Strona 1 z 2
jak odkrecic filtr oleju w GSX600F ?
: sob, 4 lis 2006, 16:27
autor: qTcH
witam, jak odkrecic filtr oleju w Jajku ? mam tylko zwykly klucz do filtra, ale nie da sie nim manewrowac miedzy kolektorami, a w serwisowce jest to dosc dziwnie opisane, z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam
Filip
: sob, 4 lis 2006, 17:24
autor: Maryś
Niewiem jak jest w jajku ale ja w swojej Fce jak jeszcze miałem ręką odkręcałem normalnie bez problemu i to bylo najprostsze rozwiązanie bi dijście kijowe, ale jak masz mocno dokręcony to niemam pojęcia może spróbuj pasek założyć i wtedy będziesz miał większe pole manewru do kręcenia nie możliwe żeby ktoś go na hama dokręcił a jak nowy bedziesz zakładał przesmaruj uszczelkę olejem delikatnie i dopiero zakręcaj ja dokręcałem też rękoma tyle ile dałem radę i tak samo odkręciłem później.
Pozdrawiam
: sob, 4 lis 2006, 18:53
autor: Jerzyk
Niestety miałem podobny problem w B6, jedynym wyjściem u mnie było wbicie na wylot w osłonę filtra sporego wkrętaka i powolne odkręcanie, udało się.Dostępnymi i wymyślnymi narzędziami niestety nie mogłem odkręcić.
: sob, 4 lis 2006, 19:14
autor: voti
w b6 użyłem klucza hydraulicznego z regulowanym rozstawem, a że filtr szedł do śmieci mocniej go ścisnąłem i odkręciłem, np
: sob, 4 lis 2006, 19:39
autor: cziton
Mozna tez zabka do hydralliki!!! Oczywiscie odpowiednich rozmiarow
Lapiemy Zabka z przodu filtra sciskamy az sie troszke wgniecie i musi odejsc

: sob, 4 lis 2006, 21:04
autor: Loser
Reka... Jak nie daje rady, to okrec jakims paskiem. Pierwszy obrot idzie ciezko, ale potem spoko.
BTW Wymieniasz olej na zime? IMO nieco (a moze wiecej niz nieco;) ) bez sensu... Przez zime (mrozy, skraplajaca sie woda i cale inne licho) olej straci sporo parametrow i na wiosne wyjedziesz z takim beltem w silniku... :? Slaba wizja. OK, stary olej tez jest brudny, ale chyba lepiej na wiosne, powiedzmy koniec lutego, odpalic silnik na 15 min, solidnie go rozgrzac i wylac ta breje, co by na swiezym zaatakowac 2007 :twisted:
: pn, 6 lis 2006, 07:53
autor: gruby
i znowu powróci temat co robić zeby zakonserwować moto na zime. Nawiązując do postu wyżej, to olej, tak na prawde, przydaje sie wymienić przed spoczynkiem moto, i przed jego ponownym wzbudzeniem.
Ale to tylko taka mała dygresja.
Filtr w Jaju odkręca się ręcznie

: pn, 6 lis 2006, 17:15
autor: Loser
Nie przesadzaj... To juz perwersyjna pedantycznosc

