Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Witam
Mam kilka pytań może głupich więc wybaczcie ale to mój pierwszy duży motocykl który bardzo mi się podoba i chciałbym małymi krokami robić tak aby służył mi jak najdłużej. Z czasem będę edytował post jeśli coś mi przyjdzie do głowy. Na dzień dzisiejszy proszę o porady.
1. Jak przygotowujecie Suzuki Savage na zimę ? ( Wykrecacie akumulator ? Przepalacie ? Moj będzie stał w bloku w garażu podziemnym nie ogrzewanym ale ciepło w nim pewnie przykryje pokrowcem)
2. Czy spuszczać paliwo na zimę ?
3. Czy czyścicie bak ? ( Jeśli tak to czym ? Kupiłem motocykl i nie wiem co miał robione a co nie)
4. Przez zimę chce kupić dwie opony i zmienić na wiosnę co jeszcze przy okazji zlecić serwisowi do roboty do przeglądu a co mogę sam zrobić pod chmurką ?
5. Jak zadbać i zregenerować chromy ?
6. Jak sprawdzić czy pas napędowy jest dobry ? Na co patrzeć ?
7. Jak sprawdzić hamulce przednie oraz tylne czy nie wymagają wymiany ? ( Wg mnie jest ok ale wolę mieć pewność )
8. Czy zakładacie filtr paliwa ?
9. Czy wam też strzela sporadycznie z tłumika ? (Częściej tylko jak kończy się paliwo)
10. Macie coś pozakładane czy wymyślone do licznika aby było w kilometrach a nie w milach ? (Uciążliwe takie przeliczanie na kilometry od tankowania do tankowania)
11. Czy warto kupować pas na bak, frędzle na manetki, dźwignie oraz piórnik ? Będzie to fajnie wyglądać ? Teraz mam kufry bez frędzli tylko ćwieki.
Wiadomo nie wszystko na raz ale powolutku i do przodu z czasem.
12. Jak u was z ssaniem ? Ja muszę często trzymać ręką wysunięte bo samo się chowa.
13. Obroty też macie ustawione na "oko" na "ucho" ?
14. Co muszę jeszcze wiedzieć o nim na co zwracać uwagę ?
15. Jaki uchwyt do telefonu polecacie ?
Sorki za to być może głupie litanie które będzie z czasem edytowane ale chcę dbać o niego jak najdłużej dzięki.
Mam kilka pytań może głupich więc wybaczcie ale to mój pierwszy duży motocykl który bardzo mi się podoba i chciałbym małymi krokami robić tak aby służył mi jak najdłużej. Z czasem będę edytował post jeśli coś mi przyjdzie do głowy. Na dzień dzisiejszy proszę o porady.
1. Jak przygotowujecie Suzuki Savage na zimę ? ( Wykrecacie akumulator ? Przepalacie ? Moj będzie stał w bloku w garażu podziemnym nie ogrzewanym ale ciepło w nim pewnie przykryje pokrowcem)
2. Czy spuszczać paliwo na zimę ?
3. Czy czyścicie bak ? ( Jeśli tak to czym ? Kupiłem motocykl i nie wiem co miał robione a co nie)
4. Przez zimę chce kupić dwie opony i zmienić na wiosnę co jeszcze przy okazji zlecić serwisowi do roboty do przeglądu a co mogę sam zrobić pod chmurką ?
5. Jak zadbać i zregenerować chromy ?
6. Jak sprawdzić czy pas napędowy jest dobry ? Na co patrzeć ?
7. Jak sprawdzić hamulce przednie oraz tylne czy nie wymagają wymiany ? ( Wg mnie jest ok ale wolę mieć pewność )
8. Czy zakładacie filtr paliwa ?
9. Czy wam też strzela sporadycznie z tłumika ? (Częściej tylko jak kończy się paliwo)
10. Macie coś pozakładane czy wymyślone do licznika aby było w kilometrach a nie w milach ? (Uciążliwe takie przeliczanie na kilometry od tankowania do tankowania)
11. Czy warto kupować pas na bak, frędzle na manetki, dźwignie oraz piórnik ? Będzie to fajnie wyglądać ? Teraz mam kufry bez frędzli tylko ćwieki.
Wiadomo nie wszystko na raz ale powolutku i do przodu z czasem.
