Strona 1 z 1

GSF 1200 bandit - niebieski dym

: czw, 12 kwie 2007, 15:40
autor: pator
Witam,

Koledzy... chcialbym zamienic swoje moto na... podobne tylko z wiekszym silnikiem :) znalazlem ciekawa oferte, udokumentowane 9000km przebiegu, ale... zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie przy uruchamianiu zimnego silnika na ssaniu... leci z rury delikatnie niebieski dym :( po rozgrzaniu jest wszystko ok. czy to w 1200 naturalne zjawisko? W 650 nie zauwazylem takiego zachowania sie moto...

z gory dzieki za pomoc

: czw, 12 kwie 2007, 19:06
autor: Wonder
panewki :twisted: :twisted: :twisted:

j/k

: czw, 12 kwie 2007, 21:02
autor: kulka
jesli zimny, to normalka :wink: jesli dymilby po rozgrzaniu to juz jest nienormalne :roll: i tu bym sie wycofal.
kazdy motocykl jak zimny to lekko dymi :wink:

: czw, 12 kwie 2007, 21:43
autor: GrudiLee
Cześć,

zależy jak "lekko" dymi. Jak odpalam swoją bestyjkę to z rury leci dymek w kolorze białym nawet dziś specjalnie ogladałem. Jeśli niebieski leci z tego co oglądałeś to bieże olej...

Różnie może być, ale chyba lepiej nie ryzykować - dużo kasy a i problem może być później spory

Pozdro

: czw, 12 kwie 2007, 21:56
autor: SUZINAS
Mogą być dwa powody białego dymienia, dokladniej niebieskawego (spalania oleju):

- zużyte pierścienie (tłokowe)

- zużyte (twarde - nieszczelne) uszczelniacze na trzonkach zaworów

...sprawny silnik nie dymi ani cieply ani zimny! Jedyne co mozna obserwowac to wydzielanie sie pary wodnej w chlodne dni!

Czarny dym przy gwałtownym przegazowywaniu to niespalone paliwo



Tego B12 to bym sobie podarował


Noo Wonder "ciekawa" teoria "ciekawa" :twisted:

: czw, 12 kwie 2007, 22:13
autor: Loser
Wonder pisze:panewki :twisted: :twisted: :twisted:

j/k
Jakie znowu panewki :cisza: Od penewek będzie co najwyżej stukał wał. Naprawdopodobniej to kwestia uszczelniaczy zaworowych. Co już zostało napisane - może "dymić" na zimno, tj. wypluwać z rury parę wodną, szczególnie, jeżeli w nocy stoi na podwórku

: czw, 12 kwie 2007, 22:22
autor: KrzYsiO
witam.
odpuscilbym sobie to moto.zrobilem moim b12 ze 12 tys. jak go kupilem mial podobno 8 tys.(niewiadomo bo nie bylo zadnego papieru) ale w zyciu zadnego i w zadnym kolorze ,dymu,dymku nie puscil.
jak pisze SUZINAS wszystko prawda ,a ja stawiam na uszczelniacze na trzonkach zaworów .mogly zrobic sie twarde po mocnym przegrzaniu moto(czeste palenie gumy itd.)
pozdro

: czw, 12 kwie 2007, 22:22
autor: Wonder
Ludzie :lol: co ja poradze ze lubie straszyc i mam dobry humor, wiosna jest 8) dla tych co nie zajarzyli jest napisane - j/k - to byl zart :)

pozdrowki

aaa i net na stałe już wrócił :twisted:

: pt, 20 kwie 2007, 10:32
autor: Rysiek
ja bym nie tragizowal... jesli jest faktycznie zimno i moto przez moment minimalnie ale to minimalnie zadymi na niebiesko na ssaniu a za chwile jest ok to naprawde niczego zlego to nie musi oznaczac... poprostu moze byc to niespalona waha ktorej jak wiadomo na ssaniu nie brakuje. Wiec nie straszcie KOLEGI. Co innego jesli moto po rozgrzaniu dymi i przy zchodzeniu z obrotow puszcza baki... to lepiej dac sobie z nim spokoj.
Swoja droga mozna pokierowac sie wechem :D - jesli ktos rozroznia zapach spalonego oleju i niespalonej benzyny - bo troszke sie to rozni.
A tak swoja droga czy widzial ktos zarznietego duzego bandyte???? :twisted:

Pozdrawiam - Rysiek

: czw, 3 maja 2007, 20:30
autor: PAWLIK
Ja się podczepie do tematu olejowego ze swoim zapytaniem.Zaobserwowałem ostatnio własnie takie lekkie niebieskawe zadymienie przy zimnym silniku oraz zużycie oleju ( na 1000km ok.0.4l ).Pierwsza obserwacja tego poboru oleju była po powrocie z uroczystej mszy na Jasnej Górze.Wytłumaczono mi ,że jazda w kolumnie (paradzie) powoduje nadmierne nagrzanie silnika a w konsekwencji zwiększone zużycie oleju.Pomyslałem OK. Zrobiłem dolewke po powrocie...ruszyłem w Bieszczady ,zrobiłem ok 600km i powtórka z dolewką. Cholera troche mnie to martwi.Zalałem mojego B12 olejem Liqui Moly ( 10W50).Czy wymiana oleju na półsyntetyk np. Motul 5100 (10W50) może zmniejszyć zużycie oleju czy nieunikniona jest wizyta w warsztacie?
Pozdrawiam.

: sob, 5 maja 2007, 10:01
autor: redwater
najprosciej wymienic uszczelniacze zaworowe.