Strona 1 z 2
OLEJ W GS 500E
: wt, 22 mar 2005, 15:43
autor: dominGeS
Siemacie Koledzy!Doradzcie mi please.Obecnie jezdze na oleju Aral 10W40.Zamierzam wymienic olej przed sezonem.Mam dwie opcje:pozostac przy Aralu,tzn.wymienić go,ale pozostac przy nim lub wymienic go na Valvoline 10W40.Jak myslicie,ktory olej ma lepszą renomę Aral czy Valvoline?Pozdrowionka
: pt, 25 mar 2005, 20:19
autor: bleki
no czesc domin.nie wiesz jaki olej przeciez mowiles ze bartek najlepszy 3 zl za litr,i ten zapach plackow ziemniaczanych i ta ekologia.nie rezygnuj :lol:
: pt, 25 mar 2005, 23:01
autor: cyngiel
Spotkałem się z takimi opiniami:
ARAL - CACY
MOBIL 4T-BE
MOTUL 5100 ESTER - B. CACY
: sob, 26 mar 2005, 23:45
autor: shejmek
cyngiel pisze:Spotkałem się z takimi opiniami:
MOTUL 5100 ESTER - B. CACY
Właśnie zakupiłem

: pn, 28 mar 2005, 23:01
autor: kaczorss
Co sadzicie o MOBIL EXTRA 4T SAE 10W-40 ??
Mobil 4T
: śr, 30 mar 2005, 10:25
autor: cyngiel
Hej,
wg mego doświadczenia i opinii innych jest olejem ulegającym przyśpieszonemu zużyciu (rozkładowi) termicznemu. Dobry dla osób jeżdżących spokojnie około 4 tys. km w sezonie...
W silnikach chłodzonych cieczą powinien zachowywać się przyzwoicie. Po ok. 4 tys. km nasłuchuj, czy akustyka silnika nie wskazuje (na ciepło) na silne rozrzedzenie Mobila.
Chwalę sobie Mobil 5W/50 w samochodzie, ale to inna bajka i z innej parafii.. :lol:
do cyngiel.
: śr, 30 mar 2005, 21:15
autor: kaczorss
dzieki za odpowiedz.w takim razie teraz kupie MOTUL 5100 ESTER, bo czeka mnie wymiana. Czym konserwujecie łańcuch, jakiego smaru używacie, czy warto używać do konserwacji łańcucha WD-40 ??
WD 40 a łańcuch
: śr, 30 mar 2005, 21:38
autor: cyngiel
Hej, obawiam się, że WD40 może zniszczyć gumowe uszczelniacze ogniw łańcucha (O-ringi). Spowoduje to obniżenie jego trwałości.
Łańcuch myj spec. sprayem albo naftą oświetleniową co ~1000 km. Wysusz i natryśnij spec. smar w sprayu albo (nie polecam) gęsty olej przekładniowy (uwaga, w połączeniu z wodą może emulgować, mocno brudzić). Ja stosuję międzysmarowanie co 500 km sprayem Motul, ale moja klacz przejechała dotąd 3900 km
Sądzę, że WD40 przysporzy Ci przy łańcuchu więcej strat niż korzyści.
dzieki
: śr, 30 mar 2005, 21:57
autor: kaczorss
no ja dopiero 140km

ale olej zmieniam a koserwowac chce regularnie moja suzi

dzieki za odpowiedz jak mozesz podaj mi dokładna nazwe sprayu MOTUL .w tym tygodniu musze jakis kupic.dzieki jeszcze raz.
: czw, 31 mar 2005, 05:44
autor: dominGeS
Hej Kaczorss!Do smarowania łańcucha polecam tak jak kolega sprawdzonych środków do tego przeznaczonych.Osobiście używam CASTROL "CHAIN SPRAY O-R"-poszukaj w Larssonie,ja stamtąd zamawiałem.Ponadto polecam CASTROL"CHAIN CLEANER"-TO JEST ŚRODEK DO CZYSZCZENIA ŁANCUCHA.Nie jest to duża inwestycja:)
Smarowanie łańcucha
: czw, 31 mar 2005, 07:12
autor: cyngiel
Hej,
środków do smarowania łańcucha jest wiele. Radzę wybierać markowe. Ja wybrałem MOTUL i wiem, że jest godny zaufania. Castrol na pewno też dobrze działa. Nazewnictwo środków do smarowania łańcucha ze wzgl. na język niem./ang. :
Kettenspray(Schmierstoff)/Chainlube (lubricant)
do czyszczenia odpowiednio:
Kettenreiniger (cleaner)/ Chaincleaner
Istotne w przyp. GS 500 specyfik musi być opisany jako neutralny wobec O-ringów (gumy).
Pozdrawiam
: czw, 31 mar 2005, 19:45
autor: Franz
Powitac
wszelakie duperszwance do lancucha w sprayu maja ta zalete ze sa wygodne w uzyciu bo nie brudza rak przy smarowaniu ale za to jak ladnie brudza felge i pol motura, potem tylko ekstrakcyjna ratuje.
Jest inna opcja, jest taki specyfik do lancucha, cos podobnego do ŁT-4 smaru stałego ale o lepszych wlasciwosciach smarujaco konserwujacych i przede wszystkim nie brudzi. mam nadzieje ze jest juz w Polsce bo mialem jego probke przywieziona z Francji bodajze.
ale spokojnie wspomniany smar staly ŁT daje rade, minusem jest koniczenosc czestszego smarowania niz tym zagrabanicznym no i przede wszystkim pozwala moto utrzymac w czystosci, jego nadmiar z felgi zbiera sucha szmatka.
BTW smarujcie lancuchy po skonczeniu jazdy gdy sa rozgrzane wtedy smar lepiej wnika i mniej go wywala, a nie 5 minut przed jazda.
pozdro.
: czw, 31 mar 2005, 23:37
autor: kaczorss
dzieki chłopaki za obszerna odpowiedz.PS dzis miałem chwile grozy uważajcie na te je***e blokady na tarcze hamulcową , zapomiałem dzis w pospiechu zdjac i o mało co nie wyladowałem przy starcie na glebie ehh skleroza nie boli, ale plastiki miałbym połamane (mam GS 500E z owiewkami Five Stars) pozdro jeszcze raz dzieki trzymajcie sie.
zapytanie
: ndz, 3 kwie 2005, 22:00
autor: kaczorss
jako poczatkujacy użytkownik, mam kolejne pytanie, czy w Wasze GS-iki biorą olej? czy GS-y wogóle pobieraja olej i czy musze sie z tym liczyczyć, jaki ubytek jest dopuszczalny i czy jezeli bedzie pobieral to jest to spowodowane złużyciem silnika? piszcie coś na ten temat. PS rozumiem ze sprawdzanie poziomu oleju musi byc tylko i wyłącznie kiedy motocykl jest w pozycji pionowej np na centralnym podnóżku, a nie na bocznym.pozdrawiam
witajcie!!!
: ndz, 10 kwie 2005, 19:47
autor: kaczorss
dzwonilem do serwisu poniewaz w koncu wybieram sie wymienic olej w moim GS-iku i gościu proponuje mi olej MOTOREX lu b BEL-RAY.szczerze pierwszy raz slyszalem o takim,co sodzicie o tym oleju. Czy mimo wszytsko najlepiej kupic MOTUL 5100