam po przerwie
Wydechy przerobione u edhast. Puszka zostala, katy wycięte. Glos miękki basowy. O to mi chodziło
Pytanie czy powinienem dostrajać dawke paliwa po tym zabiegu ???
Silnik po za dźwiękiem pracuje tak samo, spalanie też na podobnym poziomie.
Wydechy przerobione u edhast. Puszka zostala, katy wycięte. Glos miękki basowy. O to mi chodziło
Pytanie czy powinienem dostrajać dawke paliwa po tym zabiegu ???
Silnik po za dźwiękiem pracuje tak samo, spalanie też na podobnym poziomie.