Strona 1 z 1
Jakie paliwo do GSF 600 Bandit
: śr, 3 maja 2006, 09:09
autor: Gutek MM
Witam.
Jakie paliwo zalewać do bandita 600 (98') ?? Ostatnio stojąc przy dystrybutorze miałem mały dylemat: 95 czy 98 ?? zalałem 95 ale przy tankowaniu ok 20 L zalanie 98 nie było by o wiele droższe...
Pozdrawiam
: śr, 3 maja 2006, 13:32
autor: meyer2
YUBY pisze:Ja leje tylko 98 przy tankowaniu motocykla to żadna różnica finansowa.A być może ta 98 ma z 95 oktanów

ja z tej zasady wychodze przy tankowaniu, z tym tylko, że robie to na zmianę, raz 95 i następnym razem 98, potem 95 i 98 itd

nie wiem czy to dobrze... a dobrze???
...
: śr, 3 maja 2006, 20:08
autor: Gutek MM
muszę znaleźć ksiązkę któą miałem przy motorze, fakt faktem obcojęzyczna ale fragmenty dot paliwa powinienem odnaleźć :roll: kurcza.... tylko gdzie ja ją dałem :?:
: śr, 3 maja 2006, 20:23
autor: mr_simon
W manualu mojego intrudera napisane jest, że minimalna ilość oktanów w paliwie musi wynosić 91, ale takie paliwo pewne jest tylko u faszystów, natomiast w Polsce to nie wiadomo czy rzeczywiście będzie miało to minimalne 91 gdy tankuje się benzynę 98. ja zawsze tankuję 98 w motocyklu to i tak się nie odczuwa, ale jest komfort psychoczny, że mogę mieć tą minimalną ilość oktanów.
: śr, 3 maja 2006, 21:42
autor: Macias
witam,
ja tankuje 95 od roku w bandicie i przez wczesniejsze 3 lata tankowalem w innej marce rowniez 95!! osiagi minimalnie lepsze niz podawane w katalogach
wiec chyba dobrze

: ndz, 21 maja 2006, 18:03
autor: Zajcew
Witam
W manualu jest napisane ze min. musi byc 91 octanow, wiec tankuje 95 (po co przeplacac :!: ), ale tylko na dobrych stacjach.
Pozdrawiam
: wt, 23 maja 2006, 08:00
autor: leliw
Ilość oktanów wpływa na szybkość spalania się mieszanki w cylindrze, a nie na "moc benzyny". Im wyższa liczba oktanów tym wolniej się spala mieszanka. Jest to istotne przy wyslilonych silnikach, w których zapłon następuje przy wyższym ciśnieniu - 95 oktan wybucha wtedy za szybko - następuje samozapłon wskutek wysokiego ciśnienia mieszanki.
Do silników zasilanych gaźnikami, nie ma sensu lać wyższej liczby oktanowej niż przewidzino - spala się wolniej i nie uzyskuje maksymalnej siły wybuchu w odpowiednim momencie. Następuje to trochę później gdy tłok już wraca w dół.
Jak silnik jest na wtrysku, to komputer sam dostosowuje się do benzyny i odpowiednio wyprzedza zapłon.
Tyle mówi teoria. Trzeba zawsze lać nie mniej oktanów, niż napisano w manualu. Więcej można, ale po co przepłacać.
Ja leje 95, byle z dobrego źródła.