OLEJ W GS 500E
Moderator: bohas
OLEJ W GS 500E
Siemacie Koledzy!Doradzcie mi please.Obecnie jezdze na oleju Aral 10W40.Zamierzam wymienic olej przed sezonem.Mam dwie opcje:pozostac przy Aralu,tzn.wymienić go,ale pozostac przy nim lub wymienic go na Valvoline 10W40.Jak myslicie,ktory olej ma lepszą renomę Aral czy Valvoline?Pozdrowionka
Mobil 4T
Hej,
wg mego doświadczenia i opinii innych jest olejem ulegającym przyśpieszonemu zużyciu (rozkładowi) termicznemu. Dobry dla osób jeżdżących spokojnie około 4 tys. km w sezonie...
W silnikach chłodzonych cieczą powinien zachowywać się przyzwoicie. Po ok. 4 tys. km nasłuchuj, czy akustyka silnika nie wskazuje (na ciepło) na silne rozrzedzenie Mobila.
Chwalę sobie Mobil 5W/50 w samochodzie, ale to inna bajka i z innej parafii.. :lol:
wg mego doświadczenia i opinii innych jest olejem ulegającym przyśpieszonemu zużyciu (rozkładowi) termicznemu. Dobry dla osób jeżdżących spokojnie około 4 tys. km w sezonie...
W silnikach chłodzonych cieczą powinien zachowywać się przyzwoicie. Po ok. 4 tys. km nasłuchuj, czy akustyka silnika nie wskazuje (na ciepło) na silne rozrzedzenie Mobila.
Chwalę sobie Mobil 5W/50 w samochodzie, ale to inna bajka i z innej parafii.. :lol:
do cyngiel.
dzieki za odpowiedz.w takim razie teraz kupie MOTUL 5100 ESTER, bo czeka mnie wymiana. Czym konserwujecie łańcuch, jakiego smaru używacie, czy warto używać do konserwacji łańcucha WD-40 ??
WD 40 a łańcuch
Hej, obawiam się, że WD40 może zniszczyć gumowe uszczelniacze ogniw łańcucha (O-ringi). Spowoduje to obniżenie jego trwałości.
Łańcuch myj spec. sprayem albo naftą oświetleniową co ~1000 km. Wysusz i natryśnij spec. smar w sprayu albo (nie polecam) gęsty olej przekładniowy (uwaga, w połączeniu z wodą może emulgować, mocno brudzić). Ja stosuję międzysmarowanie co 500 km sprayem Motul, ale moja klacz przejechała dotąd 3900 km
Sądzę, że WD40 przysporzy Ci przy łańcuchu więcej strat niż korzyści.
Łańcuch myj spec. sprayem albo naftą oświetleniową co ~1000 km. Wysusz i natryśnij spec. smar w sprayu albo (nie polecam) gęsty olej przekładniowy (uwaga, w połączeniu z wodą może emulgować, mocno brudzić). Ja stosuję międzysmarowanie co 500 km sprayem Motul, ale moja klacz przejechała dotąd 3900 km
Sądzę, że WD40 przysporzy Ci przy łańcuchu więcej strat niż korzyści.
Smarowanie łańcucha
Hej,
środków do smarowania łańcucha jest wiele. Radzę wybierać markowe. Ja wybrałem MOTUL i wiem, że jest godny zaufania. Castrol na pewno też dobrze działa. Nazewnictwo środków do smarowania łańcucha ze wzgl. na język niem./ang. :
Kettenspray(Schmierstoff)/Chainlube (lubricant)
do czyszczenia odpowiednio:
Kettenreiniger (cleaner)/ Chaincleaner
Istotne w przyp. GS 500 specyfik musi być opisany jako neutralny wobec O-ringów (gumy).