12. Jak u was z ssaniem ? Ja muszę często trzymać ręką wysunięte bo samo się chowa.
13. Obroty też macie ustawione na "oko" na "ucho" ?
14. Co muszę jeszcze wiedzieć o nim na co zwracać uwagę ?
15. Jaki uchwyt do telefonu polecacie ?
Sorki za to być może głupie litanie które będzie z czasem edytowane ale chcę dbać o niego jak najdłużej dzięki.
Ostatnio zmieniony wt, 5 paź 2021, 10:14 przez Soniak_87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Naciagacz Łańcucha
- Posty: 240
- Rejestracja: śr, 15 sty 2020, 20:56
- Województwo: małopolskie
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
po piersze primo-savage to nie jest duzy motocykl xd ;pSoniak_87 pisze: ↑wt, 5 paź 2021, 07:00 Witam
Mam kilka pytań może głupich więc wybaczcie ale to mój pierwszy duży motocykl który bardzo mi się podoba i chciałbym małymi krokami robić tak aby służył mi jak najdłużej. Z czasem będę edytował post jeśli coś mi przyjdzie do głowy. Na dzień dzisiejszy proszę o porady.
1. Jak przygotowujecie Suzuki Savage na zimę ? ( Wykrecacie akumulator ? Przepalacie ? Moj będzie stał w bloku w garażu podziemnym nie ogrzewanym ale ciepło w nim pewnie przykryje pokrowcem)
2. Czy spuszczać paliwo na zimę ?
3. Czy czyścicie bak ? ( Jeśli tak to czym ? Kupiłem motocykl i nie wiem co miał robione a co nie)
4. Przez zimę chce kupić dwie opony i zmienić na wiosnę co jeszcze przy okazji zlecić serwisowi do roboty do przeglądu a co mogę sam zrobić pod chmurką ?
5. Jak zadbać i zregenerować chromy ?
6. Jak sprawdzić czy pas napędowy jest dobry ? Na co patrzeć ?
7. Jak sprawdzić hamulce przednie oraz tylne czy nie wymagają wymiany ? ( Wg mnie jest ok ale wolę mieć pewność )
8. Czy zakładacie filtr paliwa ?
9. Czy wam też strzela sporadycznie z tłumika ? (Częściej tylko jak kończy się paliwo)
10. Macie coś pozakładane czy wymyślone do licznika aby było w kilometrach a nie w milach ? (Uciążliwe takie przeliczanie na kilometry od tankowania do tankowania)
11. Czy warto kupować pas na bak, frędzle na manetki, dźwignie oraz piórnik ? Będzie to fajnie wyglądać ? Teraz mam kufry bez frędzli tylko ćwieki.
Wiadomo nie wszystko na raz ale powolutku i do przodu z czasem.
12. Jak u was z ssaniem ? Ja muszę często trzymać ręką wysunięte bo samo się chowa.
13. Obroty też macie ustawione na "oko" na "ucho" ?
14. Co muszę jeszcze wiedzieć o nim na co zwracać uwagę ?
Sorki za to być może głupie litanie które będzie z czasem edytowane ale chcę dbać o niego jak najdłużej dzięki.
na zime wyjmuje aku i podlaczam na podtrzymanie napiecia na cala zime,
jezeli pokrowiec to najlepiej membrana bo pod zwyklym gromadzi sie wilgoc, ale jesli w garazu to ja bym wogole nie przykrywal , niech sie kurzy na wiosne sie umyje
bak tankuje na full,
do czyszczenia mozesz go wymontowac i poprostu przeplukac ekstrakcyjna
chromy-pasta do chromów np.k2 ultra cut a potem k2 do chromow
pas jedynie regulowalem naciag, ze slyszenia podobno jesli wymieniac to najlepiej na oryginal
przednie to patrze na grubosc klockow i czy plyn jest (wymienilem przewod hamulcowy na oplot bo mialem oryginal gumowy a moto z 1991) , tylne podobno starczaja na wiecznosc
nie zakladam filtra
strzela
u mnie sie samo nie chowa ssanie
coś być musi do cholery za zakrętem !
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Czy korzystaliście z pianki do opon w sprayu ? Warto to wozić ze sobą ?
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Po zastosowaniu opona nie nadaje się do doczyszczenia ale przy niewielkich otworach daje szansę dojechania do domu.
