Witam.
Jakie paliwo zalewać do bandita 600 (98') ?? Ostatnio stojąc przy dystrybutorze miałem mały dylemat: 95 czy 98 ?? zalałem 95 ale przy tankowaniu ok 20 L zalanie 98 nie było by o wiele droższe...
Pozdrawiam
Jakie paliwo do GSF 600 Bandit
Moderator: bohas
-
- Lajtowy Motonita
- Posty: 724
- Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Biedrusko
ja z tej zasady wychodze przy tankowaniu, z tym tylko, że robie to na zmianę, raz 95 i następnym razem 98, potem 95 i 98 itdYUBY pisze:Ja leje tylko 98 przy tankowaniu motocykla to żadna różnica finansowa.A być może ta 98 ma z 95 oktanów
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996
http://www.bikepics.com/members/meyer2/
tel. 602-810-996
http://www.bikepics.com/members/meyer2/
W manualu mojego intrudera napisane jest, że minimalna ilość oktanów w paliwie musi wynosić 91, ale takie paliwo pewne jest tylko u faszystów, natomiast w Polsce to nie wiadomo czy rzeczywiście będzie miało to minimalne 91 gdy tankuje się benzynę 98. ja zawsze tankuję 98 w motocyklu to i tak się nie odczuwa, ale jest komfort psychoczny, że mogę mieć tą minimalną ilość oktanów.
-
- BS Brother
- Posty: 2036
- Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
witam,
ja tankuje 95 od roku w bandicie i przez wczesniejsze 3 lata tankowalem w innej marce rowniez 95!! osiagi minimalnie lepsze niz podawane w katalogach
wiec chyba dobrze
ja tankuje 95 od roku w bandicie i przez wczesniejsze 3 lata tankowalem w innej marce rowniez 95!! osiagi minimalnie lepsze niz podawane w katalogach
wiec chyba dobrze
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...
MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
Ilość oktanów wpływa na szybkość spalania się mieszanki w cylindrze, a nie na "moc benzyny". Im wyższa liczba oktanów tym wolniej się spala mieszanka. Jest to istotne przy wyslilonych silnikach, w których zapłon następuje przy wyższym ciśnieniu - 95 oktan wybucha wtedy za szybko - następuje samozapłon wskutek wysokiego ciśnienia mieszanki.
Do silników zasilanych gaźnikami, nie ma sensu lać wyższej liczby oktanowej niż przewidzino - spala się wolniej i nie uzyskuje maksymalnej siły wybuchu w odpowiednim momencie. Następuje to trochę później gdy tłok już wraca w dół.
Jak silnik jest na wtrysku, to komputer sam dostosowuje się do benzyny i odpowiednio wyprzedza zapłon.
Tyle mówi teoria. Trzeba zawsze lać nie mniej oktanów, niż napisano w manualu. Więcej można, ale po co przepłacać.
Ja leje 95, byle z dobrego źródła.
Do silników zasilanych gaźnikami, nie ma sensu lać wyższej liczby oktanowej niż przewidzino - spala się wolniej i nie uzyskuje maksymalnej siły wybuchu w odpowiednim momencie. Następuje to trochę później gdy tłok już wraca w dół.
Jak silnik jest na wtrysku, to komputer sam dostosowuje się do benzyny i odpowiednio wyprzedza zapłon.
Tyle mówi teoria. Trzeba zawsze lać nie mniej oktanów, niż napisano w manualu. Więcej można, ale po co przepłacać.
Ja leje 95, byle z dobrego źródła.