Pozdrawiam
środków do smarowania łańcucha jest wiele. Radzę wybierać markowe. Ja wybrałem MOTUL i wiem, że jest godny zaufania. Castrol na pewno też dobrze działa. Nazewnictwo środków do smarowania łańcucha ze wzgl. na język niem./ang. :
Kettenspray(Schmierstoff)/Chainlube (lubricant)
do czyszczenia odpowiednio:
Kettenreiniger (cleaner)/ Chaincleaner
Istotne w przyp. GS 500 specyfik musi być opisany jako neutralny wobec O-ringów (gumy).
Pozdrawiam
Powitac
wszelakie duperszwance do lancucha w sprayu maja ta zalete ze sa wygodne w uzyciu bo nie brudza rak przy smarowaniu ale za to jak ladnie brudza felge i pol motura, potem tylko ekstrakcyjna ratuje.
Jest inna opcja, jest taki specyfik do lancucha, cos podobnego do ŁT-4 smaru stałego ale o lepszych wlasciwosciach smarujaco konserwujacych i przede wszystkim nie brudzi. mam nadzieje ze jest juz w Polsce bo mialem jego probke przywieziona z Francji bodajze.
ale spokojnie wspomniany smar staly ŁT daje rade, minusem jest koniczenosc czestszego smarowania niz tym zagrabanicznym no i przede wszystkim pozwala moto utrzymac w czystosci, jego nadmiar z felgi zbiera sucha szmatka.
BTW smarujcie lancuchy po skonczeniu jazdy gdy sa rozgrzane wtedy smar lepiej wnika i mniej go wywala, a nie 5 minut przed jazda.
pozdro.
wszelakie duperszwance do lancucha w sprayu maja ta zalete ze sa wygodne w uzyciu bo nie brudza rak przy smarowaniu ale za to jak ladnie brudza felge i pol motura, potem tylko ekstrakcyjna ratuje.
Jest inna opcja, jest taki specyfik do lancucha, cos podobnego do ŁT-4 smaru stałego ale o lepszych wlasciwosciach smarujaco konserwujacych i przede wszystkim nie brudzi. mam nadzieje ze jest juz w Polsce bo mialem jego probke przywieziona z Francji bodajze.
ale spokojnie wspomniany smar staly ŁT daje rade, minusem jest koniczenosc czestszego smarowania niz tym zagrabanicznym no i przede wszystkim pozwala moto utrzymac w czystosci, jego nadmiar z felgi zbiera sucha szmatka.
BTW smarujcie lancuchy po skonczeniu jazdy gdy sa rozgrzane wtedy smar lepiej wnika i mniej go wywala, a nie 5 minut przed jazda.
pozdro.
dzieki chłopaki za obszerna odpowiedz.PS dzis miałem chwile grozy uważajcie na te je***e blokady na tarcze hamulcową , zapomiałem dzis w pospiechu zdjac i o mało co nie wyladowałem przy starcie na glebie ehh skleroza nie boli, ale plastiki miałbym połamane (mam GS 500E z owiewkami Five Stars) pozdro jeszcze raz dzieki trzymajcie sie.
zapytanie
jako poczatkujacy użytkownik, mam kolejne pytanie, czy w Wasze GS-iki biorą olej? czy GS-y wogóle pobieraja olej i czy musze sie z tym liczyczyć, jaki ubytek jest dopuszczalny i czy jezeli bedzie pobieral to jest to spowodowane złużyciem silnika? piszcie coś na ten temat. PS rozumiem ze sprawdzanie poziomu oleju musi byc tylko i wyłącznie kiedy motocykl jest w pozycji pionowej np na centralnym podnóżku, a nie na bocznym.pozdrawiam
witajcie!!!
dzwonilem do serwisu poniewaz w koncu wybieram sie wymienic olej w moim GS-iku i gościu proponuje mi olej MOTOREX lu b BEL-RAY.szczerze pierwszy raz slyszalem o takim,co sodzicie o tym oleju. Czy mimo wszytsko najlepiej kupic MOTUL 5100
Ostatnio zmieniony ndz, 10 kwie 2005, 20:01 przez kaczorss, łącznie zmieniany 1 raz.