Jeśli napełnisz i od razu jedziesz to jest również szansa że koło nie straci wyważenia i można będzie dojeździć oponę do końca.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Pianka jest do opon bezdetkowych z tego co pamietam.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- BS Admin
- Posty: 5659
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 164
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Tak, racja.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Witam
Mam kilka pytań może głupich więc wybaczcie ale to mój pierwszy duży motocykl który bardzo mi się podoba i chciałbym małymi krokami robić tak aby służył mi jak najdłużej. Z czasem będę edytował post jeśli coś mi przyjdzie do głowy. Na dzień dzisiejszy proszę o porady.
1. Jak przygotowujecie Suzuki Savage na zimę ? ( Wykrecacie akumulator ? Przepalacie ? Moj będzie stał w bloku w garażu podziemnym nie ogrzewanym ale ciepło w nim pewnie przykryje pokrowcem)
Nie ma potrzeby wyciągać akumulatora jak nie ma tam temperatur ujemnych, odepnij tylko przewody. W środku zimy możesz go podpiąć pod prostownik i zobaczysz czy zeszło czy nie, w zależności ile ubyło to może jeszcze drugi raz na wiosnę trzeba będzie podpiąć. Nie przepalaj bo takie starty na zimno to katorga dla silnika a jak nie będziesz jeździł to go nawet nie zagrzejesz porządnie żeby olej wszystko przesmarował i jakaś woda która się wykropliła z atmosfery odparowała.
2. Czy spuszczać paliwo na zimę ?
Nie widzę potrzeby, potencjalnie bak skoroduje, lepiej dolać proporcjonalnie stabilizatora paliwa zimowego i zalać pod korek. Można spuścić z gaźników po zamknięciu kranika i zaciągnąć nowe ze stabilizatorem
3. Czy czyścicie bak ? ( Jeśli tak to czym ? Kupiłem motocykl i nie wiem co miał robione a co nie)
Z zewnątrz szmatką a w środku mam rdzę ale nie mam czasu kiedy to wytrawić i zakonserwować i żyje.
4. Przez zimę chce kupić dwie opony i zmienić na wiosnę co jeszcze przy okazji zlecić serwisowi do roboty do przeglądu a co mogę sam zrobić pod chmurką ?
Pod chmurką możesz zrobić wszystko jak nie pada i masz narzędzia. A tak serio jak masz nowe ale stare moto to sugeruje - wymiana oleju(może z płukanką lub dwoma, nowy filtr oleju, nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie. Sprawdzenie stanu tarczy i klocków z przodu i ewentualna wymiana, warto rozważyć w najbliższym czasie wymianę przewodu hamulcowego jak jest dalej oryginalny gumowy na stalowy oplot (gumowy jest do wymiany i tak co kilka lat) bo stary gumowy część energi zużywa na własną pracę a nie przenosi na klocki, jak ma oznaki sparcienia to już też niebezpiecznie, wymianę oleju w lagach (najlepiej było by je rozebrać i wymienić też panewki bo pewnie są od nowości ale samo wylanie starego, przepłukanie naftą i zalanie nowym zawsze warto zrobić. Sprawdzić stan łożysk w kołach, w główce ramy i w wahaczu i ewentualnie wymienić jak zużyte albo jak chcesz mieć spokój bo są oryginały dalej. Wymienić świece i sprawdzić przy okazji jej kolor. Wyczyścić i wyregulować gaźnik. Przesmarować linki typu sprzęgło, gaz i wyregulować luz. Wyregulować hamulec tylny. Wymieić sprzęgło jak ślizga. Wymienić/wyczyścić i naoleić filtr powietrza, wyregulować luzy zaworowe. To oczywiście lista full wypas ale sporo można zrobić samemu w zasadzie to wszystko. Jak nie znasz historii motocykla to prędzej czy później wszystko to będziesz musiał sprawdzić i zrobić. Część rzeczy i tak się robi cyklicznie typu gaźnik, hamulce linki, olej, świece to warto to zrobić poprostu żeby mieć pewność że jest świerze.
5. Jak zadbać i zregenerować chromy ?
Napastować aż zaczną świecić, ubytków nie uzupełnisz bo to jest chromowane aluminium i ciężko zlaleźć firmę która się tego podejmie i zagwarantuje dobry efekt.
