GSX 750 F (jajko)- Jakie opony ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

mad_trabi

GSX 750 F (jajko)- Jakie opony ?

Post autor: mad_trabi »

Witam wszystkich,
szukałem, czytalem forum, ale nie znalazłem :( wiec proszę nie bijcie ;-)

mam zamiar zmienić opony w moim jajku:
zastanawiam sie nad Metzelerem Z6 (bardzo dobre opinie), lub michelin Pilot road2.
No i własnie te drugie moge kupic w cenie 1000 zl za komplet,
tylko ze na tyl opona bedzie w rozmiarze 160/60/17.
Teoretycznie rozmiar bedzie OK, ale jak w praktyce moto bedzie sie zachowywalo?
ma ktos jakies doswiadczenia z szerszymi oponami w jajku?

obecnie smigam na dunlopach d220 ST, i pomimo, żę przednia opona ma jeszcze bieznik, to jest juz konkretnie wyzabkowana. Z tego co zauwazylem na innych sprzetach te opony lubia zabkowac.

Ewentualnie jakie gumy polecacie do jazdy sportowo-turystycznej z duzym naciskiem na turystyke ;-)
MotoChristo

Post autor: MotoChristo »

Ja właśnie dziś lub jutro jade wymienić moje gumy na nowe. Kupiłem Metzelery Z6 w cenie 1050 zł wliczając przesyłkę. Gumy nowe wyprodukowane w 2006r. Zastanawiałem się jeszcze nad Conti Road Attackami i Pilot Roadami. Wybrałem te ze wzgledu na opinie. Jest jeszcze możliwość skorzystania z promocji "Sprawny Warsztat" czy jakoś tak, gdzie kupując Dunlopy na tył przednia dostajesz z chyba 50% zniżką. Mnie w serwisie wycenili komplet nowych D220ST za 820 zł
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

Jeśli chcesz założyć na tył gumę 160/60/17 to nie krępuj się :) ja włanie taki rozmiar mam na tyle (Dunlop D208) i sprawuje się dobrze, troszkę lepiej wygląda, bo standardowo pojemność 600 i 750 w jajku musi mieć 150 szeroka na tyle. Niby 10mm a różnica w wyglądzie ogromna, poza tym ciut lepsza przyczepność (wg. mnie), a jeśli chodzi o spalanie i v-max (bo czym szersza to spalanie rośnie, a v-max maleje) to nie widać żadnej różnicy, bo przecież to tylko 10mm :wink: teoretycznie Dunlopy polecałbym tobie (jeśli śmigasz podobnie jak ja), dlaczego :?: Też lubie nawijać km na moto w trasie, ale w winkle lubię nisko wchodzić (Dunlopy są do tego, np. D207RR, D208 i wyższe), a na metzelerach Z6 już nie położysz się w zakręt tak jak np. na D208. Tak więc jak masz zapędy sportowo-turystyczne z naciskiem na sport to zdecydowanie odradzam Z6. Oczywiście nie każdy musi się z moim zdaniem zgodzić, ale jeśli padło pytanie o opinie to właśnie oto ona :D Pozdrawiam
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
ODPOWIEDZ