Serwisówka do VS1400 podaje standardową, wstępną metodę ustawania pływaka na zasadzie odległości od obudowy przy ustawieniu gaźnika pod kątem tak by pływak lekko się oparł tylko (swoją drogą szkice są mylące i pokazują gaźniki całkiem do góry nogami).



Wartości mamy podane w specyfikacji. Ale od wysokości pływaka ważniejsza jest wartość poziomu paliwa (fuel level) bo to właśnie tą wartość chcemy uzyskać pośrednio poprzez mierzenie odległości pływaka. Rozwiazuje to też problem z pływakiem lutowanym, pogiętym, nieoryginalnym etc. a w kilkudziesięciu letnich sprzętach to częsty przypadek.
Serwisówka jednak milczy jak to zmierzyć i od jakich dwóch punktów. Sporo osób ustawia pływaki tak by paliwo sięgało tuż pod uszczelkę komory, co z przednim gaźnikiem który komorę ma pod kątem bo sam przecież jest ustawiony roboczo pod kątem 45o??? Serwisówka do VS800 na szczęście nie jest pozbawiona tego podrozdziału i dokładnie to opisuje i jest to ważniejszy z 2 sposobów, wysokosć pływaka to tylko ustawienie wstepne, a wysokość paliwa decyduje czy do poprawki czy nie.

Na tylnym gaźniku mamy mieć 9,5mm poniżej uszczelki komory pływaka (a nie tuż pod), a na przednim 17mm poniżej oznaczonej linii (z jednej strony to pozioma kreska a z drugiej kreska przy nazwie Mikuni. Najlepiej sobie na ściągniętych gaźnika zaznaczyć po obydwóch stronach flamastrem. Sprawdzenie potem można wykonać już na zamontowanych gaźnikach w każdej chwili.
Sama procedura polega na podpięciu wężyka pod spust paliwa z gaźników, odkręcenie go i sprawdzenie poziomu. Na zamontowanych gaźnikach pompa doleje nam paliwa do punktu zamknięcia na ściągniętych ja posiłkowałem się strzykawką z wężykiem którą tłoczyłem paliwo aż wyczuło się opór bo pływak zamknął dopływ.