6. Jak sprawdzić czy pas napędowy jest dobry ? Na co patrzeć ?
Nie miałem nigdy pasa to nie pomogę
7. Jak sprawdzić hamulce przednie oraz tylne czy nie wymagają wymiany ? ( Wg mnie jest ok ale wolę mieć pewność )
Przód - grubość klocków, grubość tarczy i czy nie bije lub nie jest wykrzywiona (w instrukcji są wszystkie wartości podane - tył powinien być znacznik zużycia szczęk, wyregulować i sprawdzić według instrukcji
8. Czy zakładacie filtr paliwa ?
Wydaje mi się że są filtry na kraniku w baku
9. Czy wam też strzela sporadycznie z tłumika ? (Częściej tylko jak kończy się paliwo)
Dobrze wyregulowany będzie sptrzelać przy nagłym zamknięciu gazu przy większej prędkości
10. Macie coś pozakładane czy wymyślone do licznika aby było w kilometrach a nie w milach ? (Uciążliwe takie przeliczanie na kilometry od tankowania do tankowania)
A poco to przeliczać, trzeba myśleć w milach. Ja resetuje licznik co tankowanie i wiem że w okolicy 105 mil będę się musiał przełączyć na rezerwę to jak mam 100 i widzę stację to tankuję, nie przeliczam tego na 160 km bo po co
11. Czy warto kupować pas na bak, frędzle na manetki, dźwignie oraz piórnik ? Będzie to fajnie wyglądać ? Teraz mam kufry bez frędzli tylko ćwieki.
Wiadomo nie wszystko na raz ale powolutku i do przodu z czasem.
Jeden lubi rude drugi blondynki o gustach się nie dyskutuje podobno. Twój motocykl to ma tobie sprawiać frajdę i się podobać.
12. Jak u was z ssaniem ? Ja muszę często trzymać ręką wysunięte bo samo się chowa.
Nie mam saważki to nie wiem u mnie jest inaczej ssanie
13. Obroty też macie ustawione na "oko" na "ucho" ?
Przenośnym obrotomierzami cyfrowym za kilkadziesiąt zł, zawijasz kabel o przewód do świecy i indukcyjnie liczy strzały. Jak nie chcesz kupować bo uważasz że ci się nie przyda to pamiętaj że tam ma być 1100 obortów bo to Japończyk a nie HD i ledwo pyrkanie. Za niskie wolno obroty będą powodować trudny rozruch, gaśnięcie na światłach i słabe smarowanie silnika
14. Co muszę jeszcze wiedzieć o nim na co zwracać uwagę ?
Szukaj jak masz wątpliwości w necie jest multum wiedzy do tego masz dostępne serwisówki, jak coś to pytaj na forum
15. Jaki uchwyt do telefonu polecacie ?
W poprzednim moto miałem GUB 9 PRO w wersji srebrnej i ładnie się komponował, kupiłem za grosze w Chinach, telefon też dobrze trzymał. Teraz nie mam nic i nie chce mieć.
Sorki za to być może głupie litanie które będzie z czasem edytowane ale chcę dbać o niego jak najdłużej dzięki.
Mam kilka pytań może głupich więc wybaczcie ale to mój pierwszy duży motocykl który bardzo mi się podoba i chciałbym małymi krokami robić tak aby służył mi jak najdłużej. Z czasem będę edytował post jeśli coś mi przyjdzie do głowy. Na dzień dzisiejszy proszę o porady.
1. Jak przygotowujecie Suzuki Savage na zimę ? ( Wykrecacie akumulator ? Przepalacie ? Moj będzie stał w bloku w garażu podziemnym nie ogrzewanym ale ciepło w nim pewnie przykryje pokrowcem)
Nie ma potrzeby wyciągać akumulatora jak nie ma tam temperatur ujemnych, odepnij tylko przewody. W środku zimy możesz go podpiąć pod prostownik i zobaczysz czy zeszło czy nie, w zależności ile ubyło to może jeszcze drugi raz na wiosnę trzeba będzie podpiąć. Nie przepalaj bo takie starty na zimno to katorga dla silnika a jak nie będziesz jeździł to go nawet nie zagrzejesz porządnie żeby olej wszystko przesmarował i jakaś woda która się wykropliła z atmosfery odparowała.
