tłumik przelotowy...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

gruby

tłumik przelotowy...

Post autor: gruby »

witam ...

ponieważ nie mam zbyt wielkigo doświadczenia ... chciałbym dowiedziec sie czegos w związku tłumika przelotowego ...

czy rzezanie seryjnego tłumika i wyciąganie z niego komór jest dobre czy raczej niewskazane ... wiem że w dwusuwach jest niewskazane, w 4T nie znam sie ...

widzialem niejeden motocykl z beszczelnie obciętymi w połowie kominami, znajomy w enduro wyciągnął pieć komór ... i teraz nie wiem jak to sie ma do "zdrowia" motocykla ...

pozdrawiam
Franz

Post autor: Franz »

Powitac

nie ma szkody dla silnika jako takiej, pod warunkiem, ze nie jest to motocykl z i nowszej, i wyzszej polki no i zadnego tuningu nie mial.

ale taki wydech brzydko gada, drze ryja tak bez sensu lepiej jakias fajna sportowa koncowke zakupic. W urzywanych duzy wybor i cena wcale nie taka kosmiczna.

pozdro.
gruby

Post autor: gruby »

podmiotem jest absolutnie seryjny GSXF 600 '98
Franz

Post autor: Franz »

Chodzi mi o to, ze jesli motocykl:

- jest na wtrysku, posiada dopalacz spalin, katalizator, albo np jak eRka 1000 dodatkowa przepsutnice w wydechu wlasnie.

Jesli wystepuja wyzej wymienione, lub zalozone masz dynojety, sportowy filtr, powercommander to wtedy zmiana wydechu moze istotnie wplynac na charekterstykę silnika wiec nie mozna sobie tak dowolnie przy nim kombinowac.
Ale gdy moto jest seryjne [nietuningowane - nie wyczulone na dokladne regulacje] lub nie posiadajace nowoczesnych systemow zarzadzania to zmiana wydechu [czyt. koncowki, a nie calego wydechu czyli koncowki i portek] nie powinna miec wplywu na zachowanie sie motocykla powinien troche lepiej isc i ladniej gadac.

ale takie wybebeszenie seryjnego tlumika to takie troche rzeznickie, oczywiscie da rade jak wszystko z reszta ale efekt nie bedzie tak fajny jak na oryg. sportowym wydechu.

pozdro.
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Post autor: daab »

jakis czas temu byla dluga dyskusja o wydechach i w niej przewiajalo sie jedno stanowisko ze nie nalezy wybebeszac "amatorsko" wydechow i o ile w przypadku vz lub vs temat jest dyskusyjy o tyle przy takim motocyklu gsxf 600 moim zdaniem jest to totalnie nie wskazane ( inne max obroty silnika inna liczba cylindrow i te inne rzeczy o ktorych pisal franz )
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
gruby

Post autor: gruby »

dzieki wielkie za rady :)

pozdrawiam
morbidek

Post autor: morbidek »

kupiłem B-12 z tuningowym wydechem ixil i od razu wziąłem go na "warsztat " . Rozebrałem i za pomocą spawarki wypaliłem w środku co się dało , przyrostu mocy nie stwierdziłem ale brzmienie niższe i nieco głośniejsze a o to mi chodziło . najchętnij jeżdziłbym na zupełnie pustym wydechu ale gliny niestety się czepiają - pozdrawiam - Morbidek
ODPOWIEDZ