GS500 jaki olej?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

macioo1

GS500 jaki olej?

Post autor: macioo1 »

cześć,

odpaliłem w końcu mojego GS-a (nie stratował po zimie, ale chłopaki na forum poradzili i śmiga).

Chcę zmienic olej, tylko nie wiem ja jaki. Potrzebuje czegoś w miarę dobrego i koniecznie za rozsądną cenę (popłynąłem już troche na akumulatorze).

Jeszcze jedno. Wymieniłem świece, akumulator, no i teraz olej. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwage przed dłuższą trasą, żeby bezpiecznie się jechało?? Mój GS to '92.
gixef
BS Brother
BS Brother
Posty: 619
Rejestracja: wt, 22 lis 2005, 19:46
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

Post autor: gixef »

Witam! Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest Twoje moto.Jeżeli ma silnik z dużym przebiegiem ,dosyć zużyty ,to powinno się lać olej mineralny, a jeśli jest jeszcze w dobrym stanie ,wtedy można zalać półsyntetykiem.Jak miałem GS-a ,lałem tam MOBIL1 półsyntetyk.Najlepiej kupować w hurtowniach( wiadomo ,taniej),czasami w serwisach mają olej z beczek i to też powinno obniżyć cenę.Pozdrawiam
Historia choroby : GS500,,GSX600F,chwila zbłądzenia Y...a Fazer600S,2x GSXF 750,DL1000,SV1000S,el negros Banditos Lechulos,Y.... YZF 1000 R, Jajo 750

tel.693-349-283


,,Życie choć piękne tak kruche jest"
fredi

Post autor: fredi »

Wlej sobie jakiegoś półsyntetyka oczywiście moto 4T 10W 40. Jeżeli Gs-ik miał już wcześniej trochę większy apetyt na olej to wtedy zalej nieco gęstszy olej 15W 40. Kup odrazu 4 litry żeby ten litra starczył tobie na dolewki (mi akurat starcza na 6 tys. km przy raczej spokojnej jeździe)
macioo1

Post autor: macioo1 »

dobra dzięki,... a jak to jest z filtrem. wyczytałem w książce serwisowej (dobrze Fredi, że ją zamieściłeś na stronce:)), że filtr oleju powinien być zmieniany razem z olejem. prawda to?
Olej + filtr - wymiana co 6000km (albo 12 miesięcy). W moim GS-ie olej i filtr (jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi) był zmieniany rok temu. O ile sam olej może być do kitu (w silniku zimował, mrozy i w ogóle) to zastanawiam się, czy wymiana filtra jest konieczna? W zeszłym sezonia bardzo mało jeździłem (ok. 1000km zrobiłem). wiekszość czasu nie było mnie w kraju. myślicie, że filtr jest do wymiany?
fredi

Post autor: fredi »

Tak zawsze z olejem trzeba wymieniać filtr. Nie szukaj w tym oszczędności (to jak podcieranie tyłka zużytym papierem :wink: ) nowy filt oleju to raptem koszt 16 zł i 70 gr. Do tego olej JMC 4-T Motoroil Multilight 10W 40. za 89,90 zł i śmigasz. Cenki podane ze strony larsson polska.
kuchar
The Real One
The Real One
Posty: 640
Rejestracja: śr, 15 lut 2006, 20:33
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuchar »

wymiana oleju bez wymiany filtra nie ma sensu bo nowy od razu ulegnie "skazeniu" od starego filtra i sie bardzo szybko zabrudzi, wiec tak jak napisal Fredi: to nie pieniadze i zrobic trzeba :)
pierwsza SUZI :) czerwona GS 500 E
a obecnie srebrna SV 650 S :D
fredi

Post autor: fredi »

Z innych czynności serwisowych dobrze by było jeszcze sprawdzić luzy zaworowe (ewentualnie jak nie będą odpowiadały prawidłowym wartościom skorygować płytkami), synchronizacja gaźników (będzie moto równiej pracować), kontrola łożysk kół, łozyska główki ramy i wachacza, ewentualna wymiana płynu hamulcowego, sprawdzenie stanu łańcucha (czy ma wszystkie rolki, czy wszędzie ma równomierny naciąg) i zębatek no i smarowanie wszystkich linek (szczególnie sprzęgła).
kulawy

Post autor: kulawy »

Witam!
Mam pytanie dot. oleju w GS'e.
Kupiłem olej MOBIL1 półsyntetyk i już chciałem zabierać się za wymianę, ale zdążyłem jeszcze rozmawiać z mechanikiem motocyklowym, który powiedział, że zdecydowanie lepszym olejem do GS będzie olej mineralny, a nie syntetyczny bądź półsyntetyczny... I mam mały dylemat, czy sprzedać znajomemu półsyntetyk i kupić mineralny do swojego GS'a. Jaka jest różnica? Wiem że mineralny jest gęściejszy i słyszałem, że do starszych silników lepiej jest wlać trochę gęściejszy olej.
Proszę o poradę.

Pozdrawiam,
kulawy
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

mineralny olej jest dobry do starych zajezdzonych pazdziochow, co maja wyrobione gladzie cylindrow popekane pierscienie i przebieg 300 tys. Jezeli nie spelniasz ktoregos z kryteriow .... :lol: .....nie lej mineralnego.

A tak serio , to zeczywiscie mineralny olej jest gestrzy, bardziej lepki, twozy grubsza warstwe, i j.w. stosuje sie go do silnikow z bardzo duzym przebiegiem ( bo syntetyczny i pol syntetyczny byl by za zadki na duze luzy tloka ). Dodatkowo nie powinno sie, wrecz nie wolno ( ja zabraniam :D ) , po oleju mineralnym stosowac polsyntetycznego, oraz po polsyntetyku oleju syntetycznego. Wlasnie z powodu lepkosci i "grubosci" warstwy jaka twozy olej.
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
jaca

Post autor: jaca »

GS500 jest fabrycznie zalany olejem półsyntetycznym o lepkości 10W40 i taki też jest zalecany przez cały okres eksploatacji. Zgadzam się z przedmówcami, nie zmieniaj oleju na mineralny, jeżeli nie spełniasz w/w przypadków :D ... (mowa o przebiegu , stanie technicznym, itd)... Każdy motocykl bierze olej w mniejszym, lub większym stopniu, a wynika to z konstrukcji silnika, jego obciążenia itd, jeżeli nie musisz dolewać oleju co 1000 km, to nic nie rób....przygotuj moto na wiosnę i czekaj cierpliwie....już jest temp powyżej zera.....już niedługo... :)

pozdro,

jaca
ODPOWIEDZ