2. Czy spuszczać paliwo na zimę ?
Nie widzę potrzeby, potencjalnie bak skoroduje, lepiej dolać proporcjonalnie stabilizatora paliwa zimowego i zalać pod korek. Można spuścić z gaźników po zamknięciu kranika i zaciągnąć nowe ze stabilizatorem
3. Czy czyścicie bak ? ( Jeśli tak to czym ? Kupiłem motocykl i nie wiem co miał robione a co nie)
Z zewnątrz szmatką a w środku mam rdzę ale nie mam czasu kiedy to wytrawić i zakonserwować i żyje.
4. Przez zimę chce kupić dwie opony i zmienić na wiosnę co jeszcze przy okazji zlecić serwisowi do roboty do przeglądu a co mogę sam zrobić pod chmurką ?
Pod chmurką możesz zrobić wszystko jak nie pada i masz narzędzia. A tak serio jak masz nowe ale stare moto to sugeruje - wymiana oleju(może z płukanką lub dwoma, nowy filtr oleju, nowy płyn hamulcowy i odpowietrzenie. Sprawdzenie stanu tarczy i klocków z przodu i ewentualna wymiana, warto rozważyć w najbliższym czasie wymianę przewodu hamulcowego jak jest dalej oryginalny gumowy na stalowy oplot (gumowy jest do wymiany i tak co kilka lat) bo stary gumowy część energi zużywa na własną pracę a nie przenosi na klocki, jak ma oznaki sparcienia to już też niebezpiecznie, wymianę oleju w lagach (najlepiej było by je rozebrać i wymienić też panewki bo pewnie są od nowości ale samo wylanie starego, przepłukanie naftą i zalanie nowym zawsze warto zrobić. Sprawdzić stan łożysk w kołach, w główce ramy i w wahaczu i ewentualnie wymienić jak zużyte albo jak chcesz mieć spokój bo są oryginały dalej. Wymienić świece i sprawdzić przy okazji jej kolor. Wyczyścić i wyregulować gaźnik. Przesmarować linki typu sprzęgło, gaz i wyregulować luz. Wyregulować hamulec tylny. Wymieić sprzęgło jak ślizga. Wymienić/wyczyścić i naoleić filtr powietrza, wyregulować luzy zaworowe. To oczywiście lista full wypas ale sporo można zrobić samemu w zasadzie to wszystko. Jak nie znasz historii motocykla to prędzej czy później wszystko to będziesz musiał sprawdzić i zrobić. Część rzeczy i tak się robi cyklicznie typu gaźnik, hamulce linki, olej, świece to warto to zrobić poprostu żeby mieć pewność że jest świerze.
5. Jak zadbać i zregenerować chromy ?
Napastować aż zaczną świecić, ubytków nie uzupełnisz bo to jest chromowane aluminium i ciężko zlaleźć firmę która się tego podejmie i zagwarantuje dobry efekt.
6. Jak sprawdzić czy pas napędowy jest dobry ? Na co patrzeć ?
Nie miałem nigdy pasa to nie pomogę
7. Jak sprawdzić hamulce przednie oraz tylne czy nie wymagają wymiany ? ( Wg mnie jest ok ale wolę mieć pewność )
Przód - grubość klocków, grubość tarczy i czy nie bije lub nie jest wykrzywiona (w instrukcji są wszystkie wartości podane - tył powinien być znacznik zużycia szczęk, wyregulować i sprawdzić według instrukcji
8. Czy zakładacie filtr paliwa ?
Wydaje mi się że są filtry na kraniku w baku
9. Czy wam też strzela sporadycznie z tłumika ? (Częściej tylko jak kończy się paliwo)
Dobrze wyregulowany będzie sptrzelać przy nagłym zamknięciu gazu przy większej prędkości
10. Macie coś pozakładane czy wymyślone do licznika aby było w kilometrach a nie w milach ? (Uciążliwe takie przeliczanie na kilometry od tankowania do tankowania)
A poco to przeliczać, trzeba myśleć w milach. Ja resetuje licznik co tankowanie i wiem że w okolicy 105 mil będę się musiał przełączyć na rezerwę to jak mam 100 i widzę stację to tankuję, nie przeliczam tego na 160 km bo po co
11. Czy warto kupować pas na bak, frędzle na manetki, dźwignie oraz piórnik ? Będzie to fajnie wyglądać ? Teraz mam kufry bez frędzli tylko ćwieki.
Wiadomo nie wszystko na raz ale powolutku i do przodu z czasem.