W koncu silnik jest tak zrobiony, ze wytrzyma to i owo... Wazne, by zalac swiezym na wiosne i bedzie gicio. 2x wymianie nie sprzeciwiam sie tylko z powodow finansowych. Czy ktokolwiek pomyslal, ile syfu w srodowisku czyni wyprodukowanie/utylizacja banki oleju? Ile energii jest na to zuzywane? Wymieniac dla czystego sumienia, ze motor bedzie zdrowy? Pomyslcie tez o przyszlych pokoleniach... Mnie trafia, jak widze te zakapane olejem parkingi, zuzyte filtry w krzakach, odlaczone odmy w pojazdach "znawcow" sztuki tuningu i banki po oleju pod smietnikiem. Olej nie wyparuje! Czy naprawde tak ciezko zawiezc go do jakiejs firmy?! Biora nawet na niektorych stacjach benzynowych...
Sorry za off-topa, ale taka nasza smutna, polska rzeczywistosc - wszystko leci do jednego smietnika i uwazamy, ze tak dobrze... Zmienmy to, bo utoniemy w smieciach i brudzie :evil:
: pn, 6 lis 2006, 19:24
autor: blade
Jak juz jest temat o filtrach oleju to tez mam pytanko. Mianowicie czym ZAkręcacie filtr oleju? Ręką chyba będzie za słabo? Moj mi najprawdopodobniej dokrecono jakims lancuchem czy czyms bo jest poobdzierany z lekka a tez nie powinno sie niczym takim dokrecac bo sie go pognie ?
Co do oleju to tez slyszalem, ze lepiej przed zima bo ten syf od srodka zzera silnik. Ale osobiscie zmieniam po zimie...
: pn, 6 lis 2006, 19:51
autor: Loser
TYLKO I WYLACZNIE reka!! Bo inaczej nie odkrecisz/zerwiesz gwint. Przed dokreceniem zalej filtr olejem (nie tak, zeby sie wylewalo, ale zeby cos w srodku bylo), po czym przejedz palcem umoczonym w swiezym oleju po uszczelce. Dokrecasz do oporu, jedziesz sie przejechac. Nie ma prawa ciec. Amen.
: pn, 6 lis 2006, 19:54
autor: blade
Dzieki Loser za odp. W sumie to nawet jak sie go reka dokreci to sie powinien chyba "przyssac" po przejazdzce i powinno byc ok
: pn, 6 lis 2006, 20:03
autor: fredi
Loser pisze:BTW Wymieniasz olej na zime? IMO nieco (a moze wiecej niz nieco;) ) bez sensu... Przez zime (mrozy, skraplajaca sie woda i cale inne licho) olej straci sporo parametrow i na wiosne wyjedziesz z takim beltem w silniku... :? Slaba wizja. OK, stary olej tez jest brudny, ale chyba lepiej na wiosne, powiedzmy koniec lutego, odpalic silnik na 15 min, solidnie go rozgrzac i wylac ta breje, co by na swiezym zaatakowac 2007 :twisted:
Kto wie co gorsze zostawiony na zime przepalony olej po całym sezonie ze związkami siarki powodującymi korozję silnika czy też olej wymieniony na zimę. Ja wymieniam przed zimą

: pn, 6 lis 2006, 22:32
autor: Loser
Imo - demagogia... Rownie dobrze olej powinnien byc wymieniony przed wyruszeniem w kilkusetkilometrowa trase. Czemu? Ano bo gdy smigasz po miescie, do oleju dostaje sie sporo wachy, ktora go rozcziencza i psuje wlasciwosci smarne. Ruszasz w trase, i caly ten syf niszczy silnik (dla ciekawskich - raz zrobiono nawet test na potrzeby prasy...)
: wt, 7 lis 2006, 06:35
autor: gruby
waha do oleju ?? to wymiana pierścieni się kłania ...
to o czym powiedziałeś nie ma prawa sie wydarzać w nowym motórze ...
: wt, 7 lis 2006, 12:54
autor: Loser
Oj, mylisz sie... Nie bede sie spieral, bo nie widze sensu. Po prostu uwierz - pierscien nigdy nie zapewni 100% szczelnosci. A jezdzac po miejsce rozcienczasz olej. Dosc, ze powiem, iz silnik uzystkuje pelna szczelnosc dopiero po rozgrzaniu do ok. 90`C. Gdyby byl szczelny od rozruchu - zatarlby sie. Myslisz, ze dlaczego mierzy sie kompresje na rozgrzanym nawet w fabrycznie nowym silniku? Film olejowy tez przedostaje sie do cylindra. Ba!, jest to zalecane. W wyczynowych silnika dzieje sie tak, by oszczedzac tloki i cylindry kosztem zuzycia oleju. Paradoksalnie lepiej, gdy silnik pali olej, niz go nie pali.
Powtorze raz jeszcze - zrobiono test na nowym aucie, a wynik byl, jaki byl (zauwazalne zuzycie).