Problem z tylnym kołem w SV650

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3256
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Problem z tylnym kołem w SV650

Post autor: FUTEK »

Jest problem.

postawiłem wczoraj moto na wózek i włączyłem 1 bieg, zachodze moto od tyłu a tu tarcza hamulcowa i zębatka bujają się, Falują na boki, ale cała felga idzie prosto. ( sprawdziłem według wachacza i felga kręci się prosto).

Co to może byc?? i jak sobie z tym prpblemem poradzic??

pozdrawiam i czekam na pomoc.
Radek
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Zebatka jest zamocowana na gumach. Moze przy wymianie opony gumiarz nie dokladnie zalozyl element i sie buja, a od strony hamulca Ci sie wydaje - przez symetrie. Zdemontuj kolo i zloz jak fabryka kazala, zobaczysz jak bedzie potem.
Bicie felgi mozesz sprawdzic na wywazarce do kol.
Ostatnio zmieniony śr, 17 sty 2007, 21:37 przez figer, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek
thc83

Post autor: thc83 »

Felga -> wyważarka,
krzywą zębatkę mozna sprawdzić odkręcając ją i kładąc na jakimś płaskim blacie i patrząc czy sie nie kołysze, czy nie odstaje. Ona rzeczywiście jest mocowana między gumowymi amortyzatorami i tu może tkwić problem.
Też postawiłbym na zły montaż po zmienie gumy.
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3256
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

figer pisze:Zebatka jest zamocowana na gumach. Moze przy wymianie opony gumiarz nie dokladnie zalozyl element i sie buja, a od strony hamulca Ci sie wydaje - przez symetrie.
Niestety ale nie wydaje mi się tarcza hamulcowa tez faluje gdyż przy tym wszystkim rusza się cały zacisk hamulcowy.

Dziś mam zamiar to wszystko rozebrac i sprawdzic.

dzieki i pozdro
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
Mateusz

Post autor: Mateusz »

tarcza może falować od przegrzania.
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3256
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

wczoraj rozebrałem całe koło: wyważyłem sprawdziłem łożyska tuleje wałek i nic wszystko ok. Gumy terz ok zadnych luzów, zmontowałem koło bez tarczy puszczam a tu faluje zębatka, koło idealnie prosto. dołożyłem tarcze hamulcową i ona też faluje. Już nie mam siły.
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Faktycznie dziwny przypadek, jak chce Ci sie jeszcze kombinować to spróbuj zdemonować tarcze i zebatke. Zapnij koło do wachacza i zobacz czy faluje osadzenie tarczy i zebatki. Nie wiem jak jest u Ciebie rozwiązane ale jak nie da się zapiąć do wachacza bez żebatki to wsadz ośkę do koła złap w ręce i kręc kołem. Powinno być widać co faluje.
Znasz historie swojego moto?? Może felga była kiedyś prostowana??
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3256
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

niestety albo stety na feldzie nie ma żadnych śladów prostowania ani żadnego udeżenia. Przy wyważaniu zauważyłem tylko to że opona i obciążnik od wyważania są od nowościnie ruszane. Obciążnik z symbolem SUZUKI.

pozdro
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
hikor

Post autor: hikor »

Witam.
Spróbuj może tak. Zamontuj koło do motocykla bez tarczy hamulcowej. Weź suwmiarkę i przyłóż ją (końcem do mierzenia głębokości) do wahacza w taki sposób aby mierzyć odległość do rantu otworu śruby mocującej tarczę. Powtórz pomiary w tym samym punkcie przy wszystkich otworach mocowania tarczy. Zwracaj uwagę na to aby położenie suwmiarki było zawsze prostopadłe do koła oraz sama suwmiarka była przy każdym pomiarze oparta w tym samym punkcie o wahacz. Jeśli pomiary wykażą bicie piasty koła - niestety będziesz musiał rozejrzeć się za innym kołem (domyślam się, że nie jest to koło z klasycznymi szprychami gdzie da się takie zjawisko zniwelować).
hikor
ODPOWIEDZ