Jeden lubi rude drugi blondynki o gustach się nie dyskutuje podobno. Twój motocykl to ma tobie sprawiać frajdę i się podobać.
12. Jak u was z ssaniem ? Ja muszę często trzymać ręką wysunięte bo samo się chowa.
Nie mam saważki to nie wiem u mnie jest inaczej ssanie
13. Obroty też macie ustawione na "oko" na "ucho" ?
Przenośnym obrotomierzami cyfrowym za kilkadziesiąt zł, zawijasz kabel o przewód do świecy i indukcyjnie liczy strzały. Jak nie chcesz kupować bo uważasz że ci się nie przyda to pamiętaj że tam ma być 1100 obortów bo to Japończyk a nie HD i ledwo pyrkanie. Za niskie wolno obroty będą powodować trudny rozruch, gaśnięcie na światłach i słabe smarowanie silnika
14. Co muszę jeszcze wiedzieć o nim na co zwracać uwagę ?
Szukaj jak masz wątpliwości w necie jest multum wiedzy do tego masz dostępne serwisówki, jak coś to pytaj na forum
15. Jaki uchwyt do telefonu polecacie ?
W poprzednim moto miałem GUB 9 PRO w wersji srebrnej i ładnie się komponował, kupiłem za grosze w Chinach, telefon też dobrze trzymał. Teraz nie mam nic i nie chce mieć.
Sorki za to być może głupie litanie które będzie z czasem edytowane ale chcę dbać o niego jak najdłużej dzięki.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Jaki kask polecacie do Savage abym głupio nie wyglądał ? Proszę o przykłady, wiem bezpieczeństwo najważniejsze ale na jakiś z górnej półki mnie nie stać aktualnie a wiadomo to nie ścigacz tylko rekreacyjna jazda motocykl czarny.
Drugie pytanie czy wozicie dzieci ? W jakim wieku zaczynaliscie wozić dziecko ? Z przodu z tyłu ? Czy ktoś stosował te dodatkowe siedziska z pasami ? Fajne ale drogie
Drugie pytanie czy wozicie dzieci ? W jakim wieku zaczynaliscie wozić dziecko ? Z przodu z tyłu ? Czy ktoś stosował te dodatkowe siedziska z pasami ? Fajne ale drogie
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Ja córki nie wożę ale mam jedna nie tak jak mój brat który ma 3 i zapasowe nie mam zaufania do innych ludzi. Może jak będzie mieć więcej lat. Wiem ze kiedyś się woziło i większość z nas w wieku mocno nieletnim sama jeździła ale trochę inny ruch i inne prędkości pojazdów wtedy były moim zdaniem.
Co do kasków to ja stawiam na bezpieczeństwo korcą mnie otwarte kaski ale jednak statystycznie przy uderzeniu w głowę najczęściej jest to szczeka.
Jak chcesz klasycznie to ja bym się zainteresował:
https://www.biltwellinc.com/collections/gringo - skorupa z tworzywa ale ładna stylistyka, jak nie nosisz okularów jak ja to w goglach fajnie będzie wyglądać, jest tez wersja z szybka.
https://www.cascosorigine.net/en/27-vega - stylówa na Bell Bullitt i skorupa z kompozytu.
To chyba jedyne sensowne kaski „stylizowane” poniżej 1000pln
Co do kasków to ja stawiam na bezpieczeństwo korcą mnie otwarte kaski ale jednak statystycznie przy uderzeniu w głowę najczęściej jest to szczeka.
Jak chcesz klasycznie to ja bym się zainteresował:
https://www.biltwellinc.com/collections/gringo - skorupa z tworzywa ale ładna stylistyka, jak nie nosisz okularów jak ja to w goglach fajnie będzie wyglądać, jest tez wersja z szybka.
https://www.cascosorigine.net/en/27-vega - stylówa na Bell Bullitt i skorupa z kompozytu.
To chyba jedyne sensowne kaski „stylizowane” poniżej 1000pln
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Naciagacz Łańcucha
- Posty: 186
- Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kobyłka
- Kontakt:
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Z doświadczenia polecam L52 szczękowy , jest nie drogi sprawdził się w akcji , kask roztrzaskany ale moja głowa cała bez zadrapania
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Dzięki za wszystkie odpowiedzi ile płacicie mniej więcej za ubezpieczenie LS ? Pytam ponieważ mi wychodzi prawie 300zl wiadome każdy ma inną historię ubezpieczenia.
