Olej w SV

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

o kurde :shock:
troche duzo :idea:
chyba cos jest nie tak, no chyba ze z czerwonego pola nie schodzisz.
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
Kynias
BS Brother
BS Brother
Posty: 674
Rejestracja: czw, 29 wrz 2005, 13:54
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kynias »

Przy odkrecaniu do konca... hmm...
biedna suzi...
No ale bez przesady tyle to nie powinna barc ....
Kynias

........ -> GSX-R 600 K8 -> R6 -> GSF 1250A -> GSX 1300R Hayabusa -> ...

W zakręt można wejść z każdą prędkością - gorzej z wyjściem z niego…

Tel. 500273677
Kubo

Post autor: Kubo »

Heja...
Niewiem ile POWINNA brać suzi....
Jednak u mnie po 5000 od wymiany oleju(jeszcze za czasów Kyniasa) kiedy niedawno sprawdzałem stan oleju, brakowało koło 400ml(troche ponad).
Było to przy jeździe 230km non stop 160km/h bez zwalniania aż do tankowania... Póxniej parę razy oczywiście odkręcałem raz za czas... A tak to jeżdżę sobie spokojnie 100-110 bez kręcenia jakiegoś...
Przy takich jazdach po 5000 tak jak pisałem spaliła ok. 400(parę) ml...

Zobaczę przy nowej wymianie jak będzie ze stanem oleju i wtedy bedę mógł się więcej wypowiedzieć...

Jednak jeśli po 500km zużyło Ci 300ml oleju to NAPEWNO jest to nienormalne, choćbyś ją kręcił...Jaki masz przebieg? Może lejesz syntetyk, a już należałoby przejśc na gęstszy półsyntetyk? nieraz właśnie silnik poprzez większe spalanie oleju sygnalizuje przymus zmiany parametrów oleju na gęstszy.... CHyba że lejesz półsyntetyk to kicha...
Ja mam przebieg 33000km(troche ponad)...

Co do oleju to już czeka na półce Motul 5100 10W40...

Pozdrawiam, Kuba :wink:
Herpu

Post autor: Herpu »

YUBY pisze:Jeszcze jedno pytanie.Jak sprawdzać poziom oleju tzn na zimnym ,lekko rozgrzanym silniku czy gorącym??
Oczywiscie na rozgrzanym silniku,wszelkie pomiary i regulacje.
boober

Post autor: boober »

YUBY pisze:Mam pytanie odnośnie ubywania oleju w Sv650S lata 1999-.
Pytanie brzmi czy powinno a jak powinno to ile może ubywać oleju na ok 1000km.
Moje moto zużyło ok 300ml na 500km, przy odkręcaniu często do końca.
Tez mi sie wydaje ze troche sporo wziela! Moze sprobuj przejechac nastepne 500km rzadziej odkrecajac do konca i zobacz czy tez tyle ubylo. Moja tez troche lyknela (jakies 150ml) po przejechaniu 3000km, glownie po autobahnach (z autobahnowa predkoscia ;) )
YUBY pisze:Jeszcze jedno pytanie.Jak sprawdzać poziom oleju tzn na zimnym ,lekko rozgrzanym silniku czy gorącym??
Instrukcja mowi, ze trzeba conajmniej minute odczekac od wylaczenia silnika. Na zimnym tez mozna. Moim zdaniem chodzi o to zeby sprawdzac zawsze w tych samych warunkach (albo zawsze na cieplym albo na zimnym). Wtedy masz porownywalne pomiary.

pozdro!
malybdg

Post autor: malybdg »

Witam
Moja SVka też wzięła trochę oleju (99r, 650). Jeżdżę na Motul5100 10w40. Zauważyłem, że ten ubytek miał miejsce jakieś 200 kilometrów po wymianie oleju (pojawił sie wówczas również olej w airboksie), po dolewce ok. 300km i ani grama. Nie wiem jak ma się teraz airbox.

Sprawdź dokładnie czy po dolewce weźmie znowu, jeżeli tak to coś może być nie tak.

