Witam.
Zanim przejdę do setna "problemu" chcę powiedzieć, że szukałem w różnych miejscach, na różnych forach , mam także ściągnięty cały manual. Niestety nie znalazłem dokładnej odpowiedzi.
Gdy kupowałem motor ,sprzedawca z góry poinformował mnie o małym problemie,o tym że wolne obroty są nieco wyższe niż powinne. Zaryzykowałem i kupiłem, sprawdzając wcześniej i czytając jaka może być tego przyczyna. Generalnie problem może być z gaźnikiem , układem dolotu powietrza (może jeszcze jakiś inny). . Jeśli chodzi o gaźnik, na chwilę obecną nie chcę go rozbierać ,czyścić.Najpierw te widoczne rzeczy.
Na początek pozdejmowałem obudowy, siedzenie a także obudowy filtrów powietrza, by móc posprawdzać wzrokowo czy przewody, wężyki, nie mają dziur, pęknięć, czy są podłączone tak jak w manualu (przynajmniej te które są tam opisane), czy w ogóle są podłączone. Znalazłem dwie rzeczy, które mi nie pasują. Po pierwsze, zauważyłem , że z gaźnika wychodzi przewód który do niczego jest nie podłączony, przechodzi nad cylindrem i zwisa sobie z przodu, tak jak to widać na zdjęciu.Czy tak ma być?
Druga rzecz to opisany w tytule Emission Vacuum Air Valve (niestety nie wiem jak to jest po polsku, a nie zawsze można dosłowne tłumaczyć ).Z tego zaworu wychodzi kilka wężyków, część jest podłączona, ale jest jeden króciec do którego (według schematu na jednej ze stron z częściami do motorów, tak samo jest na zdjęciu gdzie jest ten zawór na sprzedaż) podłączony powinien być wężyk , a ten do trójnika. Od trójnika wychodzi jeszcze jeden wężyk .I tu ślad się urywa. Zdjęcie zaworu i samego króćca
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to ma być podłączone i gdzie lub może jest ktoś kto posiada vl125 i mógłby to sprawdzić ? I czy może mieć to związek z podwyższonymi obrotami?
Ogólnie motor odpala bez problemu, nie gaśnie sam z siebie, nie dławi się, obroty nie falują ,płynnie też wchodzi na obroty po dodaniu gazu.
Pozdrawiam