Strona 1 z 1

ustawienie twardości amortyzatora tylnego w GS 500E

: śr, 31 maja 2006, 11:36
autor: RaaF
mam pytanko do użytkowników GS'a: gdzie jest "punkt orientacyjny" ustawienia twardości amortyzatora tylnego, szukałem jakieś strzałki czy wybitego punktu wskazujacego nastawę lecz nic takiego nie znalazłem, wnioskuję że jest to oś kola (bo w tym miejscu mam nastawę 4) ale mogę sie mylić

: śr, 31 maja 2006, 19:36
autor: fredi
Ciężko powiedzieć bo nie rozbierałem tego ale najlepiej poprostu policzyć ząbki (wiem że kiepski dostęp i słabo widać) i już będzie wiadomo co i jak.

: śr, 31 maja 2006, 20:40
autor: karus
a czy to trzeba miec jakis kjlucz do tego czy jak to dziabnąć?

: śr, 31 maja 2006, 20:52
autor: fredi
karus pisze:a czy to trzeba miec jakis kjlucz do tego czy jak to dziabnąć?
Klucz hakowy taki jak do skręcania łożyska w główce ramy. Jak nie masz klucza dołączonego fabrycznie to taki klucz hakowy powinien przypasować od MZ.

: śr, 31 maja 2006, 21:08
autor: leliw
Jak w moim GSXF pokręciłem w górę liczb, to w pewnym momencie słychać było głośne stuknięcie - to sprężyna się rozprężyła - przeszedłem z maksymalnej twardości (7) na minimalną (1) - jedynka pokazywała właśnie ten punkt orientacyjny.

: śr, 31 maja 2006, 22:54
autor: meyer2
taki kluczyk powinien też pasować od niektórych modeli suzuki, a jak nie to na allegro (ew. motobazary) możesz dostać, ale nie wiem czy nie będą chcieli sprzedawać całych zestawów (ok. 50 zeta - używany), ale tak jak fredi pisał, źle widać i ciężko się dostać :(

: śr, 31 maja 2006, 23:16
autor: Abe
najlepiej dokrecic do oporu i zobaczyc czy zrobiła sie z zawieszenia skała czy guma. O ile pamietam to ja chyba mam 7 stopni regulacji...

: pt, 2 cze 2006, 23:03
autor: nemo491
W GS-ie tyl powinien byc fabryczni nastawiony na 4 "zabek". Jak schylisz sie pod moto , zobaczysz gdzie ten klucz powinienes zalozyc. Krecenie na max sztywnosc sprezyny jest w lewo (patrzac od strony dzwig zmian bieg) i w ta strone idzie lepiej. Jka chcesz zrobic sprezyne na komfort to krec w prawo- troche gorzej idzie zwlaszcza kluczem oryginalnym.
Jak mozez to dorob sobie taki klucz(wg wzoru z oryginalu i wygnij go tak abys mogl krcic nim pod lancuchem.

: sob, 3 cze 2006, 08:29
autor: figer
nemo491 pisze:Jka chcesz zrobic sprezyne na komfort to krec w prawo- troche gorzej idzie zwlaszcza kluczem oryginalnym.
Nie no ludzie! Jezeli regulacja nie jest gwintem tylko zabkami, a tak wynika z poprzednich postow, to nie mozna krecic w kierunku przesiwnym do wskazowek zegara!
Po to sa te zabki, zeby blokowaly rozprezanie sie sprezyny.
Jak zrobisz za twardo, to trzeba krecic, do momentu, az sprezyna nie zeskoczy z pozycji najtwardszej na najmieksza i wtedy odliczasz zabki.

Jezeli masz regulacje z gwintem i kontra tak jak tu
Obrazek
to luzujesz kontre i krecisz ile potrzeba i w ktora strone chcesz.