Pzdr
Herpu

Post autor: Herpu »

maly_bdg pisze: (pojawił sie wówczas również olej w airboksie)
A duzo wheelies robisz ?? ze ci cofa olej do airboxa :lol:
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Poziom oleju radzę sprawdzać tylko na zimnym bo tylko wówczas masz 100% pewności, ze to co widzisz na wskaźniku odpowiada rzeczywistości. W silniku zaraz po jeździe jeszcze przez jakis czas olej spływa na dół i jego stan rośnie. Jesli wtedy dolejesz to moze sie okazać, że masz go w nadmiarze. Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
malybdg

Post autor: malybdg »

Herpu, dla mnie "wheelie" i takie różne gimnastyki to jeszcze fantastyka naukowa, to mój pierwszy sezon.
Tak swoją drogą to olej w airboksie w sv-ce to standard, przypadłość czy problem ?

Pzdr
boober

Post autor: boober »

maly_bdg pisze:Tak swoją drogą to olej w airboksie w sv-ce to standard, przypadłość czy problem ?
Jeżeli to cię pocieszy to nie jesteś sam ;) Ja u siebie tez regularnie odnajduje olej w airboksie. Z tym ze nie są to jakieś wielkie ilości, raczej mała niecka olejowa tworząca się po tej stronie, na którą przechylony jest motocykl. Nie znam sie na tym i nie wiem za bardzo skąd on się tam bierze - może z odpowietrzenia skrzyni korbowej? Ale szczerze powiedziawszy nie przejmuję się tym zbytnio :)
malybdg

Post autor: malybdg »

W serwisie też nie wiedzą, co może być przyczyną oleju w airboksie, nie znając przyczyny pociesza chociaż fakt, że "inni też tak mają" ;)
Na przyszłość wiadomo, że po wymianie części oleju część rozchodzi się po airboksie i trochę po kościach.

Pzdr
voti
BS Brother
BS Brother
Posty: 1147
Rejestracja: pt, 20 sty 2006, 14:23
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: voti »

qrcze duzo pareset ml, mi prawie nie bierze oleju
Czerwony potwór
Desmont
BS Brother
BS Brother
Posty: 1118
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 14:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Desmont »

Olej zawsze jest brany i nie ma szalu. jak ci nic nie bierze znaczy ze cos nie tak, przy duzym odkrecaniu manetki moze brac duzo wiecej w koncu tloki sa smarowane i przedostawanie sie oleju do spalanej mieszanki jest czyms naturalnym.
W mojej SV na 6000km ubylo 300ml za pierwsza raza sie zaniepokoilem po rozmowie z mechanikami ucieszylem... wszystko jak najbardziej w normie.
zbyt duzy ubytek oleju pojawia sie przy duzym zuzyciu silnika szczeliny staja sie coraz wieksze i coraz wiecej dostaje sie do mieszanki... mozna ten niekorzystny efekt ograniczyc przy uzyciu oleju o wyzszej lepkosci.
PZDR
Desmont
Suzi SV1000S '04 ;) najpiekniejszy dzwiek V-ki.
Co dwie lufy to nie jedna, co akrapki to akrapki

Obrazek Obrazek
GG2404004; tel. 607 082 621; skype: lukasz.pio
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

DOBRA! Stop dywagacjom!
Zacytuje kolege Hiszpana ze Szczecina:
Jedną z wad jakie znam SV gaźnikowej jest odpowietrzenie skrzyni korbowej wdmuchujące opary oleju do airboxu. Powoduje to przy długiej szybkiej jeżdzie (tak np 600km w 8 godzin) znikanie oleju z silnika a pjawianie sie tego oleju w obudowie filtra powietrza skąd jest zasysany wraz z powietrzem. W ten sposób potrafi znikac w zależności od oleju nawet 100ml/1000km.
Podczas spokojnej jazdy problem w zasadzie nie wystepuje.
Poziom oleju sprawdzamy przy zimnym silniku.
ObrazekObrazek
zly1001
Lajtowy Motonita
Posty: 602
Rejestracja: pn, 20 mar 2006, 14:03
Województwo: -
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: zly1001 »

Ojej się sprawdza na zimnym silniku,wtedy nie "rozrzuci"po silniku.Moj mechanior twierdzi że duży wpływ ma lepkkość oleju.Spróbuj nie odkręcać przez jakiś czas na maxa i sprawdż poziom po przejechaniu np.500 km.Na jakim jezdzisz oleju??Pozdro
GSXF 600, GSXR 750 K5 SPRZEDANY
tel.603 882 822
ODPOWIEDZ