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Widzę, że większość savage ma kolanko czymś obwiązane chyba przed oparzeniami co to za taśma ? Co polecacie ?
-
- The Real One
- Posty: 399
- Rejestracja: pt, 18 mar 2016, 20:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Tuchola
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
https://allegro.pl/oferta/bandaz-termic ... 302bd1d7f6
Pewnie to coś takiego. Po co? Nie wiem. Żeby zakryć rdzę na kolanku? Mi osobiście się to nie podoba w klasycznych chopperach.. Gdybyś przerabiał na bobbera, to jeszcze ujdzie. Ale każdy ma swoją wizję.
Pewnie to coś takiego. Po co? Nie wiem. Żeby zakryć rdzę na kolanku? Mi osobiście się to nie podoba w klasycznych chopperach.. Gdybyś przerabiał na bobbera, to jeszcze ujdzie. Ale każdy ma swoją wizję.
LS 650 Savage - odjechał
H...a Deauville - czas na wygodę
H...a Deauville - czas na wygodę
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
145 zł
Jak masz bardzo brzydkie kolanko to może jest sens. Poparzenia się o kolanko nie wyobrażam sobie przy normalnym użytkowaniu.
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Kilka ogólnych pytań o Savage LS
Generalnie w motosporcie się owija żeby zachować temperaturę spalin i przyspieszyć ich wylot w silnikach doładowanych.
W motocyklach z jednego może 2 powodów:
1 - aspekt wizualny, albo o ktoś lubi taką stylówe albo chce zakryć przebarwienia żołto-fioletowe w wydechu wyspawanym z nierdzewki (fabryczny lub markowy jest dwuściankowy i pochromowan na zewnątrz więc się nie przebarwia tak bardzo)
2 - Przy wydechu jednościankowym można sobie przypalić spodnie albo buta bardzo łatwo i to przed tym też chroni.
Przy okazji minimalnie zmienia to dźwięk bo trochę tłumi wysokie tony jak jest cały kolektor owinięty.
Jak chcesz się w to bawić i zrobić to dobrze to:
1. Jest to nie odwracalne bandaż wtapia się w kominy i nie da się ich przywrócić do stanu z przed
2. Jest ryzyko że po kilku latach w wdechu pojawi się rdza i wypalą dziur (raczej przy jednościankowym niż podwójnym) bo bandaz chłonie wodę i brud.
3. Dobrze się zastanów nad kolorem i czy na pewno ci się to podoba bo jak ze wszystkim można to zrobić spójnie i ze smakiem albo wiejski tuning,
Ja w jednym motocyklu owijałem bo mi się to podobało i moje rady:
1. Bandaż niezależnie od tego z jakiego materiału (bazalt, ceramika, szkło) blednie z czasem a biały robi się taki kremowy.
2. Zdejmij kominy i popsikaj wysokotemperaturową farba w sprawy w miejscu w którym będziesz owijał (izolacja od wody) d jakiegoś tam miejsca na końcu odciętego taśma malarską.
3. Zamocz bandaż w miednicy z wodą żeby nasiąknął ubierz rękawiczki jak drażni cię wełna mineralna na dłoniach.
4. Nawijaj od końca (tłumika) do cylindra, na zakładkę. W ten sposób brud wbijany z pędem w trakcie jazdy nie będzie wchodził pod bandaż.
5.Najpierw zrób jedno owinięcie po całej średnicy a potem zakładaj po 1-2cm. Mokry bandaż będzie trochę bardziej elastyczny i fajnie się naciągnie i ułoży. Zaciśnij metalową trytką jakieś 2 cm od końca początek. Nawijaj aż do miejsca gdzie chcesz skończyć i tam też zrób pełne owiniecie średnicy (oczywiście końcówki z tyłu żeby nie były widoczne i zaciśnij nierdzewną trytytką. Wcześniej dobrze przemyśc i mozę zaplanuj na sucho trudne miejsca typu łączenia czy pogrubienia/ zwężenia.
6. Poczekaj aż wyschnie.
7. Teraz dwie szkoły albo wypalasz bandaż najpierw a potem impregnujesz sprayem wysokotemperatrowym (kolor jak bandąż albo bezbarwny) albo odrazu psikasz i wypalasz.
