GSF 650 S - problem z obrotami

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Bolo
BS Brother
BS Brother
Posty: 1376
Rejestracja: czw, 26 sty 2006, 20:47
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice

GSF 650 S - problem z obrotami

Post autor: Bolo »

witam mam pytanie , dzisiaj jak latałem zauważyłem że Bandyta przy ostrym dzidowaniu, przy zmianie biegów od 8 tyś wkręca sie nagle na obroty. Wygląda to tak jak by nacisnęło sie na sprzęgło. Jest wtedy nagły skok na obrotach od 8 tyś do około 10-11 . tak jak by sie sprzęgło ślizgało. czy miał już ktoś taki przypadek , gdzie może leżeć przyczyna czy jest to kwestia gaźników czy może raczej linki od sprzęgła bądź jej regulacji. tarcze sprzęgłowe wykluczam bo moto ma przejechane 12 tyś km wiec nówka:):). dzięki wszystkim za pomoc.
gg 2883934
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA :)sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D...:) Pozdrawiam
langer
Zmieniacz Żarówek
Posty: 98
Rejestracja: ndz, 29 sty 2006, 21:47
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: langer »

Jeśli masz odpowiedni luz na lince, to tylko poślizg na sprzęlge możesz winić.
Trzy sprawy teraz musisz zrobić/rozważyć:
1.zmienić olej, o ile nie ten wlany nie był przeznaczonym do motocykla,
2.wymienić tarcze (i najlepiej od razu sprężyny),
3.wszystko pozostawić tak jak jest, ale manetki gazu używać niezwykle ostrożnie, tak jakbyś chciał mieć przyspieszenia takie, jakich doświadcza operator walca drogowego.

Przypuszczam, że wybierzesz wariant nr 2- ja tak zrobilem, i nie żałuję.
Był wiśniowy VX 800'92- do sprzedania pozostały boczki pod siodłem, obecnie dosiadam Atlantica 500, Junaka Jetmax 250 oraz ( testowo) wszystko to, co oferuje Junak, Zipp, Barton, Ferro, Benyco.
Bolo
BS Brother
BS Brother
Posty: 1376
Rejestracja: czw, 26 sty 2006, 20:47
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: Bolo »

tak tylko wątpię żeby tarcze sprzęgła poszły sie j**ać, to jest moim zdaniem zbyt mały przebieg żeby sie zużyły. A zaczęło mi się to dziać nagle i to tylko jak już wspomniałem w pewnym zakresie obrotów.

luz na lince jest odpowiedni, olej wymieniany przed sezonem. a może siedzi tutaj przyczyna w gaźnikach, dodam że zmieniłem wydech w moto lecz wydech jest dedykowany to mojego moto, po założeniu wydechu silnik pracuje równo i elegancko i do tej pory wkręcał sie idealnie na obroty :). kurcze nie wiem no :)
gg 2883934
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA :)sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D...:) Pozdrawiam
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Witaj
Powiem Ci, ze tez kilka razy zauwazyłem w swoim moto cos takiego. Wydaje mi sie ze jest to uslizg sprzegla bo w tym zakresie obrotów występuje maksymalny moment obrotwy. U siebie miałem to tylko przy I i II biegu. Tylko ze ja musze wziąć poprawke ze moto ma 18 latek, wiec sprezyny słabe albo koncza sie tarcze sprzeglowe.
Bolo
BS Brother
BS Brother
Posty: 1376
Rejestracja: czw, 26 sty 2006, 20:47
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: Bolo »

byłem dzisiaj w serwisie i gostek powiedział zę na banka tarcze sprzęgłowe do wymiany. kurde chciałbym zeby tak nie było bo narazie nie planuje wydawać kasy na takie rzeczy, ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

poszperałem w necie i czy ktoś zakładał kiedyś tarcze sprzęgłowe firmy Lucas cena bez sprężyn ok 260 zł . czy może lepiej zamówić oryginalne z suzuki
gg 2883934
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA :)sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D...:) Pozdrawiam
Gixxer

Post autor: Gixxer »

mabolo pisze:byłem dzisiaj w serwisie i gostek powiedział zę na banka tarcze sprzęgłowe do wymiany. kurde chciałbym zeby tak nie było bo narazie nie planuje wydawać kasy na takie rzeczy, ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

poszperałem w necie i czy ktoś zakładał kiedyś tarcze sprzęgłowe firmy Lucas cena bez sprężyn ok 260 zł . czy może lepiej zamówić oryginalne z suzuki
Sprzeglo mozna zalatwic w moto nawet bez zadnego przebiegu takze sie nie dziw ze przy 12tys.km masz do wymiany.Pewnie uczyles sie palic gumy lub nie umiesz zbytnio obslugiwac sie sprzeglem....
A jak Ci juz slizgaja to od razu je wymien a nie czekaj "bo nie planujesz wydania kasy" :? Problem bedzie sie poglebial a syf ze spalonych tarcz bedzie zanieczyszczal olej a nawet moze zabrudzic smoka pompy oleju co moze doprowadzic do zmniejszenia skutecznosci smarowania a w konsekwencji do zarzniecia silnika.Znam pare takich przypadkow....
Wiec nie obcieraj d*py szklem tylko wymieniaj tarcze wraz ze sprezynami i to najlepiej na oryginaly lub z firmy Vesrah.
Bolo
BS Brother
BS Brother
Posty: 1376
Rejestracja: czw, 26 sty 2006, 20:47
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: Bolo »

Wiesz wydaje mi sie że Kowalem nie jestem:) z tą kasą to jest tak że człowiek nie planuje wydawać kasy na rzeczy które nie były planowane każdy woli wydać na opony czy coś tam innego a nie na nagłą wymianę sprzęgła, dupy szkłem nie obcieram, tylko wole sie już teraz zastanowić dwa razy zanim oddam moto do zrobienia komuś (bo niestety sam nie potrafie ) żeby było zrobione a nie spitolone. pozdro i dzięks za rady
gg 2883934
Bandit 650s+Leo Vince SBK Evolution II sprzedany, CZARNA PADLINA :)sprzedana ciekawe co teraz ...
BMX, Over the Top, Merida Crossway 100 D...:) Pozdrawiam
ODPOWIEDZ