SV650 S - Problem z elektryka, gasnace zegary

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

vito1984

SV650 S - Problem z elektryka, gasnace zegary

Post autor: vito1984 »

Witam
Od jakiegos tygodnia mam problem ze swoja Sv-ką. Problem polega na wylaczaniu i zalaczaniu sie obrotomierza i predkościomierza. Takze szfankuje mi kontrolka od paliwa - mimo pelnego baku mruga, w momencie gdy gasnie przestaja sie krecic obrotomierz i predkosciomierz, gdy sie ponownie zaswieci wszysto popwraca do normy. Cykle te powtazaja sie co pare sekund. Zauwazylem, ze powyzej 5 tys obrotow zegary dzialaja bez zarzutu. Prosze o pomoc w tej sprawie. Z gory dziekuje i pozdrawiam
Kubo

Post autor: Kubo »

Hmmm....
Od razu mówię że na zegarach nie znam się WOGÓLE...

Jednak tak główkując... Może masz jakieś spięcie w instalacji np...

Nie mam pojęcia którą wersję SV posiadasz(wtrysk, nowa czy gaźnik starsza)... Nowa ma cyfrowy wyświetlacz...Stara tradycyjne zegary...

Jeśli nowa to napewno winna jest elektronika i tu zbyt wiele laik Ci nie powie...

Jeśli starsza wersja, to myślę, że może to być jakieś spięcie na kablach czy coś w tym stylu...Skoro najpierw wariuje kontrolka rezerwy...A gry gaśnie zegary się "wyłączają"... Powiedz jeszcze czy licznik przebiegu także się wyłącza? Bo jeśli tak to "spięcie" na przewodach jest bardziej prawdopodobne...

Jeśli nie to... To niewiem... Napewno nie jest to wina linek obrotomierza i prędkościomierza, skoro od jakichś tam obrotów działa poprawnie...
Tym bardzie linki wyklucza fakt wariującej kontrolki rezerwy... Musi to być sprawa elektryki a nie mechaniki...

Jednak czekaj na wypowiedzi innych--> doświadczonych użytkowników...

Pozdrawiam, Kuba :wink:
vito1984

Post autor: vito1984 »

Jest to rocznik 2000 predkosciomierz oraz obrotomierz sa napedzane za pomoca slimakow elektro-magnetycznych, nie ma tam linek. Stan licznika kilometrow rowniez staje
boober

Post autor: boober »

Witam!

Mialem podobne akcje u siebie tyle ze u mnie wskazowki szalaly po cyferblatach po czym padala cala elektryka i moto przestawalo jechac!

W SV do wersji K2 jest taka wiazka pod siedzeniem kierowcy, ktora lubi sie przetrzec o rame pomocnicza. Najpierw sprawdzilbym to miejsce.

Jakby tam bylo ok (u mnie bylo) to sprawdzilbym przekaznik rozrusznika z glownym bezpiecznikiem - tez pod siodlem, po prawej stronie, idzie do tego + z aku i do rozrusznika, jest tam także taka 4 pinowa wtyczka. Umnie wlasnie tam dostala sie woda i robila sie kicha! Rozebrałem, wyczyściłem, WD40 dałem i wszystko ok!
Jak tam nie znajdziesz to leć dalej po instalacji bo to raczej na pewno spiecie jakies albo przerwany kabel.

Pozdro i daj znać co było - dla potomnych :)
vito1984

Post autor: vito1984 »

Ok dzieki za porady, jak tylko bede mial chwile spojrze na instalacje, a tym czasem prosze o inne porady. Pozdro
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Napisz jaka wersja, bo S i N maja rozna instalacje. Po avatarze typuje ze S.

W kazdym razie TUTAJ zamieszczam schemat instalacji elektrycznej.
Popatrz jakie przewody ida do zegarow. Bedziesz mial zawezone pole poszukiwan :wink:
ObrazekObrazek
vito1984

Post autor: vito1984 »

Ok dzieki za schemat, wydaje mi sie , ze glownie musze przejrzec kable od predkosciomierza , obrotomierza oraz od kontrolki paliwa - bedzie troche rozkrecania :?

PS Dokladnie jest to model S
vito1984

Post autor: vito1984 »

Poddaje sie :? :? :?
Dzisiaj sprawdzilem zgrubnie kabelki i nic nie znalazlem:/ Sprobowałem nawet z odlaczonym czujnikiem od rezerwy paliwa i tez kiszka - dalej to samo. Po przejechaniu kilku set metrow zegary przestaja pracowac i zaczyna migac kontrolka od paliwa mimo pelnego baku:/ Wydaje mi sie , ze problem siedzi gdzies glebiej
michu

Post autor: michu »

Raczej wygląda to na coś prostego. Sprawdzałeś masę która idzie na zegary? Czasami wystarczy poluzowana śruba. Jeżeli wszystko szaleje, to poszukaj wspólnego punktu, jak już wspomniałem - masy, albo zasilania.
vito1984

Post autor: vito1984 »

Witam
Tak sprawdzalem mase i jest wszystko ok, rozebralem zegary sprawdzilem sciezki tez jest ok. Wydaje mi sie , ze wina tkwi gdzies na module skad brane sa prawdopodobnie obroty na obrotomierzu:///
vito1984

Post autor: vito1984 »

Witam
I chyba juz nikt mi nie pomoze:/
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Terza pomoze Ci elektryk motocyklowy, jezeli jestes z Wawy, to sprawdz na motomapie - na Zoliborzu. Jezeli z innej miejscowosci - to szukaj.
Pozdro :wink:
ObrazekObrazek
vito1984

Re: Problem z SV650 S

Post autor: vito1984 »

A wiec sprawa sie juz wyjasnila. Na allegro zamowilem nowe zegary i po ich zamontowaniu wszystko gra. Prawdopodobnie uszkodzenie zegarow bylo spowodowane:

- jazda na kole
lub
- myciem na myjni bez dotykowej

Pozdrawiam
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3252
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Re: Problem z SV650 S

Post autor: FUTEK »

To gratuluje sąsiedzie, i mam nadzieję że wkońcu uda się nam razem pośmigac.
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1881
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie

Re: SV650 S - Problem z elektryka, gasnace zegary

Post autor: Mar »

EOT.

Vito zmien avatar na bardziej "twarzowy".
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Zablokowany