OLEJ W GS 500E

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

dominGeS

OLEJ W GS 500E

Post autor: dominGeS »

Siemacie Koledzy!Doradzcie mi please.Obecnie jezdze na oleju Aral 10W40.Zamierzam wymienic olej przed sezonem.Mam dwie opcje:pozostac przy Aralu,tzn.wymienić go,ale pozostac przy nim lub wymienic go na Valvoline 10W40.Jak myslicie,ktory olej ma lepszą renomę Aral czy Valvoline?Pozdrowionka
bleki

Post autor: bleki »

no czesc domin.nie wiesz jaki olej przeciez mowiles ze bartek najlepszy 3 zl za litr,i ten zapach plackow ziemniaczanych i ta ekologia.nie rezygnuj :lol:
cyngiel

Post autor: cyngiel »

Spotkałem się z takimi opiniami:

ARAL - CACY
MOBIL 4T-BE
MOTUL 5100 ESTER - B. CACY
shejmek

Post autor: shejmek »

cyngiel pisze:Spotkałem się z takimi opiniami:

MOTUL 5100 ESTER - B. CACY
Właśnie zakupiłem :) :) :)
kaczorss

Post autor: kaczorss »

Co sadzicie o MOBIL EXTRA 4T SAE 10W-40 ??
cyngiel

Mobil 4T

Post autor: cyngiel »

Hej,
wg mego doświadczenia i opinii innych jest olejem ulegającym przyśpieszonemu zużyciu (rozkładowi) termicznemu. Dobry dla osób jeżdżących spokojnie około 4 tys. km w sezonie...

W silnikach chłodzonych cieczą powinien zachowywać się przyzwoicie. Po ok. 4 tys. km nasłuchuj, czy akustyka silnika nie wskazuje (na ciepło) na silne rozrzedzenie Mobila.

Chwalę sobie Mobil 5W/50 w samochodzie, ale to inna bajka i z innej parafii.. :lol:
kaczorss

do cyngiel.

Post autor: kaczorss »

dzieki za odpowiedz.w takim razie teraz kupie MOTUL 5100 ESTER, bo czeka mnie wymiana. Czym konserwujecie łańcuch, jakiego smaru używacie, czy warto używać do konserwacji łańcucha WD-40 ??
cyngiel

WD 40 a łańcuch

Post autor: cyngiel »

Hej, obawiam się, że WD40 może zniszczyć gumowe uszczelniacze ogniw łańcucha (O-ringi). Spowoduje to obniżenie jego trwałości.
Łańcuch myj spec. sprayem albo naftą oświetleniową co ~1000 km. Wysusz i natryśnij spec. smar w sprayu albo (nie polecam) gęsty olej przekładniowy (uwaga, w połączeniu z wodą może emulgować, mocno brudzić). Ja stosuję międzysmarowanie co 500 km sprayem Motul, ale moja klacz przejechała dotąd 3900 km :D

Sądzę, że WD40 przysporzy Ci przy łańcuchu więcej strat niż korzyści.
kaczorss

dzieki

Post autor: kaczorss »

no ja dopiero 140km ;-) ale olej zmieniam a koserwowac chce regularnie moja suzi ;-) dzieki za odpowiedz jak mozesz podaj mi dokładna nazwe sprayu MOTUL .w tym tygodniu musze jakis kupic.dzieki jeszcze raz.
dominGeS

Post autor: dominGeS »

Hej Kaczorss!Do smarowania łańcucha polecam tak jak kolega sprawdzonych środków do tego przeznaczonych.Osobiście używam CASTROL "CHAIN SPRAY O-R"-poszukaj w Larssonie,ja stamtąd zamawiałem.Ponadto polecam CASTROL"CHAIN CLEANER"-TO JEST ŚRODEK DO CZYSZCZENIA ŁANCUCHA.Nie jest to duża inwestycja:)
cyngiel

Smarowanie łańcucha

Post autor: cyngiel »

Hej,

środków do smarowania łańcucha jest wiele. Radzę wybierać markowe. Ja wybrałem MOTUL i wiem, że jest godny zaufania. Castrol na pewno też dobrze działa. Nazewnictwo środków do smarowania łańcucha ze wzgl. na język niem./ang. :

Kettenspray(Schmierstoff)/Chainlube (lubricant)

do czyszczenia odpowiednio:

Kettenreiniger (cleaner)/ Chaincleaner

Istotne w przyp. GS 500 specyfik musi być opisany jako neutralny wobec O-ringów (gumy).

Pozdrawiam
Franz

Post autor: Franz »

Powitac

wszelakie duperszwance do lancucha w sprayu maja ta zalete ze sa wygodne w uzyciu bo nie brudza rak przy smarowaniu ale za to jak ladnie brudza felge i pol motura, potem tylko ekstrakcyjna ratuje.

Jest inna opcja, jest taki specyfik do lancucha, cos podobnego do ŁT-4 smaru stałego ale o lepszych wlasciwosciach smarujaco konserwujacych i przede wszystkim nie brudzi. mam nadzieje ze jest juz w Polsce bo mialem jego probke przywieziona z Francji bodajze.

ale spokojnie wspomniany smar staly ŁT daje rade, minusem jest koniczenosc czestszego smarowania niz tym zagrabanicznym no i przede wszystkim pozwala moto utrzymac w czystosci, jego nadmiar z felgi zbiera sucha szmatka.

BTW smarujcie lancuchy po skonczeniu jazdy gdy sa rozgrzane wtedy smar lepiej wnika i mniej go wywala, a nie 5 minut przed jazda.

pozdro.
kaczorss

Post autor: kaczorss »

dzieki chłopaki za obszerna odpowiedz.PS dzis miałem chwile grozy uważajcie na te je***e blokady na tarcze hamulcową , zapomiałem dzis w pospiechu zdjac i o mało co nie wyladowałem przy starcie na glebie ehh skleroza nie boli, ale plastiki miałbym połamane (mam GS 500E z owiewkami Five Stars) pozdro jeszcze raz dzieki trzymajcie sie.
kaczorss

zapytanie

Post autor: kaczorss »

jako poczatkujacy użytkownik, mam kolejne pytanie, czy w Wasze GS-iki biorą olej? czy GS-y wogóle pobieraja olej i czy musze sie z tym liczyczyć, jaki ubytek jest dopuszczalny i czy jezeli bedzie pobieral to jest to spowodowane złużyciem silnika? piszcie coś na ten temat. PS rozumiem ze sprawdzanie poziomu oleju musi byc tylko i wyłącznie kiedy motocykl jest w pozycji pionowej np na centralnym podnóżku, a nie na bocznym.pozdrawiam
kaczorss

witajcie!!!

Post autor: kaczorss »

dzwonilem do serwisu poniewaz w koncu wybieram sie wymienic olej w moim GS-iku i gościu proponuje mi olej MOTOREX lu b BEL-RAY.szczerze pierwszy raz slyszalem o takim,co sodzicie o tym oleju. Czy mimo wszytsko najlepiej kupic MOTUL 5100
Ostatnio zmieniony ndz, 10 kwie 2005, 20:01 przez kaczorss, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