8. Wypalanie będzie trwać długo i na początku będzie dymić i śmierdzieć jak cholera. Potem w trakcie jazdy jeszcze przez wiele kilometrów będzie śmierdzieć i dymić. ja raz jak zajechałem na stację i się zatrzymałem zatankować po mocnym ciśnięciu motocykla i nagrzaniu kominów dymiłem się jak bym mi się moto paliło. Jak bym postał dłużej i nie zapłacił orlen pay to by mnie gaśnicą zalali.
https://youtu.be/v2DwQTTxIj0 - masz fotę z dzieckiem wiec przypadkiem nie wypalaj tego pod domem bo to naprawdę śmierdzi jakby ktoś palił plastik zmieszany z żywicą.
W motocyklach z jednego może 2 powodów:
1 - aspekt wizualny, albo o ktoś lubi taką stylówe albo chce zakryć przebarwienia żołto-fioletowe w wydechu wyspawanym z nierdzewki (fabryczny lub markowy jest dwuściankowy i pochromowan na zewnątrz więc się nie przebarwia tak bardzo)
2 - Przy wydechu jednościankowym można sobie przypalić spodnie albo buta bardzo łatwo i to przed tym też chroni.
Przy okazji minimalnie zmienia to dźwięk bo trochę tłumi wysokie tony jak jest cały kolektor owinięty.
Jak chcesz się w to bawić i zrobić to dobrze to:
1. Jest to nie odwracalne bandaż wtapia się w kominy i nie da się ich przywrócić do stanu z przed
2. Jest ryzyko że po kilku latach w wdechu pojawi się rdza i wypalą dziur (raczej przy jednościankowym niż podwójnym) bo bandaz chłonie wodę i brud.
3. Dobrze się zastanów nad kolorem i czy na pewno ci się to podoba bo jak ze wszystkim można to zrobić spójnie i ze smakiem albo wiejski tuning,
Ja w jednym motocyklu owijałem bo mi się to podobało i moje rady:
1. Bandaż niezależnie od tego z jakiego materiału (bazalt, ceramika, szkło) blednie z czasem a biały robi się taki kremowy.
2. Zdejmij kominy i popsikaj wysokotemperaturową farba w sprawy w miejscu w którym będziesz owijał (izolacja od wody) d jakiegoś tam miejsca na końcu odciętego taśma malarską.
3. Zamocz bandaż w miednicy z wodą żeby nasiąknął ubierz rękawiczki jak drażni cię wełna mineralna na dłoniach.
4. Nawijaj od końca (tłumika) do cylindra, na zakładkę. W ten sposób brud wbijany z pędem w trakcie jazdy nie będzie wchodził pod bandaż.
5.Najpierw zrób jedno owinięcie po całej średnicy a potem zakładaj po 1-2cm. Mokry bandaż będzie trochę bardziej elastyczny i fajnie się naciągnie i ułoży. Zaciśnij metalową trytką jakieś 2 cm od końca początek. Nawijaj aż do miejsca gdzie chcesz skończyć i tam też zrób pełne owiniecie średnicy (oczywiście końcówki z tyłu żeby nie były widoczne i zaciśnij nierdzewną trytytką. Wcześniej dobrze przemyśc i mozę zaplanuj na sucho trudne miejsca typu łączenia czy pogrubienia/ zwężenia.
6. Poczekaj aż wyschnie.
7. Teraz dwie szkoły albo wypalasz bandaż najpierw a potem impregnujesz sprayem wysokotemperatrowym (kolor jak bandąż albo bezbarwny) albo odrazu psikasz i wypalasz.
8. Wypalanie będzie trwać długo i na początku będzie dymić i śmierdzieć jak cholera. Potem w trakcie jazdy jeszcze przez wiele kilometrów będzie śmierdzieć i dymić. ja raz jak zajechałem na stację i się zatrzymałem zatankować po mocnym ciśnięciu motocykla i nagrzaniu kominów dymiłem się jak bym mi się moto paliło. Jak bym postał dłużej i nie zapłacił orlen pay to by mnie gaśnicą zalali.
https://youtu.be/v2DwQTTxIj0 - masz fotę z dzieckiem wiec przypadkiem nie wypalaj tego pod domem bo to naprawdę śmierdzi jakby ktoś palił plastik zmieszany z żywicą.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."