Strona 1 z 2

SV650 S - Problem z elektryka, gasnace zegary

: śr, 12 lip 2006, 07:11
autor: vito1984
Witam
Od jakiegos tygodnia mam problem ze swoja Sv-ką. Problem polega na wylaczaniu i zalaczaniu sie obrotomierza i predkościomierza. Takze szfankuje mi kontrolka od paliwa - mimo pelnego baku mruga, w momencie gdy gasnie przestaja sie krecic obrotomierz i predkosciomierz, gdy sie ponownie zaswieci wszysto popwraca do normy. Cykle te powtazaja sie co pare sekund. Zauwazylem, ze powyzej 5 tys obrotow zegary dzialaja bez zarzutu. Prosze o pomoc w tej sprawie. Z gory dziekuje i pozdrawiam

: śr, 12 lip 2006, 07:39
autor: Kubo
Hmmm....
Od razu mówię że na zegarach nie znam się WOGÓLE...

Jednak tak główkując... Może masz jakieś spięcie w instalacji np...

Nie mam pojęcia którą wersję SV posiadasz(wtrysk, nowa czy gaźnik starsza)... Nowa ma cyfrowy wyświetlacz...Stara tradycyjne zegary...

Jeśli nowa to napewno winna jest elektronika i tu zbyt wiele laik Ci nie powie...

Jeśli starsza wersja, to myślę, że może to być jakieś spięcie na kablach czy coś w tym stylu...Skoro najpierw wariuje kontrolka rezerwy...A gry gaśnie zegary się "wyłączają"... Powiedz jeszcze czy licznik przebiegu także się wyłącza? Bo jeśli tak to "spięcie" na przewodach jest bardziej prawdopodobne...

Jeśli nie to... To niewiem... Napewno nie jest to wina linek obrotomierza i prędkościomierza, skoro od jakichś tam obrotów działa poprawnie...
Tym bardzie linki wyklucza fakt wariującej kontrolki rezerwy... Musi to być sprawa elektryki a nie mechaniki...

Jednak czekaj na wypowiedzi innych--> doświadczonych użytkowników...

Pozdrawiam, Kuba :wink:

: śr, 12 lip 2006, 08:40
autor: vito1984
Jest to rocznik 2000 predkosciomierz oraz obrotomierz sa napedzane za pomoca slimakow elektro-magnetycznych, nie ma tam linek. Stan licznika kilometrow rowniez staje

: śr, 12 lip 2006, 10:48
autor: boober
Witam!

Mialem podobne akcje u siebie tyle ze u mnie wskazowki szalaly po cyferblatach po czym padala cala elektryka i moto przestawalo jechac!

W SV do wersji K2 jest taka wiazka pod siedzeniem kierowcy, ktora lubi sie przetrzec o rame pomocnicza. Najpierw sprawdzilbym to miejsce.

Jakby tam bylo ok (u mnie bylo) to sprawdzilbym przekaznik rozrusznika z glownym bezpiecznikiem - tez pod siodlem, po prawej stronie, idzie do tego + z aku i do rozrusznika, jest tam także taka 4 pinowa wtyczka. Umnie wlasnie tam dostala sie woda i robila sie kicha! Rozebrałem, wyczyściłem, WD40 dałem i wszystko ok!
Jak tam nie znajdziesz to leć dalej po instalacji bo to raczej na pewno spiecie jakies albo przerwany kabel.

Pozdro i daj znać co było - dla potomnych :)

: śr, 12 lip 2006, 16:53
autor: vito1984
Ok dzieki za porady, jak tylko bede mial chwile spojrze na instalacje, a tym czasem prosze o inne porady. Pozdro

: śr, 12 lip 2006, 18:50
autor: figer
Napisz jaka wersja, bo S i N maja rozna instalacje. Po avatarze typuje ze S.

W kazdym razie TUTAJ zamieszczam schemat instalacji elektrycznej.
Popatrz jakie przewody ida do zegarow. Bedziesz mial zawezone pole poszukiwan :wink:

: czw, 13 lip 2006, 06:54
autor: vito1984
Ok dzieki za schemat, wydaje mi sie , ze glownie musze przejrzec kable od predkosciomierza , obrotomierza oraz od kontrolki paliwa - bedzie troche rozkrecania :?

PS Dokladnie jest to model S

: pt, 14 lip 2006, 22:14
autor: vito1984
Poddaje sie :? :? :?
Dzisiaj sprawdzilem zgrubnie kabelki i nic nie znalazlem:/ Sprobowałem nawet z odlaczonym czujnikiem od rezerwy paliwa i tez kiszka - dalej to samo. Po przejechaniu kilku set metrow zegary przestaja pracowac i zaczyna migac kontrolka od paliwa mimo pelnego baku:/ Wydaje mi sie , ze problem siedzi gdzies glebiej

: sob, 15 lip 2006, 09:07
autor: michu
Raczej wygląda to na coś prostego. Sprawdzałeś masę która idzie na zegary? Czasami wystarczy poluzowana śruba. Jeżeli wszystko szaleje, to poszukaj wspólnego punktu, jak już wspomniałem - masy, albo zasilania.

: ndz, 16 lip 2006, 16:33
autor: vito1984
Witam
Tak sprawdzalem mase i jest wszystko ok, rozebralem zegary sprawdzilem sciezki tez jest ok. Wydaje mi sie , ze wina tkwi gdzies na module skad brane sa prawdopodobnie obroty na obrotomierzu:///

: czw, 20 lip 2006, 19:33
autor: vito1984
Witam
I chyba juz nikt mi nie pomoze:/

: sob, 29 lip 2006, 18:03
autor: figer
Terza pomoze Ci elektryk motocyklowy, jezeli jestes z Wawy, to sprawdz na motomapie - na Zoliborzu. Jezeli z innej miejscowosci - to szukaj.
Pozdro :wink:

Re: Problem z SV650 S

: czw, 14 lut 2008, 14:50
autor: vito1984
A wiec sprawa sie juz wyjasnila. Na allegro zamowilem nowe zegary i po ich zamontowaniu wszystko gra. Prawdopodobnie uszkodzenie zegarow bylo spowodowane:

- jazda na kole
lub
- myciem na myjni bez dotykowej

Pozdrawiam

Re: Problem z SV650 S

: czw, 14 lut 2008, 15:35
autor: FUTEK
To gratuluje sąsiedzie, i mam nadzieję że wkońcu uda się nam razem pośmigac.

Re: SV650 S - Problem z elektryka, gasnace zegary

: czw, 14 lut 2008, 17:48
autor: Mar
EOT.

Vito zmien avatar na bardziej "twarzowy".