VS1400 - zacisk hamulcowy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Fero
BS Brother
BS Brother
Posty: 458
Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bedzin

VS1400 - zacisk hamulcowy

Post autor: Fero »

wpadłem na pomysł co by wymienić w moim Intruzie spowalniacz przedniego koła, ostanio jadąc z Bielska zacząłem hamować w Tychach, a zatrzymałem się w Katowicach (to tak w ramach opisu jedej z niewielu słabości Vs-a 1400)
Może ktoś doświadczył, próbował, posiada wiedzę z jakiego motocykla pewnie "ściga" (czyli fabryczny Suzi albo tuningowy) co by więcej tłoczków było, mogę zamontować zacisk przedniej tarczy tak coby za wiele przeróbek nie dokonywać (czyli chodzi o rozstaw otworów mocujących na lagach)
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 1

Re: VS1400 - zacisk hamulcowy

Post autor: AdamOSA »

Zastanów się nad :
- czy mocniejsze hamowanie twojego "kolosa" nie spowoduje blokowania koła i nie chodzi tu tylko o ciężar ale i wyprzedzenie główki ramy - bo będzie lipa , albo inaczej czy jesteś w stanie hamując na maxa zablokować koło w obecnym stanie ?
- czy warto zmieniać zacisk ? może chociaż przewody , pompę ? Nowy zacisk musi trafiać na tarcze z klockami ...i.t.d.

Pozdrawiam

AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: VS1400 - zacisk hamulcowy

Post autor: Lechul »

Mój znajomy robił customizing LC1500. Między innymi przebudował przedni widelec (półka miała cos koło 40 cm szerokości).
No i do zhamowania tego "potwora" użył hebli z Hayki. Ale tak jak mówię - to była kompletna przebudowa. Poszedłbym za radą Adama i zapodałbym stalowy oplot. No i wymień płyn hamulcowy. Pozornie szczegół taki ale pomaga jak jasna cholera.
Stare to jest dobre wino :wink:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Fero
BS Brother
BS Brother
Posty: 458
Rejestracja: wt, 22 maja 2007, 08:43
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Bedzin

Re: VS1400 - zacisk hamulcowy

Post autor: Fero »

Dzięki za wskazówki,
a już cholera myślałem że posty zawierające konkretny problem, będące tematem w temacie, listę przemyśleń oraz sugestii na temat pomysłu to nie to forum, pewnie się gdzieś zapodział mój post pomiędzy czymś co mniej istotne.

Macie rację spowoduję pewnie większą skuteczność mojej klamki jak dokonam sugerowanych zmian; oplot, płyn
Moje pytanie powodowała myśl, że czym więcej tłoczków tym skuteczniej, a zapomniałem o cennych uwagach które przekazałeś Adamie
Fero
Intruder VS 1400
kom. 601479029
yogurt

Re: VS1400 - zacisk hamulcowy

Post autor: yogurt »

W moim Big Bro nawet na standardowych przewodach jak mocniej wcisnę, to na zupełnie suchej drodze przednie koło potrafi się przyblokować...

Z moich doświadczeń:
1. Wymiana przewodów na w stalowym oplocie = ostrzejsze hamulce, czyli szybsza rekacja przy takim samym wduszeniu dźwigni. Po prostu znacznie mniejszy wpływ na hamowanie ma reakcja przewodów na zwiększenie ciśnienia po naciśnięciu klamki.
2. Zwiększenie ilości tłoczków = poprawa dozowalności, czasem kosztem ostrości. Brzmi dziwnie, ale przy zwiększeniu ilości tłoczków może się okazać, że sumaryczna objętość płynu hamulcowego potrzebnego do ich napełnienia jest większa od objętości płynu w przypadku zacisków standardowych. Do tego powierzchnia cierna klocków w zaciskach wielotłoczkowych może być większa od powierzchni ciernej klocków w zaciskach standardowych, dzięki czemu przy takim samym ciśnieniu wytworzonym w pompie hamulcowej nacisk jednostkowy klocka na tarczę jest mniejszy. Zatem trzeba będzie mocniej wciskać klamkę hamulca, żeby osiągnąć taki sam efekt hamowania (albo dobrze dobrać zaciski ;) ).

Niemniej, niezależnie od zmian, przy masie motocykla i rozmiarze przedniej opony w VS1400 cudów bym się nie spodziewał. Po prostu w tym motocyklu trzeba używać obu hamulców :)

Tak, jak Koledzy już zasugerowali - zacząłbym od wymiany przewodów na takie w stalowym oplocie.

Pozdrawiam,

Yogurt (Crazy)
ODPOWIEDZ