Opona GSXR 750W
Moderator: Emil
Opona GSXR 750W
Witam mam pytanko jaką można największą opone do GSXR 750W wsadzić taką aby nie przycierała o wachacz ???
A co chcesz osiagnac poprzez wlozenie mozliwie najwiekszej opnki do moto? Ja w swoim moto mam zalozona z tylu 180 (GSXR-R 750W '95) W niemieckim Biefie mam zapis ze ze wzgledu na zwiekszona moc z seryjnej powinienem miec zalozone oponki o 1cm szersze tak wiec 190 rowniez powinna sie zmiescic Uwazam jednak ze zakladanie oponek wiekszych aniezeli te ktore zalecili panowie inzynierowie nie ma wiekszego sensu... Jesli tym sposobem chcesz uzyskac lepsze wlsciwosci jezdne to ich na 99% nie osagniesz tym sposobem a mozliwe ze nawet stracisz dotychczasowe Jesli natomiast chcesz uzyskac lepszy efekt wizualny to rowniez lipa poniewaz felga jaka masz spowoduje ze opona ulozy sie w niej na ten ksztalt ^ takze i tak nic nie bedzie widac... Kumpel w GSXefie ma z tylu zalozona oponke 180 przy zalecanej 160 bodaj Kiedy nasze motorki stoja obok siebie w ogole nie widac ze mamy jednakowa szerokosc oponek (jego wydaje sie byc zdecydwanie wezsza poniewaz tak jak mowilem uklada sie na ten ksztalt w feldze ^);) PZDR
A ja z Piniem będę polemizował, szeroka opona właśnie pomaga uzyskać większą przyczepność (oczywiście na suchym asfalcie), wkońcu większą powierzchnią styka się z podłożem. Problem z za szeroką oponą zaczyna się w momencie składania się w zakręt, napewno trzeba użyć większej siły aby odpowiednio pochylić moto...
Zobaczcie jakie kapcie mają goście w motocyklach przygotowanym do stuntu, z tył duża zębatka i szeroki lać, ale te maszyny służą głównie do jazdy na wprost i często bez podpierania się przednim kołem :twisted:
Zobaczcie jakie kapcie mają goście w motocyklach przygotowanym do stuntu, z tył duża zębatka i szeroki lać, ale te maszyny służą głównie do jazdy na wprost i często bez podpierania się przednim kołem :twisted:
Już chyba wiem o czym piszecie Piniu i Pepes , szeroki lać , wąska felga - opona się wyobli , czy jakoś tak, ale naprawdę musiłaby być mocno za szeroka. Co do łańcucha, moim zdaniem ucierpi , ponieważ nietypowe ogumienie to dodatkowe gramy, a nawet kilogramy do pociągnięcia. Przy oponach o rozmiarze 180 różnice u porducentów sięgają nawet 1kg. Zerknijcie na masy: http://www.conti-bike.pl/t4.php
Pewnie powiecie , że się czepiam , bo moto ma wystarczającą moc aby uciągnąć te dodatkowe gr/kg, ale takie jest moje zdanie.
Zresztą pieszemy już nie na temat, a sam zainteresowany nie napisał nawet po co chce zakładać możliwie szeroką oponę do swojego Gixerka ??
Pewnie powiecie , że się czepiam , bo moto ma wystarczającą moc aby uciągnąć te dodatkowe gr/kg, ale takie jest moje zdanie.
Zresztą pieszemy już nie na temat, a sam zainteresowany nie napisał nawet po co chce zakładać możliwie szeroką oponę do swojego Gixerka ??