Witam
Mialem jakis czas temu drobnego szlifa i uszkodzil sie ogolnie tlumik. Przy okazji dobilem obejme ktora laczy rure biegnaca z tlumika do kolektora . W skurcie : miejsce na obejme sie ukruszylo i wyskoczyl mi tlumik w trakcie jazdy. Myslalem nad tym zeby to zespawac... ale mily pan powiedzial mi 40 funtow. rozmawialem z jednym mechanikiem co naprawia skutery i on zaproponowal zeby zamontowac puszke z jakims klejem czy uszczelniaczem , zawinac w tym miejscu co jest laczenie i docisnac 3 obejmami. Na koncu , poczatku i w miejscu gdzie kiedys byla obejma ( pare kawalkow tam zostalo po miejscu na obejme tylko sa przezarte) koszt 5f... sprzedaja takie komplety do zatykania dziur w tlumikach... Jak sadzicie , zda to egzamin ? Moze jakies inne pomysly? hm kupno nowego kompletu odpada...
Tlumik
Moderator: bohas
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Re: Tlumik
jezeli dobrze zrozumialem uszkodzil Ci sie krociec bedacy zakonczeniem kolektora wydechowego (1) od strony tlumika badz jego znaczna czescMarekD pisze: W skurcie : miejsce na obejme sie ukruszylo i wyskoczyl mi tlumik w trakcie jazdy
http://www.ronayers.com/fiche/300_0260/ ... arent=4600 i opaska ("11") nie ma za co sie trzymac jezeli ona rowniez ulegla uszkodzeniu mysle ze mozna taka kupic w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych lub ladniejsza z maskowaniem ale nie taka tania np tu -> http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-BANDIT-600 ... dZViewItem
Co do naprawy tego zlacza proponuje poszukac innego warsztatu ktory taniej odtworzy lub dorobi i przyspawa nowe zakonczenie do kolektora jezeli to kwestia gotowki
Stanowczo odradzam
Takie patenty "nadaja sie" do sztukowania ukladow wydechowach w samochodach i to na krotka mete pomijajac ich trwalosc, wyglad tak "naprawionego" wydechu jest oblesny i ni jak nie moge sobie takiej sztuki wyobrazic przy zadbanym motocyklu gdzie wydech ma zdobic a nie szpecic o dodatkowym niebezpieczenstwie podczas jazdy lub gleby nie wspominajac. No niestety wszystko kosztuje i takie oszczednosci predzej lub pozniej sie mszcza, musisz sobie uswiadomic ze motocykl to nie rower i trzeba w niego wiecej inwestowac przy takich naprawach poczawszy na sezonowych wymianach oleju klockow filtrow opon i innych czesci ktore przewaznie tanie nie sa skonczywszyMarekD pisze: zamontowac puszke z jakims klejem czy uszczelniaczem , zawinac w tym miejscu co jest laczenie i docisnac 3 obejmami. Na koncu , poczatku i w miejscu gdzie kiedys byla obejma ( pare kawalkow tam zostalo po miejscu na obejme tylko sa przezarte)
ok koniec filozofowania i polecam szczerze jeszcze raz poswiecic 4 h pracy wiecej a naprawic to porzadnie (no chyba ze w Northampton jestes na wakacjach lub wycieczce to zrozumiem tymczasowa sztuke)
Nowe i uzywane Tlumiki za Funty znajdziesz TU -> http://search.ebay.co.uk/search/search. ... arch&fgtp=
a za € (chyba tansze) TU -> http://search.ebay.de/search/search.dll ... age=search
Pozdro
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
Hm ogolnie jak dobrze rozumiem to 4 na tym zdieciu http://www.ronayers.com/fiche/300_0260/ ... arent=4600 jest koncowka kolektora? na stale przymontowana ? takie zwezenie... w ktore wchodzi rura idaca do tlumika. Ogolnie ukruszylo sie miejsce na obejme na kolektorze... mam kumpla spawacza... poszuka sie spawarki po ludziach... hm Jesli bede to spawac elektrycznie to wystarczy odlaczyc akumulator , nie musze tego sciagac z motoru?
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 528
- Rejestracja: ndz, 2 kwie 2006, 18:46
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Augsburg/Gliwice
Wiec w mojej ocenie (4) to uszczelnienie polaczenia tlumik - kolektor, jezeli brakuje Ci tego elementu to bez niego nie da sie polaczyc wydechu. Mozna taka uszczelke latwo dorobic wycinajac pasek o szerokosci zlacza i zwinac z niego tuleje uszczelniajaca o grubosci zapewniajacej szczelne polaczenie. Specjalny material (w Twoim przypadku im cienszy tym lepszy) na takie uszczelki odporne na wysoka temp jest przewaznie do kupienia w sklepach motoryzacyjnych.MarekD pisze:Hm ogolnie jak dobrze rozumiem to 4 na tym zdieciu http://www.ronayers.com/fiche/300_0260/ ... arent=4600 jest koncowka kolektora? na stale przymontowana ?
Odnosnie tego czy do spawania lukowego migomatem "na motocyklu" (B6 z 98r) wystarczy odlaczyc kleme (raczej tak) to pewnosci nie mam wiec sie miarodajnie nie wypowiem.
+48604276100 +491729778995 http://www.bikepics.com/members/suzinas/
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA
GSX1100g -> GTS1000 -> GSX1400K2 -> SV1000SK3 -> GSX-R1000K4 -> GSX-R1000K6
GMINA